Supernova - Thai Biz til Singapore

Tråd i 'Reisebrev' startet av bunit, 11. sept 2024.

  1. bunit

    bunit Medlem

    Innlegg:
    123
    Likes mottatt:
    844
    Bonuspoeng:
    93
    Dette blir siste EB/CT tur med *A, så tenkte å lage en liten rapport.

    Turen går til Singapore for å besøke en kompis en liten langhelg.

    Gikk for mest mulig tidseffektiv ruting så valget falt på Thai OSL-BKK-SIN. Blir også første gang i Thai Biz og første gang Biz på widebody direkte fra OSL.

    Blir gøy å teste og deilig å slippe strafferunde til kontinentet når man har såpass lite tid i utgangspunktet.

    Reisen startet rolig med Flytoget til OSL, formaliteter ble unnagjort kjapt og mindre enn 10 min etter togets ankomst var jeg på plass i loungen. Eller det vil si, jeg var på plass på feil lounge - gikk rett til gullstua av gammel vane og måtte snu i døra. Jeg var ikke den første i følge dragen…

    Sitter nå pent dandert i OSL Lounge avdeling Premium og smaker på en liten Pråsekkå.

    Boarding om 30…
     
    holmen, Woodswing, Leon and 19 others like this.
  2. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,170
    Likes mottatt:
    36,691
    Bonuspoeng:
    293
    Riktig god tur :)

    Thai biz er hyggelig
     
    bunit liker dette
  3. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,579
    Likes mottatt:
    24,410
    Bonuspoeng:
    183
    God tur!
     
    bunit liker dette
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,023
    Likes mottatt:
    33,224
    Bonuspoeng:
    293
    God tur :)
     
    bunit liker dette
  5. bunit

    bunit Medlem

    Innlegg:
    123
    Likes mottatt:
    844
    Bonuspoeng:
    93
    OSL-BKK TG Biz

    Da har jeg kommet meg til Bangkok etter en meget fin overfart med Thai. Må si det er en egen følelse å gå ombord i Oslo og våkne på et mer eksotisk sted.

    Synes Thai leverer et meget godt produkt i biz på A350.

    Jeg hadde sete 17A som er en av vindusetene med god avstand til midtgang.
    IMG_6359.jpeg
    Setet er behageglig som både sete og seng. Litt lite oppbevaring ellers lite å utsette. Fikk utlevert madrass/pute/dyne og fikk hjelp av CC til å re opp sengen når jeg var moden. Til tross for litt ugunstig rutetid (må tvinge seg selv til å sove på dagen) fikk jeg faktisk en del timer på øyet.

    Crew var meget «på» og vennlige under hele flighten, måtte aldri be om noe og det var stadige runder for å sjekke. Med unntak av F er dette av de bedre crew jeg har hatt.

    Maten var god, særlig forrett og apretizer, men litt skuffende at de ikke har skikkelig Thai retter på menyen. Jeg endte med en «vestlig» kylling til hovedrett, som gjorde jobben men heller ikke mer. Glemte å ta bilder av alt med legger ved noen.
    IMG_6361.jpeg IMG_6371.jpeg IMG_6376.jpeg IMG_6377.jpeg

    IFE hadde greit utvalg filmer, men ikke noe å skrive hjem om, blir dog ikke lei av halekameraet på A350.
    IMG_6379.jpeg

    Vi var ca 20 min forsinket inn til BKK som ga meg ca 1 time på å nå neste fly til SIN. Men jeg ble utstyrt med barnevakt ved ankomst som ekspederte meg den veldig lange veien til riktig gate så det gikk knirkefritt, rakk dog ikke innom noe lounge.
    IMG_6381.jpeg
     

    Attached Files:

  6. bunit

    bunit Medlem

    Innlegg:
    123
    Likes mottatt:
    844
    Bonuspoeng:
    93
    BKK-SIN Thai Biz

    Ganske sprøtt at dette er en 1t50 tur intra-Asia og Thai stiller med widebody og lie flat:) For å gjøre det enkelt for meg selv hadde jeg bestilt eksakt samme sete,17A, og fikk en sterk følelse av deja vu.
    IMG_6383.jpeg

    Eneste forskjell vs OSL-BKK var at man ikke fikk madrass og amenity kit.

    Det ble servert full runde med pre departure drink, takket nei til bobler (klokken var 08) og gikk for en iste-variant.

    IMG_6385.jpeg

    Kort tid ette avgang var det frokost, her gikk jeg for french toast som så litt trist ut, men smakte godt.
    IMG_6386.jpeg IMG_6388.jpeg

    Ette å ha sett en kort film med sete i lounge modus var det klart for innflyging.

    Dette er helt klart den best short-haul flighten jeg noensinne har hatt og får en jo til å lure litt på hva vi egentlig driver med in Europa:)

    Changi viste seg fra sin mest effektive side, null kø i automatisk immigration(hadde selvsagt husket pre arrival registrering), prio bag som faktisk kom først og en Grab som dukket opp umiddelbart. Jeg tok ikke tiden eksakt, men fra landing til jeg satt i Grab på vei til hotellet kan ikke ha tatt mer enn 30 min.

    Bor på Intercontinental med hjelp fra @milehigh og gleder meg til å sose litt rundt i byen.
    IMG_6389.jpeg IMG_6396.jpeg
     

    Attached Files:

  7. mariusberg89

    mariusberg89 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    489
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Eneste som vel er i nærheten selv om det vel ikke helt er Europa er vel TK som er en ganske god opplevelse.
     
  8. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,326
    Likes mottatt:
    867
    Bonuspoeng:
    113
    Hva med ET (var det OSL - ARN?) i widebody? Eller SQ sin 5th?
     

Del denne siden