SXSW, med Delta One og Atlanterhavsjomfruer

Tråd i 'Reisebrev' startet av haakonks, 06. mars 2019.

  1. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,328
    Likes mottatt:
    10,164
    Bonuspoeng:
    183
    Delta hadde en runde med ekstremt gode priser (mulig feilprising) på billetter fra London til flere destinasjoner i USA på forsommeren i fjord, som dere kanskje fikk med dere så dro en gjeng av oss til Florida og Bahamas for noen uker siden...

    Jeg og @Bernd spurte oss selv hva som er dobbelt så bra som en tur med feilprisa billetter, og svaret på det er selvsagt to turer....

    Vi bokket derfor en tur i forbindelse med South by Southwest (SXSW) som er en årlig konferanse i Austin, Texas. Vi flyr da Delta One til USA og Virgin Atlantic Upper Class hjem.

    Capture.PNG

    Vi var fornøyd med Delta One på forrige tur, så blir spennende å se om de leverer bra denne gangen også. Og gjensyn med Virgin Clubhouse som kanskje er en av de beste Business Class loungene jeg har testet blir også bra! Til og fra London flyr vi med BA Club Europe, og vi har selvsagt lagt inn godt med timer på LHR for en First-lounge run på vei tilbake.

    Kanskje det også er noen andre fra InsideFlyer som skal til SXSW?
    Vi tar gjerne en Bonuspoeng & Øl i Austin...
     
    Bernd, Kalsnes, lMartin and 21 others like this.
  2. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,328
    Likes mottatt:
    10,164
    Bonuspoeng:
    183
    Vi begynner turen på OSL Premium lounge, ganske rolig her i motsetning til gullstua hos SAS. Bobler, børst og vafler passer jo alltid bra før en flytur... :)

    IMG_2452.jpg
    IMG_2451.jpg
    Kommer jo til å få fri tilgang til OSL Premium Lounge med American Express Platinium, og skal ikke ser bort i fra at jeg faktisk kommer til å bruke denne loungen noen ganger jeg også flyr med SAS.
     
    Bernd, Kalsnes, lMartin and 15 others like this.
  3. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,448
    Likes mottatt:
    29,531
    Bonuspoeng:
    183
    Du får vel ikke tilgang til business delen med noen kredittkort om jeg har lest det rett?
     
  4. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,328
    Likes mottatt:
    10,164
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 06. mars 2019
  5. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,448
    Likes mottatt:
    29,531
    Bonuspoeng:
    183
    Valget er jo enkelt da, OSL loungen sin business del er så mye roligere enn gullstua.
     
    jgroneng and haakonks like this.
  6. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,328
    Likes mottatt:
    10,164
    Bonuspoeng:
    183
    Ble en bra flytur med British Airways mellom Oslo og Heathrow . Som nevnt tidligere fløy vi i Club Europe, og som de fleste andre europeiske flyselskaper er det blokkert midtsete, og bra servering av mat og drikkevarer.

    IMG_2453.jpg Tradisjon tro kjørte vi på med Champagne og nøtter først, og senere på flyturen når maten ble servert valgte jeg skinke og ost. Fikk selvsagt også med varme scones, clotted cream og syltetøy.

    IMG_2454.jpg

    Overall må jeg virkelig si at BA leverer varene bra i short-haul Business (Club Europe). Crew var hyggelig, og det ble etterhvert flere runder med Champagne og Gin & Tonic.
     
    Bernd, lMartin, Lnbre and 17 others like this.
  7. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,832
    Bonuspoeng:
    183
    Men ikke mer enn 2 runder, sant? 3 enheter per person bør holde.
     
    Kalsnes, SAJblue, Earl and 14 others like this.
  8. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
  9. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,328
    Likes mottatt:
    10,164
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp. Siden du lurer så var det to Champagne og en gin-tonic. :)
     
  10. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,328
    Likes mottatt:
    10,164
    Bonuspoeng:
    183
    Kom ganske tidlig til Heathrow, for å ta frokost på Virgin Clubhouse. Som nevnt tidligere er det etter min mening en av de beste Business lounge som finnes. Var ganske rolig når vi kom dit, så var ikke noe problem med plass.

    IMG_2457.jpg
    English Breakfast er bra før en lang flytur... :)

    IMG_2458.jpg
     
    Bernd, Kalsnes, Eddie47 and 13 others like this.
  11. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,243
    Likes mottatt:
    22,482
    Bonuspoeng:
    183
    Alltid godt med frukost :)
     
  12. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,328
    Likes mottatt:
    10,164
    Bonuspoeng:
    183
    På vei til USA flyr vi med Delta via Boston, og på den ruten har Delta en litt eldre Boeing 767-300ER, med en litt annen Delta One kabin enn de har på Airbus A330-maskinene vi hadde til JFK og DTW sist gang. Kanskje halvfullt fly foran.

    IMG_2466.jpg
    Også veldig hyggelig crew denne gangen, siden det var en tidlig morgenavgang (klokken 09:15) så ble det dessverre servert en mellomting mellom frokost og lunsj, som var litt nedtur. Heldigvis smakte maten godt!

    IMG_2461.jpg
    IMG_2462.jpg
    Gikk for "Steak & Eggs" til frokost-hovedrett, og det var overraskende god. God polenta og mørt kjøtt.

    IMG_2464.jpg Før landing ble det Cuban Pork Sandwich. Landet i Boston en halvtime før rutetid, og det var heldigvis ingen kø i immigrasjon. Nå blir det et par timer for mye i Delta SkyClub før vi flyr videre til Austin.

    Etter de tre segmentene vi har hatt de siste ukene med Delta One må jeg si at jeg er ganske fornøyd med produktet. Kabinene på A330/767 begynner å bli litt utdaterte og slitt, men selve setet er behagelig og WiFi fungerer bra. Maten har også vært god, og alle tre gangene har vi hatt crew som har vært veldig hyggelige vil si at det er en god forbedring over erfaringen jeg har med United. American har jeg ikke flydd så mye med. Flyr man via LHR er det også en bonus at man har tilgang til Virgin Clubhouse som er en knallbra Business-lounge, som rett og slett leverer på First-nivå.

    Konklusjonen er at jeg flyr gjerne Delta One igjen hvis prisen er god, og vil gjerne prøve Delta One Suite som er i A350 og nye A330neo.
     
    Bernd, Eddie47, afirm and 19 others like this.
  13. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Dette her er noe av det mest motbydelige jeg har sett :eek: Kan for all del være godt, men ser ut som en dårlig versjon av disse ferdigstilte middagene du får på Meny.
     
  14. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    Snakk om å ha levd et beskyttet liv...:rolleyes:
     
  15. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Ironi i skriftlig form har aldri vært min sterke side ser jeg.
     
  16. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,328
    Likes mottatt:
    10,164
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg synes heller ikke det er innlysende at det er ironi.
    Sånne oppgulp som det synes jeg ikke er veldig hyggelig å ha i mine reisebrev.

    Hvis du føler for å kritisere Delta sin mat du selv ikke har spist så kan du gjerne låne mine biler og lage en tråd om det i en annen del av InsideFlyer.
     
  17. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Ironi? :p
     
  18. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,328
    Likes mottatt:
    10,164
    Bonuspoeng:
    183
    ;)
     
  19. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,328
    Likes mottatt:
    10,164
    Bonuspoeng:
    183
    Så for å fortsette tråden om "hva Delta serverer"... Vi fløy også Delta fra Boston til Austin, og det er en lang nok flight til at man får sikkelig mat. Valgte pasta.

    1509EDD7-56DF-4701-B9CF-73DFB3B46798.jpeg

    Kan også melde om at det kun ble to enheter alkohol på denne flyvingen... :p
     
    Earl, Eddie47, afirm and 5 others like this.
  20. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Så de er flere selskaper som har innført restriksjoner ;)
    (Vi trenger en restriksjonstråd :))
     
    drsyk, RoadKing and haakonks like this.

Del denne siden