Ta med seg mat til Sør-Afrika - Johannesburg

Tråd i 'Reisemål' startet av no-backpacker, 13. des 2013.

  1. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Siden jeg for tiden går på en ganske så streng diett (pga. sykdom), bl.a. uten gluten og fiber, har jeg kjøpt inn en haug med glutenfrie tørrvarer som jeg har tenkt å ta med meg når jeg reiser til Johannesburg på søndag. Så plutselig så jeg for meg ett av disse flyplassprogrammene fra Australia og New-Zealand og begynte å få litt angst for om jeg får maten med meg inn… Jeg kan nok klare meg uten da jeg allerede har snakket med hotellet, men jeg tenker det er greit å ha mat som jeg vet jeg tåler om jeg skulle bli syk der nede… Noen som vet?

    Xxx.
     
  2. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Har ankommet landet her div ganger i år, senest for noen dager siden på JNB, og customs er very laxed. Hva de sier om de finner noe kan jeg selvsagt ikke garantere, men i motsetning til nevnte programmer er det ikke noe skjema her man krysser av på, så det bør gå smud.
     
  3. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Hahaha, Milehigh, jeg tenkte jeg skulle spørre deg, men tenkte at du kanskje var opptatt. Så lenge det ikke er noe skjema å skrive under på ved landing tenker jeg også at det er greit. See you om noen dager da! :-D

    Xxx.
     
  4. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Kjenner hvertfall folk som har hatt med glutenfritt knekkebørd inn i Sør-Afrika flere ganger uten problemer (tror dog ikke de har gått på rød sone, spurt el.l.)
     
  5. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar Anders. Jeg tar sjansen på at det går bra! Og om jeg skulle havne i kasjotten håper jeg Milehigh vil komme å besøke meg….:-D

    Xxx.
     
  6. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Skal ta med litt leftovers fra loungen:) (glutenfritt!!) Men neida- det går helt sikkert bra;)
     

Del denne siden