Thai Airways - Restrukturering og veien videre

Tråd i 'Nyheter' startet av EndreD, 18. mai 2020.

  1. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,972
    Likes mottatt:
    10,774
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 18. mai 2020
  2. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,642
    Likes mottatt:
    21,688
    Bonuspoeng:
    293
    Hm.. Glad jeg ikke har noen bookinger med TG inne.
     
  3. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,085
    Likes mottatt:
    4,790
    Bonuspoeng:
    113
    Har et par segmenter med TG på den ene CT-bookingen min. Kan dette by på problemer, eller kan jeg anta at det går fint å ombooke hvis de går under?
     
  4. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,810
    Likes mottatt:
    7,655
    Bonuspoeng:
    183
    Har det samme selv. Kan nok fint booke om hvis de går under. Er fortsatt en stund til:)
     
  5. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    712
    Bonuspoeng:
    93
    En CT billett er utstedt på en SK-117 stock, så en konkurs betyr bare ombooking for deg.
    Har man derimot en SAS billett fra CPH-OSL på ett TG dokument, så vil den billetten bli ugyldig ved en eventuell konkurs.
    Issuing carrier er førende for gyldighet av dokument
     
    Candy, flying_all and Gullars like this.
  6. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,314
    Likes mottatt:
    12,246
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er vel mer en chapter-11 konkurs enn en tradisjonell norsk konkurs med konkursbo.

    Tipper TG flyr videre i en eller annen form.
     
    Candy and Kortbanetraver like this.
  7. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,605
    Likes mottatt:
    7,472
    Bonuspoeng:
    183
    Får håpe det ikke har noe si for medlemskap i *A?
     
  8. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,642
    Likes mottatt:
    21,688
    Bonuspoeng:
    293
    Og tilgang til F ...
     
  9. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,267
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Det går over til lowcost - men for at alle med F ikke skal bli misfornøyd er alle vindussetene (F) på 737 reservert til dere med bookinger (fra rad 20F og bakover selvsagt :))
     
    Eddie47, RoadKing and trygveat like this.
  10. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,816
    Likes mottatt:
    2,398
    Bonuspoeng:
    113
    De faser ut B747 og A388. Vil dessverre kun fly med A350, B787 og 777ER.
     
    Eddie47 liker dette
  11. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Det har fint lite å si at 380 er nye fly, poenget her er at de koster for mye i drift sammenlignet med andre fly.
     
    Xflipper, wilhelm, haakonks and 3 others like this.
  12. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Det er selvsagt et komplisert regnestykke med mange faktorer. Eierskap som du sier, finansieringskostnader, andrehåndsmarked, tid for større sjekker av maskinen, utgifter til vedlikehold, tid på bakken, tilgjengelighet på gater, fleksibilitet kontra andre maskiner i nettverket, etterspørsel etc.

    Totalen for 380 gjør jo at den ikke er "in-favour" hos selskapene lenger, mens vi som flyr elsker maskinen. Den er jo styggkul :) Og absolutt den stilleste jeg har flydd med. Jeg håper absolutt at TG beholder sine maskiner, men det ser ikke lovende ut.
     
    Insomnia4u liker dette
  13. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,085
    Likes mottatt:
    4,790
    Bonuspoeng:
    113
    Teller litt på knappene her. Ser at jeg kan bytte ut TG-returen vår i F med A380 mot NH F i ny kabin. På den ene siden virker det åpenbart, men samtidig kan jo dette bli siste mulighet til å få prøvd TG F i A380...
     
  14. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,305
    Likes mottatt:
    10,091
    Bonuspoeng:
    183
    Når er denne flyvningen?
    Personlig tipper jeg at det er slutt for både First og A380 hos TG.

    Som nevnt tidligere i denne tråden så sies det at TG nå skal gjennom konkursforhandlinger, og resultatet som kommer ut vil bli et mye mindre selskap, som kun skal fly A350, 787 og 777-300ER.
     
  15. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,085
    Likes mottatt:
    4,790
    Bonuspoeng:
    113
    I januar, så mest sannsynlig ryker den vel kanskje uansett grunnet korona. Er ikke like enkelt å finne noe mellom RGN og TYO, så mulig jeg må revurdere reisemålet i samme omgang.

    Da høres det ikke ut for at jeg noen gang får testet TG F! Trist :(
     
  16. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    Ville beholdt det som det er. Finner alltids noe i business i værste tilfelle :)
     
  17. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Har en tur til HNL i midten av januar med TG 380 (FRA-BKK-NRT). Håper det er mulig å fly litt rundt i verden igjen da. Satser på at TG F opprettholdes på "melkerutene" til FRA/LHR/TYO etc, hvis ikke får det bli noe annet moro.
     
  18. sjabby

    sjabby Medlem

    Innlegg:
    159
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Spennende tid.. venter på et ikke ubetydelig beløp i tilbakebetaling for kansellerte full flex biz billetter hos TG. Ser vel ikke noe til disse nå :(
     
  19. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,314
    Likes mottatt:
    12,246
    Bonuspoeng:
    183
    Du får gå etter kredittkortselskapet da
     
  20. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,305
    Likes mottatt:
    10,091
    Bonuspoeng:
    183
    Tror nok det går bra...
    Dette er snakk om "konkursforhandlinger" ala hva de har i USA (chapter 11). Målet er å restrukturere selskapet. Vil tro at billetter, forpliktelser rundt pasasherer, etc. blir tatt over av det "nye" selskapet.
     

Del denne siden