Thai airways - opptjening poeng i EuroBonus

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Cecca90, 30. okt 2018.

  1. Cecca90

    Cecca90 Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei.

    Jeg reiste nylig tur retur Bangkok med Thai airways som flere ganger tidligere og har aldri hatt noe problem med å registrere disse poengene på EuroBonus. Men denne gangen får jeg beskjed om at bookingklassen ikke er gyldig for opptjening hos EBB. Hadde bookingklasse Y.

    Vet noen om endringer? Av det jeg ser så står det på Eurobonus sidene under Thai Airways at bookingklasse Y opptjener 100%, men jeg får feilmelding. Kan noen hjelpe meg? Vil gjerne ha de 10000 poengene..

    Takk for hjelpen :)
     
  2. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Du må finne billettklassa di. Sjølv om du har kabinklasse Y er det ikkje alltid at billettklassa er Y (Y er gjerne av dei dyraste økonomiklassebillettane).

    Du finn truleg billettklassa på boarding pass eller på eticket.
     
  3. Cecca90

    Cecca90 Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takk for tilbakemelding. Står en stor Y bokstav på billetten, så regner med at det er billettklassen. Men jeg får sende mail til SAS og smøre meg med goood tålmodighet.
     
  4. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du har boardingkortet ditt så står det f.eks "Yy" eller "Yt", så er det sistnevnte som er billettklassen.
     
  5. Eksempel

    Eksempel Medlem

    Innlegg:
    101
    Likes mottatt:
    96
    Bonuspoeng:
    28
    Tror Y i dette tilfellet 'bare' står for økonomiklasse. Bookingklasse står som regel ikke på boardingpasset, da dette er irrelevant for flyvningen. Hilsen en som står i gaten og scanner billetter. Se på ETKTen din, den har du fått på e-post.
     
    BangkokBob liker dette
  6. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Sjekk din e-ticket, første bokstav i fare basis skal indikere din klasse. FF.PNG
     
    Xflipper liker dette

Del denne siden