Tips til Business-biletter 2023

Tråd i 'Reisedeals' startet av Smyggen01, 14. nov 2022.

  1. Smyggen01

    Smyggen01 jakten på F

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    Hei bonusjegere!

    Jeg trenger tips fra de erfarene.

    Jeg har nå bygd meg opp en CT og 148 000 poeng. Prøver å finne et sted og reise med min aller første CT som må brukes i år, men er nybegynner når det kommer til å finne biletter. Jeg har en kompis jeg reiser med hvor jeg står for bilettene.

    Noen som har tips til biletter som ligger ute i 2023 og som dekker undernevnte ønsker? Alt fra Mars og ut er aktuelt.

    Setter stor pris på alle tips =)

    Ønsker:
    Business reise, golf er et stort plus!

    Destinasjon ønsker:
    Dubai og Tokyo hadde vært optimalt, men vi er åpne for alt.

    Reisedager:
    Torsdag - mandag er optimalt men er flex da vi har flytende timeplan.
     
    haifinn liker dette
  2. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,437
    Likes mottatt:
    12,644
    Bonuspoeng:
    183
  3. Smyggen01

    Smyggen01 jakten på F

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    Har gått gjennom denne noen ganger, fant et par gode der. Men ønsker å se på mulighetene for Tokyo/Dubai i første omgang =)
     
  4. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,243
    Likes mottatt:
    22,482
    Bonuspoeng:
    183
    Om de er to personar som ynskjer å reise på langtur i business for den poengsummen der er destinasjonane avgrensa til Nord-Amerika, Midtausten og India. Skal de spele golf er vel gjerne Dubai som du nemner samt USA dei beste destinasjonane?

    Nettsidene dei fleste her brukar er SAS sitt Star Alliance award søk, www.awardhacks.se, www.awardhacks.se/star og www.awardfares.com. Å finne to billettar til ein eller anna destinasjon i nærleiken av ei golfbane let seg heilt sikkert gjere.
     
    tobeornot999, Jeanette and jonss like this.
  5. Smyggen01

    Smyggen01 jakten på F

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    Takk for utfyllende svar =) Skal ta en titt på det
     
  6. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
  7. eysteine

    eysteine Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Brukte AwardHacks, men ser bare economy-billetter fra OSL til BKK på *A bonus. Hos SAS er det ingen tilgjengelige billetter i tidsrommet jeg ønsker. Er det noen oppdatert guide til når billetter legges ut, og strategier for å få tak i dem? Ser etter business-klasse. Har 2 CT som går ut ved nyttår og masse poeng
     
  8. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Masse nyttig info å finne på forumet, så anbefaler deg å begynne å lese ;)
     
    Insomnia4u liker dette
  9. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,243
    Likes mottatt:
    22,482
    Bonuspoeng:
    183
    Eg er ikkje so veldig god på billettar til Midtausten, men til USA brukar SAS å ha ein del ledig til Chicago (ORD). Om de berre fin business ein veg kan de prøve å f.eks. reise til Chicago og heim frå Boston (BOS), New York (EWR) eller Washington (IAD). Eg anar ikkje kvar du finn best golfbaner her, men eg vil tru det finst eit bra utval. Gamlepresidenten har nok eit par de kan nytte :)
     
    vanillacoke and indahla like this.
  10. eysteine

    eysteine Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jo, den er grei. Forumet er gedigent, og har sett litt rundt omkring. Om noen som kjenner forumet bedre enn jeg gjør, kan peke ut en tråd som er spesielt nyttig, hadde jeg satt stor pris på det.
     
  11. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Til BKK går det hauger av forskjellige fly, men veldig mange er ikke tilgjengelige i biz fra Europa.

    Gode utreise steder er LHR, VIE eller FRA. Men det er bare noen få bonus billetter på hver flight i biz class. Og de blir tatt tidlig.
     
  12. cooolcatz

    cooolcatz Aktivt Medlem

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    788
    Bonuspoeng:
    93
    Sjekk ut https://blog.awardfares.com/ultimate-guide-to-award-release-dates/

    for når de enkelte selskapene slipper bonusseter.

    Elers gjør du som tobeornot999 skriver, Søk utreise fra LHR, VIE, FRA, MUC, CDG, AMS på hovedstrekket. Og deretter til endelig destinasjon og startdestinasjon.

    BIZ tas tidlig, gjerne på slippdato så vær tidlig ute og søk gjerne kreative ruter.

    Skal du til thailand kan du f.eks søke VIE-TPE og deretter TPE-BKK eller TPE-ICN og ICN-TPE. Det er mange muligheter bare du er kreativ.

    Det er f.eks ledig 2 biz fra VIE-TPE 12/11/23 og TPE-BKK 13/11/23
     
    Last edited: 18. nov 2022

Del denne siden