Hallo! Jeg og @Geabs tenkte å ta oss en MR tur mot høsten, torsdag til søndag eller noe slikt og da få mest bang for the bucket i forhold til EB points. Tenkte ikke å svi av så fryktelig mye penger, 4-5k for billettene. Noen som har tips til reisemål for en slik pris med god EB uttelling?
OSL - FRA - BUD - FRA - OSL eller OSL - FRA - BCN - FRA - OSL med LH i klasse D koster ca 5.500,- og gir 8.000 grunnpoeng. Budapest er nok en del biligere enn Barcelona når det gjelder overnatting, mat og drikke.
Hvis du er heldig med tidspunkt for bestilling/reise er det mange muligheter. Jeg skal til Lisboa i mai, og flyr OSL-FRA-LIS-FRA-VIE-OSL i biz med LH-TAP-LH-LH-OS, og får ca 11000 poeng. Kostet rundt 6000,- da jeg booket. Booket hos Austrian, men du må følge med for å være sikker på at du får riktig bookingklasse på alle legs..
Mot Gdansk og Hamburg er det fullt mulig å få 3 segmenter hver vei. Tar du dette i plus blir det cirka 3000 nok mot 6000 EB poeng + statusbonus. Eller er det bedre opptjening om man klarer å kapre noe på longhaul, men det er tilbud eller feilprising som gjelder. Så for eks. i går en feilpris på 4300 nok london sydney med AirChina, men det passet ikke med ti dager mot slutten av mai
Booket et par turer fra BGO til høsten, den ene til CDG og den andre til GDN. Begge i Plus og gir meg 10 legs totalt samt ca. 16-17 k poeng når man inkluderer 25 % for Diamant samt 55 trumfkroner per bestilling. Betalte ca. 3 k for hver tur
Du er litt sent ute, men jeg siklet veldig på Beijing og Hong Kong i påskesalget. BGO-PEK f eks 2993 en del dager i mai (og tilsvarende til høsten). Måtte da ha visum i tillegg på ca 600 kr, mens HKG er visumfritt og kostet 3654 ca. Med gullbonus, fikk man da hhv ca 10 000 og 11000 poeng i go (med upgrade en av veiene med poeng øker vel dette en del om man får plus eller biz). Mulig det kommer en slik mulighet igjen ved en god Now or Never en gang, evt F&F-salg, som kanskje er på trappene snart?
Jeg ville ventet på F&F salget og sett etter en IC Plus-reise. Bør vel være mulig å få det for +/- 5000.
Noen som har en pekepinn når F&F historisk sett skal komme igjen? Frister veldig med en MR/ferie til MIA/LAX i september. Tilleggspørsmål. Om perioden min er fra mai til mai, og jeg blir gull i september for eksempel; hvor lenge varer gullet mitt? Fra jeg oppnår det i sept, til mai og så et år virker logisk for meg..?
Også interessert i det! Så vidt eg veit så meiner eg det er i slutten av april, men rett gjerne på meg