TK - Kort transfer OSL

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av runesole, 10. juli 2021.

  1. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Vi TRENGER vriompeistråden opp i dagen igjen:rolleyes:
     
    drsyk and holmen like this.
  2. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Trådstarter svingte innom i juli 2021, stilte tre spørsmål og har ikke blitt hørt fra siden.

    Hvem har mest tyngde til å sette premisser og foreslå retningslinjer om dialogen på forumet? Newbie spørsmål er alltid velkommen (fra newbies).

    [​IMG]
     
    drsyk and Eddie47 like this.
  3. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Kritikken fra min side er hvordan du til stadighet påpeker at det ikke er søkt godt nok i forkant av et innlegg. Dette skjer både ovenfor newbies og erfarne brukere, således er du med på og forsure miljøet her inne.

    Forøvrig så hører denne diskusjoner hjemme i krangleforumeto_O
     
    Points4Fun, jgroneng and drsyk like this.
  4. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Noterer kritikken din furlong og tenker at min tone og stil er godt innenfor hva som er passende på forumet. Dette er ikke krangling.

    Forstår at noen folk kan reagere på å bli fortalt at de ikke får pallplass for å ikke klare å lese første søkeresultatet på Google – men om kartet er gitt, bør du klare å følge stien.

    Tror dette har noe med norsk forretningskultur og barneoppdragelse å gjøre. Nordmenn er ofte for joviale, pussyfooter rundt, puter under armene osv. Min bakgrunn har krevd noe tydligere kommunikasjon.

    Jeg ser på medlemmene av et forum som en kompisgjeng. Så hvis vennen din trenger hjelp, er full og dum, stinker, er lat eller har en suboptimal holdning er det naturlig for meg si ifra.

    Prøver å inkludere relevante hint og er glad i dere alle ❤️
     
    Are, kjeeli, Eddie47 and 2 others like this.
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Støtter @Edvard på denne, forumet er smekkfullt av den info’n som søkes, en vennlig henvisning til at informasjonen finnes i den og den tråden må være innenfor.

    Det er tragisk at søkefunksjonen på forumet (unnskyld fransken) er så rævva. Det er ikke gitt at folk flest er klar over hvor mye bedre hjelp de kan få med å bruke google dog. Så kan hende hadde det vært noe å hatt en egen google tråd med ferdige søk på de mest aktuelle tema.

    Når det er sagt, som det er påpekt flere ganger er reglene forbundet med covid pandemien mildest sagt veldig flyktige, da må det være forståelig at man spør om status quo istedenfor å bla gjennom innlegg fra tid tilbake.
     
    drsyk, Edvard and kjeeli like this.
  6. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Hvorfor klarer ikke noen folk her å bruke Googlesøk?

    Som vanlig, har det den siste tiden vore en rekke innlegg på forumet som enkelt kan besvares ved å lese de første søkeresultatene på Google. Jeg forstår det ikke.

    I mange tilfeller er temaet også besvart på forumet før, og gode tråder finnes.

    Slettet et dusin av mine svarinnlegg da jeg tenkte; kan jo ikke holde på å bruke tid på dette, sy puter under armene på late folk. Det er andre verdier og erfaring jeg vil dele.

    Det finnes fine innlegg og guider på forumet som pedagogisk forklarer hvordan finne fram på ulike tema innen luftfart og reising.

    Medlemmer med flere hundre (eller tusen) innlegg trenger ikke å møtes med en «snill og koselig tone» når de kommer med noldusspørsmål som tar under ett minutt å finne fram med søk. Det gagner hverken dem eller felleskapet.

    Det er positivt at de løfter problemstillingen for andre lesere, men det kan gjøres etter at de har lagt ned et minimum av tid og innsats. Da blir det mer interessant for alle.

    En del medlemmer og moderatorer mener det er okay og naturlig at vi driver og besvarer gjentagende spørsmål, gang på gang. Jeg har sagt tydelig ifra hva jeg mener:

    Kompetansen og erfaringen på forumet er best nyttet til personlige innspill og vurderinger, ikke for å finne lett tilgjengelig offentlig info.

    Samt brukere må klare å gi bekreftelse eller tilbakemelding på svar.

    Er det ikke bare for meg å hoppe over alle disse «unødvendige» innleggene og la andre holde på med dem?

    Joda, men da blir mange spørsmål stående ubesvart og det vil sirkulere en god del ukorrekt, upresis, dårlig info med snau kildehenvisning. Det deles mer feilaktig info enn du tror,

    Om dere mener slik diffus ping-pong er ønsket, kjør på. Men da blir det stille fra enkelte på forumet. Ellers så bør medlemmer og moderatorer tenke oftere gjennom:

    Skal vi gi ham/henne en fisk, eller lære dem å fiske?

    Dra på fisketur sammen gir best fangst, opplevelse og middag.

    Relatert:
    https://insideflyer.no/forums/tråden-om-forbedringsforslag-og-diskusjon-rundt-selve-forumet
     
    drsyk, cooolcatz, NoLimit and 3 others like this.
  7. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Kan være all proseccoen fra sist natt som henger igjen…
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Skjønner frustrasjonen din @Edvard , men jeg syns det er dumt du sletter dine innlegg som belyser spørsmålene. Du vet ikke, kan hende har 10 ganger så mange funnet svaret og ikke spurt som de som har spurt.
     
    drsyk and anders82 like this.
  9. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Frustrert er jeg ikke. Det å surfe innom InsideFlyer og andre reiseforum er en hobby jeg gledelig bruker tid på.

    Du har et godt poeng om lesere som finner verdi, men ikke tar noen handling. De finnes det trolig mange av.

    Det er jo derfor vi skriver i et åpent forum og ikke sender svar som private meldinger. Om vi også deler noen tips på framgangsmåte og kilder, får alle bonuskunnskap.

    Til enhver tid på forumet er det ca. dobbelt så mange gjester online som brukere logget inn.

    Den typen innlegg som får respons, svar og likes er det typen innhold som vil fortsette å bli publisert.

    Primært er dette for tiden reisebrev og bilder, innlegg i morgentråder, humor og klager, og alt om CT/Bonusreiser.
     
    Last edited: 02. jan 2022
    RoadKing liker dette
  10. Elmo

    Elmo Medlem

    Innlegg:
    183
    Likes mottatt:
    673
    Bonuspoeng:
    93
    Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life

    -Terry Pratchett
     
    Kalsnes, holmen, jgroneng and 6 others like this.
  11. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,663
    Bonuspoeng:
    183
    Du er tydeligvis frustrert nok til å gjenopplive denne tråden lenge etter noen andre har postet i den ikke en, men to ganger. Samt bruke den dyrebare tiden din som du synes trådstarter sløser bort på å slette gamle innlegg som kunne hjulpet noen selv om du har rett i at innholdet ligger flere andre steder på forumet.
     
    furlong liker dette
  12. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg skriver i denne tråden Jorge fordi den inneholder tidligere innlegg som jeg føler er relevante for hva jeg prøver å formidle.

    Du er velkommen til å dele din mening om hvordan vi bør opptre og organisere forumet.
     

Del denne siden