Transfer london

Tråd i 'Reisemål' startet av Kleppan, 10. des 2013.

  1. Kleppan

    Kleppan Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    T5 til T3, greit å enkelt? Og deretter HKG till BKK?
     
  2. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
  3. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    En praktisk sak med transfer til T3 (fra min erfaring) er at du slipper køer i security. Det er såpass få som kommer med buss inn der.
     
  4. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Noen sprøsmål om transfer på T5:
    • Er det bare security dersom en har transfer internt i T5, eller må en kose seg med passkontroll også?
    • Noen som vet om barnefamilier får snike i køen(e) på T5?
    • Kan det være like greit å gjøre unna imigration, ta en tur i arrivals loungen (når reiser i CW) og deretter ta Fast trackk security inn i T5 igjen?
    • Angående fast track og lounger: Jeg er CX OW Saphire, men ønsker å kreditere til Ba Executive Club. Utreisen går i WT+. Kan jeg vise CX kortet i fast track og lounge og få komme inn/gjennom, eller krever de at det lyser grønt når de biiper boardingpass?
     
  5. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Var på T5 og hadde transit BA->BA i T5 som OW Emerald (AA EXP) i økonomi for halvannen uke siden, det gikk ganske kjapt med unntak av noen utrolig ubrukelige folk som kom rett foran meg i sikkerhetskontrollen og bruke evigheter.

    • Er det bare security dersom en har transfer internt i T5, eller må en kose seg med passkontroll også? Sjekk av BP videre + sikkerhetskontroll.
    • Noen som vet om barnefamilier får snike i køen(e) på T5? Så ingen informasjon om det. Men CW og/eller Sapphire/Emerald så ut til å være nok.
    • Kan det være like greit å gjøre unna imigration, ta en tur i arrivals loungen (når reiser i CW) og deretter ta Fast trackk security inn i T5 igjen? Ser ingen fordeler med det, men det er selvfølgelig mulig. Åpningstiden er 0500-1400.
    • Angående fast track og lounger: Jeg er CX OW Saphire, men ønsker å kreditere til Ba Executive Club. Utreisen går i WT+. Kan jeg vise CX kortet i fast track og lounge og få komme inn/gjennom, eller krever de at det lyser grønt når de biiper boardingpass? Innslipp til FT er manuell, og BP scannes ikke der. Jeg holdt opp både BP og kortet, vet ikke hva hun så på. Tipper at en av delene er nok. Lounge: du risikerer at de endrer FFP-nummeret på boarding-passet hvis du skal inn med et annet kort enn det som er der fra før, men sannsynligvis går det bra med kort alene.
     
    Fnate liker dette
  6. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Litt utfyllende/korreksjon til det Bjørn Helge skriver:

    #1: Det er ikke immigrasjon i transfer, men passkontroll dersom videre flight krever det mhp APIS, eks. registrerer de pass/visum om det ikke er gjort ved avreise

    #3a: Arrivals-loungen: "These lounges are exclusive to you if you have travelled in First or Club World, or are a Gold Executive Club Member, arriving on a British Airways longhaul flight." Den har bedre frokost, dusj- og massasjekapasitet enn departures, og er mye roligere så definitivt verdt et besøk synens jeg. Jeg svinger alltid innom der om jeg har tid og lov til det.

    #3b: Ja, det kan være veldig lurt å ta en sving innom England. Om du ser det er mye pax i kø i transfer og greit i immigrasjon så er det en velkjent og godt brukt snarvei om man har EU/EØS-pass. Men da må du gå på "Security South" når du kommer opp. (Transfer-pax sluses gjennom "security north"). Har gjort dette flere ganger med hell, særlig midt på dagen når det er lite "vanlig rush" på LHR. Husk at du kanskje må innom "visaskranken" rett ved security for å registrere passet om du tar snarveien (eks. ved OLCI og du skal til USA).

    #4: Ja, legg inn rett kort senest ved innsjekk så er du sikker på å få ting rett, og vis kortet i loungen.
     
  7. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Takker for gode råd!
     
  8. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Plukker opp denne igjen.

    Er det noen som har byttet fra Domestic til international på T5? Må man gjennom samme røkla av dilldall? Er kun en time transfertid på NCL-LHR-BGO.
     
  9. MIkrovegas

    MIkrovegas Medlem

    Innlegg:
    103
    Likes mottatt:
    190
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har gjort det mange ganger, det er ikke ny sikkerhetskontroll når du kommer fra domestic UK, du må vise papirer også kommer du inn ved butikkene i første etasje.
     
    OttoL liker dette
  10. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for info! Da må det bookes!
     
  11. MrPutter

    MrPutter EBG

    Innlegg:
    74
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Børster støvet av denne og lurer på hvor raskt håndteringen ut av schengen og evt igjennom security tar på T2?

    Kommer med FRA/LH og skal til SIN/SQ i business og har 85 min på å nå fram til gate... Jeg bør vel rekke det.....?

    -= MrPutter =-
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    Kan fortelle deg i morgen kveld :)
     
    MrPutter liker dette
  13. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Useful tool:

    https://www.heathrow.com/flight-connections/
     
    MrPutter liker dette
  14. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Dette bør gå fint, det er jo innefor samme terminal så jeg ville ikke vært veldig bekymret.
    Har selv byttet fly ganske mye på Heathrow de siste årene og det raskest jeg har vært igjennom er vel ca 10-15 min fra jeg gikk av flyet til jeg var igjennom sikkerhetskontrollen (hadde maks flaks med gate vi parkerte på)
    De fleste ganger så synes jeg det tar mellom 20-40 min fra jeg går ut av flyet til jeg er igjennom sikkerhetskontrollen, så jeg vil nok tro 85 skal gå veldig greit.
     
    MrPutter liker dette
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    Tok meg ganske nøyaktig 16 minutter fra jeg gikk ut av flyet til jeg var gjennom tollen.
    Pass på å velge e immigrasjon (automat), selv om det står bare EU og ikke EEC, så er vi med i det gode selskap.
    Går du i køen for resten av verden har du trøbbel...
     
    MrPutter liker dette
  16. MrPutter

    MrPutter EBG

    Innlegg:
    74
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Takker. Det skal vi klare! :D

    -= MrPutter =-
     
    Earl and RoadKing like this.

Del denne siden