Trenger råd om LH-fly og flyplass

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Elmo, 09. sept 2016.

  1. Elmo

    Elmo Medlem

    Innlegg:
    183
    Likes mottatt:
    673
    Bonuspoeng:
    93
    Da var tiden kommet for å oppgradere til LH-first, men det dukket opp flere alternativer og jeg trenger noen kjappe råd om hvilken LH-F billett og flyplass som er best. Har valget mellom å fly med A340-600 eller 747-8 intercontinental fra henholdsvis Munchen eller Frankfurt. Noen som vet noe om forskjellene?
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    747-8 er et nyere fly (i tillegg til at det er større, elegant, mm).
    Jeg ville ikke valgt på grunnlag av fly, men avreiseflyplass.
    I FRA har du First Class Terminal (FCT), i München har du "bare" FCL (lounge).
    FCT er et must om du ikke har opplevd det før. Kommer du inn på connection med Lufthansa som ikke får bridge, blir du hentet i egen bil ved flytrappa og kjørt til FCT, tilsvarende blir du skysset ut til flyet når du reiser, og med egen privat passkontroll.

    Beregn mye tid på FRA, til å nyte loungen. Dessuten, går det, så legg gjerne inn 3 timer til å bruk tilbudet om å låne en Porsche i et par timer for €100 all inclusive.

    Jeg ville utvilsomt reist fra FRA. Hvor går ferden?

    Bortsett fra alt det jeg har nevnt er MUC FRA langt overlegen. Jeg kan egentlig ikke utstå FRA, men muligheten til FCT overskygger det.
     
    bighc liker dette
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    F-kabinen er bedre isolert i 747 enn 340.
    På 340 er det galley foran kabinen som fører til en del trafikk i kabinen, på 747 er det ingen som går igjennom :)
     
  4. Elmo

    Elmo Medlem

    Innlegg:
    183
    Likes mottatt:
    673
    Bonuspoeng:
    93
    Da ble det LH-F med 747 og connection i Frankfurt! Takk for glimrende råd folkens! Turen går til Tokyo, vi har en uke der og så retur med Asiana First (med ca. et døgn i Seoul på hjemveien). Jeg hadde initalt planlagt 2 t og 50 minutter i Frankfurt på utreisen men den connectionen var fullbooket så det måtte bli en tidligere LH-flight fra Oslo, med hele 6 timer i Frankfurt før hovedflighten. Mulig at 6 timer i Frankfurt er litt mye av det gode men da blir det i alle fall tid til å booke en Porche :) Er det noen som vet hvordan man går frem for å bestille en slik doning?
     
    Petter B-C, Robamu and RoadKing like this.
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Perfekt!

    Les her om det du har i vente:
    https://firstclass.lufthansa.com/en/at-the-airport.html#786

    Porsche linken fungerer ikke lenger, men ring First desken til Luftwaffe, så hjelper de deg. Evt prøv Avis på FRA direkte (det er kanskje det beste).

    @Stuttfeiten var på den runden for ikke så lenge siden, og hadde vel leid Porsche? Han kan sikkert informere hvem du tar kontakt med.
     
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Snakk om å vinne i lotto.
    Min kompis måtte gjøre motsatt, og han var ikke fornøyd..
     
    RoadKing liker dette
  7. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,832
    Bonuspoeng:
    183
    Her kan du lese litt om det:
    https://insideflyer.no/forums/threads/big-in-japan.5928/

    6t i FRA går fort som bare det. I hvert fall hvis du låner bil. God tur. Skriv rapport!
     
    tommy777 liker dette
  8. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Du blir vel ikke kjørt til FCT.....iallefall ble du ikke det før...Mulig det har vært endringer altså. Jeg har blitt skysset til Terminal B?? og måtte ut å gå for å komme til FCT.
     
  9. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,832
    Bonuspoeng:
    183
    Det stemmer, du blir ikke kjørt til FCT. Du må gå siste stykket selv, til fots. Evt. ta med en Porsche og kjøre selv.
     
  10. Elmo

    Elmo Medlem

    Innlegg:
    183
    Likes mottatt:
    673
    Bonuspoeng:
    93
    Dette er den beste tilbakemeldinga jeg kunne fått! Har jo i grunn bare Forrest-Gumpet frem meg til denne planen ved hjelp av massevis av nyttige råd og tips fra gjengen på dette forumet, og om 11 dager forlater vi bartebyen her oppe i midtnorge og setter kursen mot the land of the rising sun. Har booket overnatting, onsen og kaiseki-dinner på en japansk Ryokan i Kyoto etter solid anbefaling fra det velkjente stedet internett.com, og har funnet hotell i Tokyo (i Shinjuku). Et av hovedmålene med turen er forresten å kunne sette tennene i en nystekt kobe-biff for første gang :) Rapport kommer!
    Ser skikkelig fram til flytur m rockestjernefaktor, og satser på å google skikk og bruk v kaviarspising, og dresscode for firstkabiner.
     
  11. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,832
    Bonuspoeng:
    183
    Dresscode=pysjamas.
     
    Insomnia4u, Stuttfeiten and Are like this.
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Eller slitte jeans, caps, tskjorte og blazer.
    Viktig at det er fargekombinasjoner som går fint, sko skal feks passe til caps og tskjorte ;)

    Møtte en av disse på et 5 stjerner i Berlin her om dagen.
     
  13. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Kaviar: be om påfyll :)

    Dress code: What The Crotch Rocket said ^^ (Be gjerne om ein ekstra pysj, så har du heime når den fyrste er i vask.)

    Porsche: ring +49 6171 68 1377 og snakk med Dennis.

    Hils Lisa i baren på FCT! Kos deg! God tur (you lucky bastard)!
     
    AndersWE liker dette
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Stemmer, beklager, ble litt ivrig :)
     
  15. aryx

    aryx Medlem

    Innlegg:
    100
    Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    28
    Kan bekrefte at tid i FCT går unna, vi hadde ca 8 timer på oss i Frankfurt :) IMG_20160823_101032.jpg IMG_20160823_152152.jpg IMG_20160823_154245.jpg IMG_20160823_170723.jpg IMG_20160824_120437.jpg IMG_20160824_120628.jpg
     
    Baldrick, AndersWE, Misterix and 6 others like this.
  16. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    aryx liker dette
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Rolls til flyet ?

    nei, var vel i Japan..
     
  18. aryx

    aryx Medlem

    Innlegg:
    100
    Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    28
    Det ble rolls til hotellet, sjekket ut helikopter, men platformen på hotellet var kun godkjent for brannfolk. :-D
     
    Upsaker liker dette
  19. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Ser på CT til HKG ila kort tid, men "dessverre" er det kun ledig via MUC, selv om jeg gjerne skulle fløyet 380'en via FRA. Har de også en "Vihenterdegpåtarmac" service til FCL?
    Jeg er forbi 14-dagers cut-off'en for F-billett release, er dette den eneste datoen de slipper billetter, eller kan det erfaringsmessig skje at flere billetter slippes nærmere avreise?
     
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Enig i at LA best unngåes.

    Har liten erfaring med bonus på USA, men jeg mener å ha plukket opp tidligere fra andre at det har vært enklere å få få bonus til SFO, SEA enn LAX.

    Du kan jo også prøve Denver, hvis hensikten med turen er en roadtrip, er Denver et knall utgangspunkt for å utforske det vestlige USA.
     
    SASlovah4evah liker dette

Del denne siden