Da var tiden kommet for å oppgradere til LH-first, men det dukket opp flere alternativer og jeg trenger noen kjappe råd om hvilken LH-F billett og flyplass som er best. Har valget mellom å fly med A340-600 eller 747-8 intercontinental fra henholdsvis Munchen eller Frankfurt. Noen som vet noe om forskjellene?
747-8 er et nyere fly (i tillegg til at det er større, elegant, mm). Jeg ville ikke valgt på grunnlag av fly, men avreiseflyplass. I FRA har du First Class Terminal (FCT), i München har du "bare" FCL (lounge). FCT er et must om du ikke har opplevd det før. Kommer du inn på connection med Lufthansa som ikke får bridge, blir du hentet i egen bil ved flytrappa og kjørt til FCT, tilsvarende blir du skysset ut til flyet når du reiser, og med egen privat passkontroll. Beregn mye tid på FRA, til å nyte loungen. Dessuten, går det, så legg gjerne inn 3 timer til å bruk tilbudet om å låne en Porsche i et par timer for €100 all inclusive. Jeg ville utvilsomt reist fra FRA. Hvor går ferden? Bortsett fra alt det jeg har nevnt er MUC FRA langt overlegen. Jeg kan egentlig ikke utstå FRA, men muligheten til FCT overskygger det.
F-kabinen er bedre isolert i 747 enn 340. På 340 er det galley foran kabinen som fører til en del trafikk i kabinen, på 747 er det ingen som går igjennom
Da ble det LH-F med 747 og connection i Frankfurt! Takk for glimrende råd folkens! Turen går til Tokyo, vi har en uke der og så retur med Asiana First (med ca. et døgn i Seoul på hjemveien). Jeg hadde initalt planlagt 2 t og 50 minutter i Frankfurt på utreisen men den connectionen var fullbooket så det måtte bli en tidligere LH-flight fra Oslo, med hele 6 timer i Frankfurt før hovedflighten. Mulig at 6 timer i Frankfurt er litt mye av det gode men da blir det i alle fall tid til å booke en Porche Er det noen som vet hvordan man går frem for å bestille en slik doning?
Perfekt! Les her om det du har i vente: https://firstclass.lufthansa.com/en/at-the-airport.html#786 Porsche linken fungerer ikke lenger, men ring First desken til Luftwaffe, så hjelper de deg. Evt prøv Avis på FRA direkte (det er kanskje det beste). @Stuttfeiten var på den runden for ikke så lenge siden, og hadde vel leid Porsche? Han kan sikkert informere hvem du tar kontakt med.
Her kan du lese litt om det: https://insideflyer.no/forums/threads/big-in-japan.5928/ 6t i FRA går fort som bare det. I hvert fall hvis du låner bil. God tur. Skriv rapport!
Du blir vel ikke kjørt til FCT.....iallefall ble du ikke det før...Mulig det har vært endringer altså. Jeg har blitt skysset til Terminal B?? og måtte ut å gå for å komme til FCT.
Det stemmer, du blir ikke kjørt til FCT. Du må gå siste stykket selv, til fots. Evt. ta med en Porsche og kjøre selv.
Dette er den beste tilbakemeldinga jeg kunne fått! Har jo i grunn bare Forrest-Gumpet frem meg til denne planen ved hjelp av massevis av nyttige råd og tips fra gjengen på dette forumet, og om 11 dager forlater vi bartebyen her oppe i midtnorge og setter kursen mot the land of the rising sun. Har booket overnatting, onsen og kaiseki-dinner på en japansk Ryokan i Kyoto etter solid anbefaling fra det velkjente stedet internett.com, og har funnet hotell i Tokyo (i Shinjuku). Et av hovedmålene med turen er forresten å kunne sette tennene i en nystekt kobe-biff for første gang Rapport kommer! Ser skikkelig fram til flytur m rockestjernefaktor, og satser på å google skikk og bruk v kaviarspising, og dresscode for firstkabiner.
Eller slitte jeans, caps, tskjorte og blazer. Viktig at det er fargekombinasjoner som går fint, sko skal feks passe til caps og tskjorte Møtte en av disse på et 5 stjerner i Berlin her om dagen.
Kaviar: be om påfyll Dress code: What The Crotch Rocket said ^^ (Be gjerne om ein ekstra pysj, så har du heime når den fyrste er i vask.) Porsche: ring +49 6171 68 1377 og snakk med Dennis. Hils Lisa i baren på FCT! Kos deg! God tur (you lucky bastard)!
Det ble rolls til hotellet, sjekket ut helikopter, men platformen på hotellet var kun godkjent for brannfolk. :-D
Ser på CT til HKG ila kort tid, men "dessverre" er det kun ledig via MUC, selv om jeg gjerne skulle fløyet 380'en via FRA. Har de også en "Vihenterdegpåtarmac" service til FCL? Jeg er forbi 14-dagers cut-off'en for F-billett release, er dette den eneste datoen de slipper billetter, eller kan det erfaringsmessig skje at flere billetter slippes nærmere avreise?
Enig i at LA best unngåes. Har liten erfaring med bonus på USA, men jeg mener å ha plukket opp tidligere fra andre at det har vært enklere å få få bonus til SFO, SEA enn LAX. Du kan jo også prøve Denver, hvis hensikten med turen er en roadtrip, er Denver et knall utgangspunkt for å utforske det vestlige USA.