Tror SAS har blokkering på en eurobonusrute. Noen som har kjennskap til dette?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av PetterM, 10. april 2018.

Tags:
  1. PetterM

    PetterM Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Håper noen kan hjelpe meg meg litt her :)

    I desember 2017 ble ruten Rørvik/Namsos - Oslo med Widerøe åpnet (kommersiell). Tidligere har det kun vært anbudsrute Rørvik/Namsos - Trondheim.

    Det går nå an å bestille bonusbilletter Rørvik/Namsos - Oslo, men ikke videre til eks Stavanger, Haugesund eller andre steder. Får beskjed om at "det er umulig å bruke poeng til denne destinasjonen". Dette til tross for at det er ledige bonusreiser Rørvik - Oslo, Oslo - Stavanger.

    Widerøe selv sier at dette ikke skal være noe problem, men bestillingen må skje hos SAS. Har snakket med SAS x-ukjent antall ganger, skrive mail, chattet, Widerøe har også kontaktet dem, men ingenting skjer.

    Nå i dag sa en på kundeservice på SAS at det ikke er alle kommersielle ruter det går an å bestille bonusreiser til (!) Så i kveld har jeg gått gjennom alle de kommersielle rutene til Widerøe, og det rare er at det kun er denne ruten det gjelder?! (Og sommerruten Andenes - Oslo).

    Slik det er nå sier SAS at jeg må dele opp billetten i to og bestille eks Rørvik - Oslo, Oslo - Stavanger. Som vil si at jeg må bruke dobbel så mange eurobonus poeng og dobbelt opp med avgifter.

    Jeg ser ikke helt logikken i at denne ruten skal være stengt for videre flyvninger med eurobonus billetter, tror heller dette er snakk om feil i systemet til SAS.

    Noen som har vært bort i denne problematikken og har synspunkter?
     
  2. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Har du forsøkt å bestille over telefon? Har opplevd at ett WIF-leg og ett SAS-leg hver for seg hadde ledige bonusbilletter, uten at de kom opp som et alternativ sammen på en billett. Da fikk jeg ordnet det over telefon. Tok kanskje 5 minutter for agenten, så tydeligvis noe som måtte "tvinges gjennom".
     
  3. PetterM

    PetterM Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei! Ja jeg har prøvd på dette og. Får vekslende tilbakemeldinger fra de. Noen prøver å legge inn bestillingen og sier at det er rart det ikke går. Andre sier de skal rapportere videre om denne feilen og at jeg skal bli kontaktet, men hører ingenting. Og hun siste sa at noen reiser ikke har bonus på enkelte distanser. Hun nevnte noe om fra små til store flyplasser, og et visst antall bonusbilletter som ble lagt ut. Det synes jeg er veldig rart da jeg har sjekket med alle Widerøe sine kommersielle flyvninger til Oslo og videre. Der var det og mange småflyplasser med få bonusbilletter som ble lagt ut. Men det gjelder kun fra Rørvik/Namsos - Oslo og videre til andre destinasjoner. Så det tror jeg ikke stemmer. Veldig irriterende.
     

Del denne siden