Tur til Bangkok. Hvilket selskap gir mest Eurobonus?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av engiz, 12. des 2016.

  1. engiz

    engiz Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Hei

    Jeg er EBS, og er på evig jakt etter mer poeng og høyere nivå...
    Har tenkt å dra til thailand/bangkok til sommeren og lurer på hvilket selskap som gir meg flest grunnpoeng ettersom at SAS ikke tilbyr ruten lengre..

    Utgangspunktet ute etter billig economy class, men dersom prisen er riktig er høyere klasse også aktuelt.
     
  2. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk mine første EB-poeng ved å fly OSL-BKK i klasse Q, fikke 5400 poeng hver vei. Skulle jeg den veien igjen hadde jeg nok vurdert TG921/TG921 fra Frankfurt og håpet på å få øko seter på upper deck i A380.

    Da vil du få 6000 poeng hver vei til mellom 6 og 7000,-. Også kommer noen poeng for flighten til FRA med SAS også.
     
    engiz liker dette
  3. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Vent på en eller annen kampanje med SAS til Hongkong i det aktuelle tidspunktet du skal reise, det er godt mulig å få en flyging ned dit for 3000.- og tjene 10.000 EBB også kan du fly videre derfra med United Airlines til Bangkok og tjene 3000 EBB for en 1000 lapp. Så for 4000.- så kan det bli 13.000 poeng om du trer nåla riktig når du bestiller billetter

    Hvis du trenger masse poeng for å nå Gull, så kan du kikke etter error-fares på nettet, eller superkampanjer ned til Australia eller New Zealand med lang stopover i Bangkok, ja det høres brutalt ut å gjøre dette men jeg vet om ett fint vandrerhjem i Auckland hvor du kan være i noen få dager for å komme deg etter ett maraton som dette. Tipper en sånnen løpetur vil gi deg 23.000 EBB og det vil koste deg 2000.- ekstra i forhold til Bangkok :)
     
    Last edited: 18. des 2016
    Shyneno and engiz like this.
  4. engiz

    engiz Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Er bare 21 år gammel så får ungdomsbillett til Hongkong for 2600kr, og videre fra HK finner jeg AirAsia til 900kr billetten, eller Thai Airways til 1000kr. Hvilket bør jeg velge gitt eurobonus?
     
  5. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Thai gir eb-poeng det gjør ikke Air Asia. Hvis ikke differansen er større og at denne bookingklassen hos Thai faktisk gir poeng, ville jeg personlig gått for Thai.
     
    engiz liker dette
  6. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,133
    Likes mottatt:
    7,770
    Bonuspoeng:
    183
    Air Asia gir deg ikke noe opptjening hos EuroBonus, så hvis du vil ha håp om å klare noe bør du gå for Thai. Kan imidlertid være greit å passe på at det er i en av bookingklassene som faktisk har opptjening - det kan du lese ut av fra SAS sin tabell.

    Sånn generelt også, så kan det være greit å holde seg enten innen samme allianse, eller innenfor de store nettverksselskapene hvis man skal spleise sammen to ruter. Du står selv risikoen for at du mister flyet ditt fra HKG til BKK, men hvis du reiser med SAS og deretter Thai f.eks., vil de sannsynligvis ha avtaler som gjør at du kan bli sjekket inn hele veien og få bagasjen sendt hele veien. Det er garantert verre hvis du skal videre med Air Asia, så det kan være greit å ha i bakhodet. Kan gjøre det marginalt mer behagelig på flyplassen.
     
    Insomnia4u liker dette
  7. engiz

    engiz Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Tenker å være i HK i noen dager å få oppleve det også når jeg først er der, så bytte av fly skal jeg rekke forhåpentligvis :)
     
    Shyneno liker dette
  8. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Merk at HKG er dyrt, vanskelig å finne noe fornuftige overnattingssteder for mindre enn 2000kr natten, så bare vær obs på at vinningen kan gå opp i spinningen.
     
    engiz liker dette
  9. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,263
    Bonuspoeng:
    113
    2000kr....det var nå å ta litt hardt i. Jeg bodde to ganger på Cordis Langham place (5 stjerner? Ihvertfall en sterk 4), som er et veldig bra hotell for mellom 1500-1700 i fjor.

    Husk, @engiz er student og ikke har så høye krav som mange her inne ;)
     
    Mbj liker dette
  10. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    I 2009 som backpacker bodde jeg noen netter på Chungking Mansion.. bare noen hundre meter fra ThePen... det kostet 250kr natten.. rommet hadde ikke vinduer, du satt på dassen når du dusjet, og livet var generelt koselig! Så HK(som verden forøvrig, kan fint oppleves som norsk student...) billig indisk/pakistansk mat i de 3 første etasjer også...

    Men realt høl, ingen tvil ;)
    Men husker de dagene med mer glede og opplevelser enn senere 3 netter på Conrad Exec floor... Opplevelser trenger ikke kost skjorten.. Og det er det som er så flott!

    Ta gjerne turen via HK, det gir godt med poeng, og en ekstra opplevelse! Så god tur :)

    C
     
    Insomnia4u, Mbj, Are and 1 other person like this.
  11. engiz

    engiz Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Takk til dere begge for innspill :) Renslighet er viktig, men akkurat å bo i suite er ikke et krav, da hadde jeg heller flydd Business.

    Nytt spørsmål dersom jeg skal reise fra HKG til Bangkok:
    Vanlige sas ruter får jeg ta med meg gratis golfbag ettersom at jeg er EBS. Vi jeg få samme tilbudet fra resten av Star Alliance?
     
    geddi and TElg78 like this.
  12. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,263
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, denne goden får du bare når du fly SAS metall. EBG og høyere får du ta med ekstra kolli hos *A om jeg ikke husker feil.
     
    engiz liker dette
  13. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har booket veldig grei Hotel via Viatrumf og Expedia og betaler en 1000-lapp per natt (Butterfly on Waterfront) - anbefalt av en kompis.

    Ellers har HKG et godt international youth hostel som få god omtale. Når jeg skal reise langt og bruke litt penger på fly så sover jeg oftest på backpackers. Er ikke i den "galskaps"-klassen med First Class og 5 stjerners hotell heller. Man kan gjøre det litt mer piano og har en god opplevelse også. :)
     
    Stuttfeiten and engiz like this.
  14. engiz

    engiz Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Ser at Butterfly on Waterfront kan bookes fra 750kr natten, ikke gale.
     
    TElg78 liker dette
  15. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Thai Airways, vær obs på å booke fra siden deres, kan være at du må betale 200.- ekstra for å få full poeng telling fra dem :)
     
    engiz liker dette
  16. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,133
    Likes mottatt:
    7,770
    Bonuspoeng:
    183
    Gutta hos Urban Pack tok god vare på meg. Prima plassering med Cheung Hing Kee rett rundt hjørnet. Du har alt av offentlig kommunikasjon rett rundt deg også, og uproblematisk gangavstand ned til fergekaiene.
     
    engiz liker dette
  17. helged

    helged Sølvrev

    Innlegg:
    240
    Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Bodde på Chungking Mansion selv i 2011, og kjenner meg godt igjen i din beskrivelse. Litt av en labyrint, tør ikke tenke på hva som ville skjedd om det begynte å brenne.

    Litt morsomt å lese når Harry Hole sjekker inn der i en av disse bøkene av Jo Nesbø.
     
    Travellingalf and kaijoar like this.
  18. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    Du kan fly Singapore Airlines ARN-SIN-BKK t/r i business for under 14.000 NOK. Det blir 27.600 poeng om jeg ikke tar feil. Mulig med stopover i SIN om ønskelig.
     

Del denne siden