Noe jeg ser hele tiden og som irriterer meg grenseløst.... Si viss man søker på osl-las på sas.no Vil man få opp mellomlandinger i usa til ewr, ord osv. Meget irriterende fordi den siste flyvningen er lang - flere timer. Ikke noen favoritt hos meg. I tillegger kan prisen også være høy. Når man søker på OSL-SFO for man selvfølgelig direkte via skandinavia. Ofte til gode priser. Det er en kjent at sas er i star alliance og kan da selge for united. De har også avtale me virgin og alaska. Så til det store spørsmålet... hvorfor for jeg ikke kjøpt ruter som: OSL-CPH-SFO-LAS OSL-ARN-LAX-LAS Siste flyvning kan være med united eller noen av de andre. Den siste flyvningen, koster heller ikke så mye - så de alternativene jeg får på sas.no er dårligere og dyrere. Denne søkemotoren de har er utrolig håpløs. Når jeg søker hos reisebyråer, har jeg i skjeldne tilfeller - funnet ønskede ruter men det er ikke ofte. Hvorfor har ikke sas dette i sine søkemotorer? Vil helst bestille hos sas direkte og som nevnt er det ikke enkelt å finne dette på reisebyråer heller - selv om det burde være fullt mulig å ha masse av slike ruter. Kan noen forklare meg hvorfor det er slik som dette?
Jeg søkte nå OSL - LAS og et alternativ er OSL-ARN-LAX-LAS, men den routing var ikke et valg på returen, men kanskje datoer påvirker resultatet. Mitt søk 25.juli med retur 1. aug. Dette er meget beklagelig. Det burde være en mulighet for å legge inn sin egen ønskede ruteføring.
Jeg bruker alltid ITA Matrix til å finne ruten jeg ønsker (og pris). Ringer deretter SAS på telefonen for å bestille.
@edstro Er det ikke en multi-city funksjon på sas.no? Hvor du kan sette inn de strekningene du ønsker å fly? Jeg bruker den mye hos BA/AA hvis jeg ikke får som jeg vil opp i alternativene.
Nei. Det er noe vi virkelig trenger. Jeg bruker ita Matrix for å finne reiser og booker via Expedia eller telefon.
Har også frustrert meg over dette, i tillegg til at sas.no ikke tilbyr connections med overnight. Helt håpløst.
wow! er det virkelig så dårlig? Med ny nettside og alt? Hadde ikke SAS det før? eller kanskje jeg brukte LH eller noe...
En av flere grunner til at jeg sluttet å fly sas, da jeg begynte å reise til andre byer enn NYC. Det "umulig" og ikke passere immigrasjonen i EWR. Når du ønsker å fly business, da er det bedre å fly direkte inn til en amerikansk by fra LHR. 5 minutter ekstra sikkerhetskontroll på lhr er bedre enn 50 minutter på EWR...
Nei, det er dessverre så dårlig.. De har hatt " retur fra annen by " men ikke mer enn det. I alle fall ikke på en god stund .. fordi jeg har aldri sett det
Mulig man kan finne den ene veien en sjelden gang. Har søkt mye.... å finner aldri slike t/r. Hjem fra anne by funksjonen er nyttig om man skal hjem fra annen by en den man kommer til ved endelig destinasjon. Skal man derimot hjem fra samme by man ankom som endelig destinasjon, burde det være fullt mulig å få ruter som jeg har beskrevet. De har samarbeid både med star alliance og utenom. Det at man må fly en lang siste flyvning med et inntriksfly på mange timer forstår jeg ikke. Dersom sas kun hadde hadde hatt fly til eks ewr eller ord så hadde det gitt mening at neste fly kun kunnne gå derfra. Men nå har de fly til sfo og lax, så da er dette et system som ikke er optimalt.
Ikke matrix heller finner disse rutene. Har prøvd via telefon også men de har det heller ikke. Finner bare via ewr, ord og iad.
Når jeg ser på de billigste eco-fares for LAS virker ikke det ikke som SFO/LAS er lovlig routing: VIA THE ATLANTIC/ MAP CONSTRUCTED LEFT TO RIGHT AND RIGHT TO LEFT 1. OSL-STO/CPH-NYC/BOS-VX/UA/SK/AA-WAS/SFO/LAX/CHI-VX/UA/SK/ AS/AA-LAS 2. OSL-NYC/BOS-VX/UA/SK/AA-WAS/SFO/LAX/CHI-VX/UA/SK/AS/AA-LAS 3. OSL-STO/CPH-WAS-VX/UA/SK/AA-NYC/CHI-VX/UA/SK/AS/AA-LAS 4. OSL-WAS-VX/UA/SK/AA-NYC/CHI-VX/UA/SK/AS/AA-LAS 5. OSL-STO/CPH-NYC/BOS-VX/UA/SK/AA-WAS/SFO/LAX/CHI-VX/UA/SK/ AS/AA-SFO/SEA/PHX/LAX/LAS/HOU/DFW/DEN-VX/UA/SK/AS/AA-LAS 6. OSL-NYC/BOS-VX/UA/SK/AA-WAS/SFO/LAX/CHI-VX/UA/SK/AS/AA- SFO/SEA/PHX/LAX/LAS/HOU/DFW/DEN-VX/UA/SK/AS/AA-LAS 7. OSL-STO/CPH-WAS-VX/UA/SK/AA-NYC/CHI-VX/UA/SK/AS/AA-SFO/ SEA/PHX/LAX/LAS/HOU/DFW/DEN-VX/UA/SK/AS/AA-LAS 8. OSL-WAS-VX/UA/SK/AA-NYC/CHI-VX/UA/SK/AS/AA-SFO/SEA/PHX/ LAX/LAS/HOU/DFW/DEN-VX/UA/SK/AS/AA-LAS 9. OSL-STO/CPH-CHI-VX/UA/SK/AA-WAS/SFO/NYC/LAX-VX/UA/SK/AS/ AA-SFO/SEA/PHX/LAX/LAS/HOU/DFW/DEN-VX/UA/SK/AS/AA-LAS 10. OSL-CHI-VX/UA/SK/AA-WAS/SFO/NYC/LAX-VX/UA/SK/AS/AA-SFO/ SEA/PHX/LAX/LAS/HOU/DFW/DEN-VX/UA/SK/AS/AA-LAS 11. OSL-STO/CPH-CHI-VX/UA/SK/AA-WAS/SFO/NYC/LAX-VX/UA/SK/AS/ AA-LAS 12. OSL-CHI-VX/UA/SK/AA-WAS/SFO/NYC/LAX-VX/UA/SK/AS/AA-LAS Kanskje det økonomien er for dårlig for SAS, de har kanskje bedre avtaler med UA/AA via EWR/IAD/ORD. Eller de har rett og slett glemt å oppdatere. Er selvsagt mulig å kombinere med egne fares for SFO-LAS, men da trenger man reisebyrå og det blir betydelig dyrere. Med forbehold om at jeg leser dette feil, routing 2 virker å tillate SFO hvis man først flyr til EWR.
Har opplevd det samme selv. Strekning OSL - SAN. Har selv en preferanse på OSL - ARN - LAX - SAN, eller OSL - ARN - SFO - SAN. Av en eller annen grunn har SAS en forkjærlighet for å sende meg enten OSL - EWR - SAN (helt uaktuelt) eller OSL - ORD - SAN (ikke mye bedre). Det virker som at det er noen logikk som slår inn på at det skal være kortest mulig reisetid, men jeg foretrekker 10 timer til LAX og 50 minutter til SAN, enn 8 timer til ORD og nesten 5 timer til SAN. Det har bedret seg dog.
Heisann! Har ofte reist med slik routing fra TRD til LAS, kommer nesten bare opp via ARN/LAX da. Kan være at OSL som avreiseflyplass gir dette problemet. Kim