United legger ned på OSL

Tråd i 'Nyheter' startet av Herlov, 03. des 2016.

  1. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    I følge Finansavisen i dag legger United ned på OSL. Prispress oppgis som årsaken. Jeg er glad jeg fikk testet deres 757 et par ganger, både foran og bak gardina, før det nå blir slutt. Synd for mangfoldet på OSL!
     
    milehigh liker dette
  2. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Det er synd, spesielt for oss *A flyers. Kanskje en direkte konsekvens av Norwegians aggressive strategi?
     
  3. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Kjedelig, noen som vet som ARN lider samme skjebne? Det har jo skjedd mye på OSL de siste årene, Norwegian er en selvsagt forklaring på mye, mens SAS har både EWR og MIA.

    Når United valgte et mai-august gjorde de seg til en "ferieoperatør" som ikke fanger forretningsmarkedet og de best betalende kundene.
     
  4. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Så trist.
    Da er det slutt på de helsprø helge/mileagerun turene mine fra OSL på UA :(
     
  5. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Har vært noen riktig gode priser ut fra OSL med connections i USA med UA, men jeg har vegret meg litt pga 757'en deres. Synes det er litt vel trangt og langt til EWR.
     
  6. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Eneste stedet narrow-body er approved på long-haul er Concorde og Private Jet.
     
  7. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg skjønner ikke denne tankegangen med at 757 er for "trang" for longhaul. Jeg har flydd den flere ganger over Atlanteren og må ærlig innrømme at jeg aldri har ofret det en tanke. Setet er jo det samme.
     
  8. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,327
    Likes mottatt:
    10,162
    Bonuspoeng:
    183
    Fordi det er behagelig å gå litt rundt når man flyr 6+ timer (spesielt på vei til USA, hjem prøver jeg å sove)... I en single-aisle med fire rader så er plassen til dette ganske begrenset.

    Sammenligner man da også med SAS sin Business, så er en fordel SAS har at toalettene er større en et mikro-bøttekott. Jeg synes også enig at 757 føles trang på transatlantisk. Eneste grunnen til at jeg brukte ruten en del før var at United sitt sete er flatt, SAS sitt gamle var ikke det.
     
  9. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg burde presisert at jeg mente i økonomi. I business er det selvsagt stor forskjell på United og SAS, men hadde det vært samme sete hadde jeg ikke nølt med å fly 757 på langtur.
     
  10. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Nå har jeg kun flydd 757 med Iceland Air, men jeg synes det føles ganske annerledes enn en typisk 737 kabinkonfigurasjon, på tross av at det er narrow body.
     
  11. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,327
    Likes mottatt:
    10,162
    Bonuspoeng:
    183
    Økonomi? Finnes det også på transatlantisk???
    Trudde flyet sluttet etter rad 8 jeg... :D:p
     
    Are, milehigh, Herlov and 1 other person like this.

Del denne siden