I følge Finansavisen i dag legger United ned på OSL. Prispress oppgis som årsaken. Jeg er glad jeg fikk testet deres 757 et par ganger, både foran og bak gardina, før det nå blir slutt. Synd for mangfoldet på OSL!
Det er synd, spesielt for oss *A flyers. Kanskje en direkte konsekvens av Norwegians aggressive strategi?
Kjedelig, noen som vet som ARN lider samme skjebne? Det har jo skjedd mye på OSL de siste årene, Norwegian er en selvsagt forklaring på mye, mens SAS har både EWR og MIA. Når United valgte et mai-august gjorde de seg til en "ferieoperatør" som ikke fanger forretningsmarkedet og de best betalende kundene.
Har vært noen riktig gode priser ut fra OSL med connections i USA med UA, men jeg har vegret meg litt pga 757'en deres. Synes det er litt vel trangt og langt til EWR.
Jeg skjønner ikke denne tankegangen med at 757 er for "trang" for longhaul. Jeg har flydd den flere ganger over Atlanteren og må ærlig innrømme at jeg aldri har ofret det en tanke. Setet er jo det samme.
Fordi det er behagelig å gå litt rundt når man flyr 6+ timer (spesielt på vei til USA, hjem prøver jeg å sove)... I en single-aisle med fire rader så er plassen til dette ganske begrenset. Sammenligner man da også med SAS sin Business, så er en fordel SAS har at toalettene er større en et mikro-bøttekott. Jeg synes også enig at 757 føles trang på transatlantisk. Eneste grunnen til at jeg brukte ruten en del før var at United sitt sete er flatt, SAS sitt gamle var ikke det.
Jeg burde presisert at jeg mente i økonomi. I business er det selvsagt stor forskjell på United og SAS, men hadde det vært samme sete hadde jeg ikke nølt med å fly 757 på langtur.
Nå har jeg kun flydd 757 med Iceland Air, men jeg synes det føles ganske annerledes enn en typisk 737 kabinkonfigurasjon, på tross av at det er narrow body.