Valg av Flyprogram #2 (etter Star Alliance). Trenger hjelp!

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av chrt, 11. aug 2015.

  1. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Hei

    Jeg har som oftest utreise fra PVG/SHA (Kina) og reiser en del (hjem) til Norge. Jeg har *A EBG som forventes bli EBD i løpet av våren 2016. Men jeg har også noen andre reiser + vil reise mer. Vurderer da å ha et flyprogram #2 å samle poeng. Jeg flyr oftest i SAS Go, med OT oppgraderinger pr. i dag. De fleste reisene innebærer OSL-Kina.

    Ønsker å samle poeng/mile for: A) Komfort (lounge tilgang og ekstra service), B) Poeng for flyreiser.
    SAS har forholdsvis snill 100% opptjening på alle GO-klasser som er bra (enn så lenge). Dette liker jeg med SAS selv om poengene har sunket noe. C) Oppgradere fremtidige flyreiser til Business (eller tilsvarende)(for rimeligst "pris").

    Ønsker program #2: Økt fleksibilitet med hensyn til valg av andre flyselskap; Både t/r Asia og Europa (skal blant annet til Glasgow/Edinburgh i Oktober), samt til Dubai/Abu Dhabi på et tidspunkt innen et halvt år. Muliget også for flyselskaper i Asia med opptjening om mulig.

    Ut med Flying Blue? Jeg har tidligere fløyet en del med KLM/AF og har 29.000 poeng som løper ut i slutten av September. De har OK med reiser tur/retur Asia. Men jeg er vel ikke så fornøyd med programmet. Må fly hver 18 måned noe jeg ikke har lyst å forplikte meg til hos de...

    Hotell: Har en del hotellpoeng hos: SPG og Thon Hotels om det kan ha noe positiv påvirkning. Hoteller utenom dette har jeg lite av. Og jeg bor lite på "dyre" (kjede-) hoteller. Kan det være noen kombinasjoner å måtte ha i bakhodet her?

    Status-Match: Om mulig ønsker jeg å etablere hos et program som kan gi meg en status-match på mitt EBG slik at jeg får økt komfort fra første reise.

    Hovedspørsmål: Hvor tjener man enklest bra med poeng, kan vedlikeholde en "gullstatus" uten for mange flygninger, og har mest mulig "fortjeneste" og "komfort/service" pr. reise? (i tillegg til *A!).
    - Jeg har også en kone og barn som også vil reise med oss av og til. Hun liker Loungene til SAS (OSL / CPH) så langt.
    - Ja jeg liker å nyte tiden på reise, er glad i å være i luften og i loungen. Opplevelser er til å nytes :)

    Takker for verdifulle innspill!
    Spanderer en pils (ved anledning om vi treffes) til de som bidrar positivt :)
     

Del denne siden