Vestkysten (med barn)...

Tråd i 'Reisemål' startet av Jørgen, 25. okt 2014.

  1. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Det finnes allerede en del tråder på forumet om vestkysten (San Francisco - LA - San Diego - Las Vegas - Grand Canyon) her inne.. Men nå har vi bestemt at neste års familieferie legges til dette området, og med et par unger på slep blir det gjerne litt andre ting man må ta hensyn til, derav egen tråd!

    Kommer til å stille spørsmål her inne og alle svar, samt alle tips til ting jeg ikke har tenkt på settes STOR pris på!

    Ting vi vet vi skal gjøre:
    - Disney i LA
    - Universal Studios i LA
    - Legoland (kanskje)

    Anyways: Her er noen kjappe spørsmål!

    1) Har noen en anbefaling om overnattingssted på Kystveien mellom SFO - LA?

    2) Vi vurderer et lengre opphold på Hyatt Huntington Beach. Noen erfaringer?

    3) Vi trenger en stor SUV (7 seter). Hvem bør jeg leie av? @Cecilie, har ikke du noen erfaringer her?

    4) Er det noen hoteller i Las Vegas som er det MINSTE barnevennlige? Vurderer 4 Seasons for en natt eller to. Hvordan er det @Fnate ?

    Takker for alle innspill!
     
    Cecilie liker dette
  2. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Hallaisen Jørgen!

    Jo, vi har leid 7-seters SUV i USA flere ganger. I Florida har vi brukt Alamo mye, der har vi uten unntak fått Chevy Suburban i 7-setersutgave, den med to kapteinsstoler på rad 2 i stedet for 8-setersutgaven med 2 rader med 3 setere.

    Nå sist, i mars 2014, i Newark brukte vi Avis, bestilt gjennom ebookers og fikk en knallpris på 7500 NOK for 12 dagers leie. Vi fikk først utlevert en Ford Expedition, som riktignok er en 7-seters suv den óg, men med noe mindre bagasjeplass. Bagasjeplass var veldig kritisk for oss, da vi var 7 voksne på tur, og med en del bagasje. For 7 voksne så er det nok bedre med to biler, men det gikk jo forsåvidt greit. Siden du skal reise med barn, så burde det ikke være noe problem!

    Hertz har vi også brukt litt, bl.a i Denver. På flyplassen fikk vi en Nissan Pathfinder (eller noe?) først, men vi fant ut etter to dager at den ble litt liten for oss, så vi dro til Hertz-kontoret i sentrum og swappet til en Chevy Suburban (nok en gang :p )

    Det vil uansett stå i spesifikasjonene når du leier om det er 7- eller 8-seter, og som tidligere nevnt, på Suburbanene så er det ganske avgjørende. Derfor ville jeg nok kontaktet leiebilkontoret på forhånd og få bekreftet at du får 7-setern (hvis du ender opp med en Suburban or similar)

    Mange Suburbans (de fleste, er ikke dette standardutstyr tro?) er utstyrt med DVD-spiller og tv-skjermer. Kjekt å ha med barn på kjøretur. Du er dog avhengig av sone 1-DVDer for å få de avspilt. Norske (europeiske) DVDer er sone 2.
     
  3. Finn Erik Edvardsen

    Finn Erik Edvardsen Medlem

    Innlegg:
    237
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    # 3. Suburban Class (store 7 setere) er det vel 4 forskjellige alternativer: Chevy Suburban som Celilie beskriver - den er nylig oppdatert (2015 Modell), denne finnes ogsaa som GMC Yukon XL - identisk om XL er med, GMC Yukon uten XL er lik Chevy Tahoo og er mindre (kortere - tenk 737 - Suburban/Yukon XL er -900ER, mens Tahoo/ Yukon er -700) og Cadillac Escalade . Paa Ford siden er det Expedition som Celilie fikk ogsaa lik en 737-700, men denne finnes ogsaa som XL og er da en 737-800 altsaa burde ha mer enn nok plass). De Japanske alternativene er kun for speseillt interesserte og for folk som er et total uinteresaant forhold til biler og bil turer).
    1. Starter dere i SFO eller i LAX eller ikke dette bestemt ennaa ? Utfordringen med overnatting underveis mellom SFO - LAX er at det er litt "tynt" halveis, du har mange flotte omraader oppe ved Carmel, Monterrey - men du er naere SFO / Bay area - og du har igjen mye flott rundt Santa Barbara men du er igejn naere Santa Monica / Los Angeles. Omtrent Midtveis finner du Lompoc - billig men mest kjennt for et enormt Fengsel og stor Militaer base :confused:(Det var her at mesteparten av Reagans Star Wars Fiasko ble utviklet / Testet / Funnet ubrukelig) - med familie er dere neppe Surfers (som undertegnende er) - da er det en fantatisk strand utenfor Lompoc - men med Surburban ofg familie paa slep, sklir dere kanskje litt utenfor en litt sliten VW Luv Bus (sen 60 Modell) med tilbehoer....

    #2 Huntington Beach er en svaert god beligghent for mye, mener det er spor etter en Fnat paa det nevnte Hostel:p
     
  4. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Takker for utfyllende svar begge to! :)

    Vi starter (og avslutter) i SFO.
     
  5. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Et par spørsmål jeg håper noen kan hjelpe meg med:

    1) Vurderer Hyatt Regency Cent. Plaza i Beverly Hills. Noen erfaringer eller noen som har andre gode forslag i dette området?

    2) Hvor bør man overnatte for å kunne være nært Grand Canyon? Flagstaff? Grand Canyon Village? Andre steder? Noen som har gode overnattingsforslag?
     
    Last edited: 26. okt 2014
  6. Finn Erik Edvardsen

    Finn Erik Edvardsen Medlem

    Innlegg:
    237
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    # 1. Hvis du som omraade mener Los Angeles - heller jeg alltid mot Santa Monica / Marian del Rey - ogsaa med barn. Lite Hyatt der men Ritz Carlton i Tommy klasse, og Casa del Mar (ved Santa Monica Pier) i klassen over Tommy Hostels:cool: - har selv bodd en uke paa Casa del Mar - dog er det en liten stund siden (1964:rolleyes:) men det var veldig bra !
    # 2. Flagstaff er en god time + unna Grand Canyon - saa dere kan gaa glipp Soloppgang / Nedgang - en natt i Grand Canyon Village - om man ikke er saa heldig aa faa rom paa El Tovar inne i parken (normalt utsolgt mere enn et aar i forveien). Vi har bodd i Flagstaff, Grand Canyon Village, inne i parken og i Prescott i forbindelse med turer ned i Grand Canyon (har 3 forksjellige ruter ned bak oss). Sedona er ogsaa en opplevelse - har ikke bodd der selv. Hasayamapa Inn i Prescott kan anbefales men baade Prescott og Sedona er lengere unna GC. Grand Canyon Village oppleves som noe overpriset - og Best Western er vel den "hoeye standarden". El Tovar ligger paa "The Rim" og er en fantastisk opplevelse.
     
    Jørgen liker dette
  7. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Her kjem meldinga frå @Fnatstadbraathen:

    1) Det finnes ingen spor fra meg på Huntington Beach. Jeg skulle dra dit, men byttet til Balboa Bay Beach restort i Newport Beach. Angrer ikke et sekund. Solo og uten bil var det litt kleint. Men med fammen og automobil er det konge. En million ting å gjøre, og bare 20 min sør for Huntington. Jeg har også bodd flere ganger på Farimont Newport Beach. Det er litt uttafor der det skjer, men ok hotell. Hadde imidlertid IKKE anbefalt det på ferie.

    2) Four Season Las Vegas - Yessir!!!! Brillefin plass.

    3) Mellom SF og LA er det så klart Post Ranch Inn, men det koster. Dog tror jeg knapt jeg noen gang har kost meg så innmari intenst helt alene en natt. Men usikker på om man kan ha med barn. Jeg hadde med 2 elefanter og en elg. Det gikk greit.

    Ellers... om du skal sørover fra LA. Du har alltids FS eller Hyatt i Carlsbad som en base camp. Det er more or less samme sjappa. Litt som Mandalay og FS i Las Vegas. Jeg bodde på FS og det var veldig bra. Tommy bodde, så klart, på Hyatt og mente han fikk gnagsår i ræva av sengene. Ikke vet jeg hva han drev med. Men de har nå ihvertfall en strålende sunday brunch og er rimelig nærme Aquariumet og San Diego Zoo.

    En stopp for lunch på Fishermans på San Clemente Pier er heller ikke å forakte når du er på de kanter.
     
    Jørgen liker dette
  8. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Takker for topp svar alle!

    @Finn Erik Edvardsen : Booket oss rom på El Tovar! Det anbefales altså? Var en noe stiv pris, men beliggenheten så jo rå ut :)

    @Fnate : Har sett på Post Ranch Inn, men som du nevner: No kids! Får spare det til jeg og fruen skal alene på tur :)
     
  9. Finn Erik Edvardsen

    Finn Erik Edvardsen Medlem

    Innlegg:
    237
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Det er klart at du betaler en god del for beliggenheten med El Tovar - men vi har bodd der og synes det var en fantastisk oppelevelse. Det skal sies at vi begge er litt smaa allergiske mot "ton" hoteller - (HilTON, SheraTON mm)etc. og stort soeker Boutique Hoteller, som the Inn at Wickaninish (Det er resulatet av droemmen til Hotell Direktoeren paa Fnat Seasons i Vancouver - en droem han realiserte naar han pensjonerte seg fra Fnat Seaons).
     
    Jørgen liker dette
  10. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for tips @Finn Erik Edvardsen .. Fikk booket oss inn på El Tovar :)

    Har ellers booket mye Hyatt rundtomkrig, men er veldig åpen om andre har gode forslag eller erfaringer?! Noen som har bodd på Hyatt Huntington Beach eller Park Hyatt Aviara og har lyst til å dele av erfaringene?

    Har fryktelig lyst til å forsøke å få til en natt på RC Half Moon Bay, men prisene er stive.. Noen gode tips i så måte?
     
  11. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Tjen mer penger ;)
     
    LN-BEF, Kjakan and Jørgen like this.

Del denne siden