Weekend til Brussel februar 2015

Tråd i 'Reisebrev' startet av knuttysnes, 12. febr 2015.

  1. knuttysnes

    knuttysnes Sunnmøring

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    18
    Hei alle sammen. Er ganske fersk her på forumet men er innom daglig for siste nytt innen bonusverdenen. Har blitt litt bitt av basillen jeg også. EB Sølv er strax rundt hjørnet men ellers ingen statuser ellers å skryte av.

    Her er ett kort reisebrev fra meg da jeg tok med samboeren på Queen+Adam Lambert konsert i Brussel 6-9 Februar. Denne ble desverre avlyst :( På denne turen ble det 2 land og 2 nye flytyper for min del.

    Rute: AES-CPH-BRU - BRU-CPH-AES

    Avreise fra Ålesund Lufthavn, Vigra klokken 14.45 til Kastrup. Beregnet flytid 1t 15 minutter.
    Flyselskap: Cimber Air (for SAS)
    Flytype: Bombardier CRJ 200 ER (OY-RJK)
    Gate: 22
    Class: SAS Go
    Sete: 12D

    [​IMG]

    Aldri flydd denne typen fly tidligere så det var stor spenning da vi satte oss på bakerste rekke i denne maskinen, litt som sardiner på boks følte vi oss naturligvis. Setevalget var vel ikke det smarteste med tanke på støy. Turen gikk uansett fint den og vi hadde grei benplass faktisk. (Pitch 31)

    [​IMG]


    -------

    CPH-BRU

    Vel fremme på Kastrup etter en rolig flytur og 1t55 minutt transfertid å slå ihjæl. Flyet videre til Brussel hadde fått tildelt gate B18 så vi labbet i vei, stanset for pølse og øl på veien for så å surfe på diverse sosiale medier til boarding. Beregnet flytid 1t10 minutt.

    Flyselskap: SAS Scandinavian Airlines
    Flytype: Airbus A319
    Gate: B18
    Class: SAS Go
    Sete: 17E

    [​IMG]

    Nyere Airbus A319. Veldig ok maskin dette. Har ikke mere info om denne. Vi går inn for landing i Brussel ca. 19.30 stort sett etter ruteplan hele veien fra Ålesund.

    -------------------

    Vi har bestillt leilighet hos Marriott Executive Appartments liggende i Europakvarteret.

    Litt skuffende opphold da det var langt i fra noe "Executive" leiligheter dette.

    Vi tok med Executive Package som inkluderte frokost, wi-fi, tilgang til trimrom/svømmebasseng, Club lounge, gratis parkering m.m. Veldig bra frokostbuffet men loungen var bare en vits. Ca. 10 sitteplasser og knapt nok noen brusflasker og frukt var det som ble servert. Vi bodde her fra fredag til mandag og eneste gangen det ble servert alkohol var søndag fra klokken 18.30 til 20.30. Og det var ikke overflod av dette heller...
    Merk at leilighetene er tilknyttet Marriott Renaissance Hotel som ligger vis a vis Marriott Executive Appartments slik at frokost og eller alle fasiliteter er på selve hotellet, Renaissance.

    Vi besøkte blandt Autoworld, Académie Royale des Sciences og Royal Museum of the Armed Forces and Military History. Mye stilig å se her. Bommert at konserten ble avlyst men sånn er nå det bare med den saken. Vi fikk en fin tur uansett.

    ----------

    BRU-CPH

    Flyselskap: SAS Scandinavian Airlines
    Flytype: Airbus A319
    Gate:
    Class: SAS Go
    Sete: 12F

    [​IMG]
    BYEBYE BRUSSEL!

    ------------------------

    CPH-AES

    45 minutt transfer på Kastrup gikk fint! Tildelt gate var A23 så litt spasering ble det..

    Flyselskap: SAS Scandinavian Airlines
    Flytype: Bombardier CRJ 900
    Gate: A23
    Class: SAS Go
    Sete: 11C (Hadde reservert rad 6 men ble naturligvis flyttet.

    [​IMG]

    Nytt fly, nye muligheter! Det var bare under ett halvfullt fly til Ålesund AES denne formiddagen så det var litt fritt frem med sitteplasser. Plus rekken ble faktisk flyttet 2 rader frem til rad 7 da det var noen "2 metringer" som var litt reserverte og ønsket ikke selskap ved sin side. Nesten halve flyet var reservert Plus, men ikke uvanlig det da disse rutene til og fra Ålesund i hovedsak er for næringslivet.

    Uansett, må si jeg likte godt CRJ-900 flyet. Var grei komfort og støynivået var mer enn akseptabelt. Litt mere alburom og takhøyde enn 200 maskinen :)

    [​IMG]

    Vel fremme igjen på Vigra Lufthavn. Det var det for denne gangen, ikke verdens mest spennende tråd, spesielt når jeg glemte av å ta bilder underveis på turen.

    Vi sees!
     
    Anton, mhsalv, view and 8 others like this.
  2. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Kjekk lesning!! :)
    Bombardier CRJ-maskinene er veldig behagelige å fly med i min bok! :)
     
    knuttysnes liker dette
  3. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Velkommen og takker for flott rapport. Ser gjerne mer fra dine reiser!
     
    knuttysnes liker dette
  4. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Tusen takk for fin lesning. Har aldri fløyet de Cimber baljene der.

    Håper du fikk samplet litt lokalt øl i Belgia da. De er jo relativt gode på nettopp øl der nede
     
    knuttysnes liker dette
  5. knuttysnes

    knuttysnes Sunnmøring

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    18
    Fikk smakt på mye godt øl ja
     

Del denne siden