Widerøe kansellerer 1 % av sine flyvninger i sommer

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Kristian, 06. juli 2017.

  1. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Som kanskje flere har fått med seg, kansellerer Widerøe omtrent 1 % av sine planlagte avganger nå i sommer på grunn av akutt mannskapsmangel.

    NRK melder at det er snakk om rundt 6–8 avganger daglig i juli
    (av rundt 450). Her står det også at det vil bli kutt i det kommersielle ruteprogrammet til høsten.

    På Facebook skriver Widere at alle berørte vil bli kontaktet minst to uker før avgang:
    Kjipt at det skjer, men ryddig å si fra, da.
     
    Shyneno liker dette
  2. Margrete

    Margrete Medlem

    Innlegg:
    54
    Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg fikk mail for noen dager siden at avgangen min med widerøe var endret og når jeg spurte hvorfor og sa ny ankommst ble forsent til å rekke toget jeg har bestilt billett til så ble det kjapt skiftet over til sas med et ekstra stopp i stedet for direkte. Helt greit det, men litt kjipt jeg ikke kan oppgradere billetten via sas upgrade hehe. Veldig greit med 2 ukers varsel på endring og at det var lett å få det endret når ny rute ikke passet.
     
    Last edited: 06. juli 2017
    milehigh liker dette
  3. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Har vært voldsomt med kanselleringer fra BGO den siste tiden. Som noen på flyprat spekulerer i, så kan man jo nesten tro at WF legger ut billetter til for mange flyvninger og kansellerer de med dårligst salg. Morgenavgangen fra BGO til KSU har blitt kansellert 4 ganger de siste 7 dagene for eksempel. Ikke meget imponerende fra WF sin side. Unnskyldningen er også like tynn som det DY kommer med, men WF klarer nå i det minste å varsle noenlunde greit på forhånd.
     
  4. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Der ligger fordel med WF at de kan ihvertfall sende deg med SK istedenfor ingenting.
     
  5. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    I den grad SAS flyr til destinasjonen ja :)
     
    milehigh liker dette
  6. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Kan, men ikke nødvendigvis vil.

    Kjøpte SVG-KSU på kampanje, ruten nå innstillt hele juli. De nektet plent SK til BGO og WF til KSU. Kun WF flights. Det er fett når det går ca 1 flight om dagen SVG-BGO med WF, funket ikke i det hele tatt pga videre transport.

    Ble så oppgitt at jeg reroutet WF billetten til en BGO-KSU billett og kjøpte SK selv SVG-BGO. Denne har jeg sendt krav om refusjon på til WF, så snart avslaget kommer (og det forventer jeg kommer), blir det flyklagenemda.

    Kansellere avganger av kommersielle hensyn som her og så nekte brukbar alternativ rute er ikke bra. Evt måtte de tatt hotellkost, som de også nektet. Fjompe opplegg av Widerøe dette her-
     
    Shyneno liker dette
  7. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Snakket med Widerøe et par ganger på telefon ang min sak, når det gjelder WF470 så er ruten kansellert i 6 uker i sommer og dette hadde med belegget å gjøre. Det sier seg selv at hadde ruten vært fullastet med oljearbeidere i full flex så hadde den ikke blitt innstilt i sommer. SÅ ingen tvil om at det er rene kommersielle hensyn, selvom det det forundrer deg aldri så mye.
     
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Nå er dere jo strengt tatt enige her.
    Det legges åpenbart ikke ut flights i hensikt av å kansellere de, men må man først tyr til slike drastiske steg tatt man jo strengt tatt ta en vurdering av konsekvensene. Minst skadevirkninger er det mest gunstige, og flights med dårlig dekning gir minst skadevirkning..
     
    NoLimit and SASlovah4evah like this.

Del denne siden