Breaking news: SAS oppgraderer mat og service på Business Class

Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.

For oss som reiser mye er det alltid interessant når det skjer endringer i servicekonseptene ombord, og vi er rimelig sikre på at det er mange SAS-reisende som gleder seg til at SAS endelig installerer splitter nye kabiner på langrutene. Innfasingen av de nye kabinene starter på nyåret, men ikke nok med det: reisende i Business Class har nå enda mer å glede seg til!

Bonusfeber kan nemlig avsløre at SAS i denne forbindelse også gir servicen ombord en oppgradering. Det vil si at SAS ikke bare har tatt investeringen med å rulle ut en av verdens beste Business Class-stoler, men serveringen ombord vil også få seg et kraftig løft og blir virkelig noe å se frem til.

Head of Onboard Concepts hos SAS, Gustaf Öholm, forteller Bonusfeber at fra 28. Januar 2015 vil man kunne forvente et nytt, oppgradert servicekonsept ombord.

“Vi vil innføre en langt mer individuell service enn vi har i dag, hvor detaljene blir mye viktigere. Passasjerene skal ha en opplevelse som minner mye mer om en restaurant. Det vil blant annet si at vi fjerner folie fra forrettene og gir flere forretter å velge mellom. Dette skal foregå ved at rettene tilbys på ett serveringsbord hvor hver passasjer vil bli servert individuelt, istedet for å få servert maten på et brett. Salaten vil eksempelvis anrettes foran passasjeren, istedet for i et kjøkken på bakken”, forteller han Bonusfeber.

På langrutene til og fra Asia vil også frokosten være buffetstil og blant annet inneholde varme retter. På rutene til USA vil det være kalde retter, men disse vil også serveres i buffetstil, så passasjerene selv kan velge hva og hvor mye de vil spise.

“Disse endringene vil gi passasjerene en langt mer individuell opplevelse som blir en klar forbedring i forhold til i dag. Vi gleder oss til å løfte på sløret og presentere det nye servicekonseptet i nær fremtid”, avslutter Gustaf Öholm

Bonusfeber følger naturligvis oppgraderingen av SAS sin langdistansefåte og servicen ombord tett. Vi håper vi snart kan dele bilder av dette nye servicekonseptet med våre lesere før introduksjonen 28. januar.

 

Skrevet av Flemming Poulsen, Bonusfeber.dk

Kommentar

  1. Andrebo sier

    Jeg tror oppgraderingen av business class er noe av det lureste SAS gjør. Den nåværende er så dårlig at det vanskelig kan forsvares å betale mer enn premium economy-pris for billetten.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *