You are invited to An Evening of Conversation

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av SVG_flyer, 02. okt 2024.

1. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,032
    Bonuspoeng:
    183
    Skal, usikker på når får reist fra jobb men blir sikkert med før eller etter.

2. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,942
    Bonuspoeng:
    350
    Herlig! Gi et signal, så møtes vi et sted.

3. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,683
    Bonuspoeng:
    183
  4. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,800
    Bonuspoeng:
    183
    Når det gjelder dette med bonustilgjengelighet og få et ordentlig svar fra SAS. Det virker, ref Sverige, som de mener de ikke gjør noe selv og at de later til å ha samme som andre.

Av dere som skal på dette arrangementet og har guts til å utfordre de skikkelig på dette. Hadde det vært altuelt om noen kunne søkt ppp en 10-12 ruter hvor man ser forskjeller og dokumentert dette slik at de kan se sort på hvitt hva vi mener. Da blir det 1) enten veldig vanskelig for dem å sno seg unna 2) om det faktisk er tilfelle at de tror de har samme tilgang, vil de kanskje få seg en wake up call, ikke at jeg tror dette er tilfellet.

I tillegg vil et spørsmål knyttet til 12. september(?), samt den plutselige endringen i bonusseter over natten enkelte andre ganger, være relevant i denne sammenhengen.

Videre håper jeg noen også kan ta opp

- Hvorfor ikke leg-for-leg kan gjøres, all den tid dette gjør ting vanskeligere for kunden og man likevel bruker mye tid på tlf nå med halvbookede reiser hvor man legger til legs
    - Hvorfor SAS har så mange O&D-begrensninger på sone egne bonusseter
    - Hvorfor man ikke kan være mer fleksibel på å endre bookinger ved å legge til et strekk til en ny sone (gitt samme kabinklasse)
    - Awardpriser med SQ
    - Når kommer Open jaw-booking på nett, dette vil spare SAS for mye arbeid via telefon, samt det blir veldig kundevennlig

Wiolenze, Frode789, Gribb and 12 others like this.
  5. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,688
    Bonuspoeng:
    183
    Kanskje vi kunne gjort en dugnad, søkt opp litt via forskjellige kanaler og laget et felles dokument som kan printes ut og overleveres Aron på møtet?

Jeg får dessverre ikke deltatt, men kan gjerne bruke litt tid på å søke noen ruter.

Hos hvilke ST-partner er det enklest å søke? Hva trenger man av medlemsskap e.l.?

K

6. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,683
    Bonuspoeng:
    183
    Skal vi stille med plakater med grafer og figurer om tilgjengelighet, @Tore og @snus_mumrikken ?

upload_2024-11-7_14-55-45.png

Wiolenze, kiev, Kristian and 8 others like this.
  7. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,577
    Bonuspoeng:
    183
    Haha, liker bildet!

Dette er dødfødt, bortsett fra et begrunnet spørsmål (enda bedre med eksempler i tillegg) om hvorfor SAS struper tilgang til ellers åpne bonus seter i alliansen.

Og hvorfor de tar dobbel pris i poeng hos noen selskaper. Det gjør jo systemet unødig komplekst og betyr i praksis at enkelte allianse-selskaper er utelukket fra allianse-bruk av EBP.

Vi kan jo alle gjette svaret. Inkludert svaret de ikke tør å si høyt. Men da vet de hvertfall at kundene har oppdaget det og reagerer.

Teknolai, magnusant and Lnbre like this.
  8. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,194
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg skal også - er trolig med på noen glass før :)

snus_mumrikken and Tore like this.
  9. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,868
    Bonuspoeng:
    183
    Ved bruk av Explore-funksjonen på Seats.aero er det veldig enkelt å finne bonusseter med KLM/AF som er tilgjengelig hos partnere, og man trenger ikke lete lenge for å finne eksempler som ikke lar seg søke opp hos SAS.

«Explore Delta SkyMiles», velg KL/AF og sorter på «Business»:

upload_2024-11-7_19-7-52.png

Sjekker CDG-GIG 24/12 på sas.no/eurobonus/poeng/bruke/partnerbonusreiser/ og søker opp på delta.com for å verifisere (hak av shop with miles på forsiden):

upload_2024-11-7_19-10-2.png

upload_2024-11-7_19-12-47.png

10. tmolvik

tmolvik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    485
    Bonuspoeng:
    63
    Prøvde til Nord-Amerika og der dukket det ikke opp noen som helst businessbilletter til USA neste 60 dager (om jeg skjønte systemet riktig). Litt merkelig, men kan jo tyde på at AF/KLM er ganske så kjipe på setene sine i utgangspunktet også...

11. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,014
    Bonuspoeng:
    183
    Har dere noen spørsmål angående nye langdistanse ruter? Har de planer om å åpne noen nye ruter som går til andre steder enn USA/Kanada?

Frode789 liker dette
  12. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    919
    Bonuspoeng:
    113
    Forslag / spørsmål:
    Er dem fornøyd med effekten på endre / avbestille gebyr for bonusreiser? Kunne diamant og høgere evt fått en rabatt på denne (feks 250 kr) ved endringer, ikke avbestilling?

Level point rollover etter 90k level points, så overskytende teller mot neste opptjeningsår?

Teknolai liker dette
  13. SuperVC10

SuperVC10 Medlem

Likes mottatt:
    248
    Bonuspoeng:
    43
    Vet dere om de deler ut noe moro?

Jeg vurderer å droppe dette, siden mye info allerede er delt fra Køben/Stockholm(?), men det er i alle fall planlagt noe servering.

Send en PM dersom noen er interessert i å kjøpe billetten min!

Wiolenze liker dette
  14. TOS_EBG

TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Kommer sørover en tur.

Tore and Wiolenze like this.
  15. morradi

morradi Senior Medlem

Likes mottatt:
    679
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tror det ville vært en vesentlig forbedring av programmet om de tillot stopover mot et lite poengtillegg (5k? 10k?). Mulighetene for å bruke ville bli flere, siden man ikke trenger å finne flyvninger med mindre enn 24 timers mellomrom. Dette vil gi merverdi for kundene (ikke bare oss her inne) som også vil få mer opplevelse ut av poengene. Troligvil dette også kunne gjøres uten at det koster SAS noe særlig, gitt at det jo ville være kundene som betaler de økte flyplassavgiftene når det ikke bare er snakk om transit. (Er det ikke Air Canada som har noe lignende?)

Er det noen som kunne tenke seg å lufte denne tanken med SAS / Eurobonus?

Last edited: 11. nov 2024
  16. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,904
    Bonuspoeng:
    183
    Har ein ledig billett (gratis) dersom nokon er interesserte. Fortrinnsvis ein litt aktiv brukar.

Jeanette, Xflipper and Wiolenze like this.
  17. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    36,046
    Bonuspoeng:
    293
    Om noen ikke skal så tar jeg gjerne turen, kan bytte med londons utgave av lussekatter(om mulig)
    Ehh, rekker jo ikke hjem for denne

18. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    17,049
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg prøver å stikke innom her i kveld, det er barnebursdag her hjemme så litt begrenset hvor tidlig jeg får dratt :)

19. Tore

Likes mottatt:
    114,942
    Bonuspoeng:
    350
    Noen av oss tar et glass (eller to) og en matbit på Food hall Paleet.
    Er på plass litt over 16.
    Velkommen til alle!

20. Tore

Likes mottatt:
    114,942
    Bonuspoeng:
    350
    Er på plass i Food Hall Paleet.
    Rett ned trappa og det største bordet.

watchaddicted liker dette

Del denne siden