Tråder fra foregående år, omtrent der det starter med referat - sikkert noe snacks som er verdt å lese seg opp på og plukke opp tråden på igjen. Vinteren 2023 Oslo: An Evening of Conversation. | Page 5 | InsideFlyer NO Våren 2023: An Evening of Conversation. | Page 10 | InsideFlyer NO Høsten 2023: An Evening of Conversation. | Page 16 | InsideFlyer NO
Når det gjelder dette med bonustilgjengelighet og få et ordentlig svar fra SAS. Det virker, ref Sverige, som de mener de ikke gjør noe selv og at de later til å ha samme som andre. Av dere som skal på dette arrangementet og har guts til å utfordre de skikkelig på dette. Hadde det vært altuelt om noen kunne søkt ppp en 10-12 ruter hvor man ser forskjeller og dokumentert dette slik at de kan se sort på hvitt hva vi mener. Da blir det 1) enten veldig vanskelig for dem å sno seg unna 2) om det faktisk er tilfelle at de tror de har samme tilgang, vil de kanskje få seg en wake up call, ikke at jeg tror dette er tilfellet. I tillegg vil et spørsmål knyttet til 12. september(?), samt den plutselige endringen i bonusseter over natten enkelte andre ganger, være relevant i denne sammenhengen. Videre håper jeg noen også kan ta opp - Hvorfor ikke leg-for-leg kan gjøres, all den tid dette gjør ting vanskeligere for kunden og man likevel bruker mye tid på tlf nå med halvbookede reiser hvor man legger til legs - Hvorfor SAS har så mange O&D-begrensninger på sone egne bonusseter - Hvorfor man ikke kan være mer fleksibel på å endre bookinger ved å legge til et strekk til en ny sone (gitt samme kabinklasse) - Awardpriser med SQ - Når kommer Open jaw-booking på nett, dette vil spare SAS for mye arbeid via telefon, samt det blir veldig kundevennlig
Kanskje vi kunne gjort en dugnad, søkt opp litt via forskjellige kanaler og laget et felles dokument som kan printes ut og overleveres Aron på møtet? Jeg får dessverre ikke deltatt, men kan gjerne bruke litt tid på å søke noen ruter. Hos hvilke ST-partner er det enklest å søke? Hva trenger man av medlemsskap e.l.? K
Haha, liker bildet! Dette er dødfødt, bortsett fra et begrunnet spørsmål (enda bedre med eksempler i tillegg) om hvorfor SAS struper tilgang til ellers åpne bonus seter i alliansen. Og hvorfor de tar dobbel pris i poeng hos noen selskaper. Det gjør jo systemet unødig komplekst og betyr i praksis at enkelte allianse-selskaper er utelukket fra allianse-bruk av EBP. Vi kan jo alle gjette svaret. Inkludert svaret de ikke tør å si høyt. Men da vet de hvertfall at kundene har oppdaget det og reagerer.
Ved bruk av Explore-funksjonen på Seats.aero er det veldig enkelt å finne bonusseter med KLM/AF som er tilgjengelig hos partnere, og man trenger ikke lete lenge for å finne eksempler som ikke lar seg søke opp hos SAS. «Explore Delta SkyMiles», velg KL/AF og sorter på «Business»: Sjekker CDG-GIG 24/12 på sas.no/eurobonus/poeng/bruke/partnerbonusreiser/ og søker opp på delta.com for å verifisere (hak av shop with miles på forsiden):
Prøvde til Nord-Amerika og der dukket det ikke opp noen som helst businessbilletter til USA neste 60 dager (om jeg skjønte systemet riktig). Litt merkelig, men kan jo tyde på at AF/KLM er ganske så kjipe på setene sine i utgangspunktet også...
Har dere noen spørsmål angående nye langdistanse ruter? Har de planer om å åpne noen nye ruter som går til andre steder enn USA/Kanada?
Forslag / spørsmål: Er dem fornøyd med effekten på endre / avbestille gebyr for bonusreiser? Kunne diamant og høgere evt fått en rabatt på denne (feks 250 kr) ved endringer, ikke avbestilling? Level point rollover etter 90k level points, så overskytende teller mot neste opptjeningsår?
Vet dere om de deler ut noe moro? Jeg vurderer å droppe dette, siden mye info allerede er delt fra Køben/Stockholm(?), men det er i alle fall planlagt noe servering. Send en PM dersom noen er interessert i å kjøpe billetten min!
Jeg tror det ville vært en vesentlig forbedring av programmet om de tillot stopover mot et lite poengtillegg (5k? 10k?). Mulighetene for å bruke ville bli flere, siden man ikke trenger å finne flyvninger med mindre enn 24 timers mellomrom. Dette vil gi merverdi for kundene (ikke bare oss her inne) som også vil få mer opplevelse ut av poengene. Troligvil dette også kunne gjøres uten at det koster SAS noe særlig, gitt at det jo ville være kundene som betaler de økte flyplassavgiftene når det ikke bare er snakk om transit. (Er det ikke Air Canada som har noe lignende?) Er det noen som kunne tenke seg å lufte denne tanken med SAS / Eurobonus?
Om noen ikke skal så tar jeg gjerne turen, kan bytte med londons utgave av lussekatter(om mulig) Ehh, rekker jo ikke hjem for denne
Jeg prøver å stikke innom her i kveld, det er barnebursdag her hjemme så litt begrenset hvor tidlig jeg får dratt
Noen av oss tar et glass (eller to) og en matbit på Food hall Paleet. Er på plass litt over 16. Velkommen til alle!