Å reise med longboard - Spesialbagasje eller carry-on?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av BendikHa, 23. april 2018.

  1. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Hei,

    Jeg skal ut å reise med mitt longboard, men jeg er usikker på om jeg er nødt til å sjekke inn dette som spesialbagasje eller om jeg kan ta det med inn på flyet som carry-on. Er det noen som har erfaringer på området? Hos for eksempel American Airlines får jeg ta den med inn på flyet og plassere den i hattehyllen.
     
    Edvard liker dette
  2. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 23. april 2018
    DanH liker dette
  3. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
  4. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    @Edvard @Chrisbgg Det at Casey Neistat reiser med sitt Boosted Board er nok dessverre ikke ensbetydende med at jeg får reise med mitt. Kan selvfølgelig også ha noe å gjøre med at han som regel reiser på en høyere billettklasse og har en høyere status.

    Jeg spurte SAS og Norwegian på Facebook. SAS svarte at: "Da et longboard er lengre enn 55cm, hvilket er makslengden for gjenstander du kan ta med inn i kabinen, så er du nødt til å sjekke den inn" og Norwegian hadde mer eller mindre det samme svaret.
     
  5. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har aldri sett Casey bringe et Boosted som carry-on på flymaskin, han pleier å sende det. Med seg på kofferten har han vanligvis et Penny board 22": YouTube link.

    Folk har med gitarer om bord...
     
  6. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det har jeg sett, han vanligvis reiser med, men mener det var en episode fra han kom fra en konferanse i Chicago eller noe, og han kommenterte at han var imponert over at han fortsatt fikk med seg brettet, med «this big ass battery trough securit»

    Men skal ikke si for sikkert, men uansett så er nok safe bet for @bedikha å smelle det i innsjekket..

    C
     

Del denne siden