05400 og chatten nede?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RoadKing, 28. febr 2017.

Tags:
  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,689
    Likes mottatt:
    32,582
    Bonuspoeng:
    293
    Enten har jeg blitt med i gruppa til @Scandipendler eller så er det noe ille galt på SAS sine systemer ikveld.
    Først prøvde jeg chatten, der stod jeg som nummer 7 i en halv time før jeg ga opp.
    Så prøvde jeg 05400 med internasjonalt prefix :))), og prøvde en million (ok, kanskje ikke fullt så mange ganger da) å få telefonen til å godta eb nummeret mitt før jeg ga opp og endte i uprioritert kø, som nummer 11, maskinen anslo jeg skulle få svar i løpet av omtrent 3 minutter, 20 minutter senere (halleluja for handsfree) ga jeg opp, og svelget stoltheten og prøvde 05400.

    Men nei, heller ikke der ville den godta EB nummeret mitt... Jeg visste det, jeg skulle aldri blitt Diamant :(.

    Så, for den ringe leser som lurer på hvorfor i all verden jeg skal ringe 05400? Vel, jeg skal ha en billett til barnebarnet mitt og det fant jeg etterhvert ut at (det gikk ikke spesielt klart fram av siden til SAS) jeg var nødt til å ringe 05400 for å få til, da han skal reise alene og er bare 5 år.

    Jaja, jeg vet, det er jo ilandsproblem, ikke minst sammenlignet med inndragning av papiravisene. Stakkers meg, hva skal jeg lese nå på mine IC flyvninger, ikke har jeg IPhone Plus heller :(.
     
    kiev, DanH and Scandipendler like this.
  2. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde et langt samtale ca kl 1745. Tok telefonen med en gang. Kanskje jeg lrevde så kompliserte greia at de negynte å streike :)
     
    RoadKing liker dette
  3. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    "Vi har ikke mottatt et gyldig Eurobonusnummer. Vennligst tast inn ditt Eurobonusnummer, 9 siffer."

    Repeat....

    Den har eg høyrt flesteparten av gongane eg har ringt, både som gull og diamant. Trur ikkje det er ei fordel kun for diamantar. Ring Sverige, dei har koll på EB-nummer.
     
    RoadKing liker dette
  4. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Chatten fortalte meg her om dagen at de hadde veldig mye å gjøre derfor var køene uendelige. Sikkert en ny forbedring fra SAS men redusert bemanning? PR temaet kunne garantert funnet en måte og få det fram positivt i en pressemelding :p
     
    Mbj and RoadKing like this.
  5. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ble sittende i endeløs kø på telefon en søndag for en tid tilbake (i ordinær åpningstid). Hjalp ikke å ringe til EBG+ hotline etc., samme ventetid overalt. Da jeg påpekte dette for agenten, forklarte han at de var veldig få på jobb. Tilfeldig?

    Foretrekker faktisk å snakke med de engelsktalende agentene etter stengetid. Stort sett kortere ventetid og de virker generelt litt mer happy i jobben enn sine skandinavisktalende "kolleger".
     
    Scandipendler and RoadKing like this.
  6. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Helt eing.
    De har litt mer serviceforståelse enn svenskene som normalt tar telefonen ellers.
     
  8. SAS-EBP

    SAS-EBP SAS Pandion

    Innlegg:
    284
    Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    Kommer igjenom med en gang på denne "supporten" :)
    Det er ikke 05400 riktig nok, men ett "vanlig" telefon nr med norske ansatte i andre enden av telefonen!:)
    IMG_7237.JPG
     
    RoadKing and Eddie47 like this.
  9. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Absolutt. Jeg pleier også å bie til utpå kvelden med å ringe hvis det er noe jeg skal ha ordnet, ene og alene fordi det både er raskere og hyggeligere å kommunisere med Tallinn.
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,689
    Likes mottatt:
    32,582
    Bonuspoeng:
    293
    Barnebarnet skal fra EVE til OSL. Besøke sin farfar. Om det er outsourca til Widerøe aner jeg ikke.
     
  11. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen grunn til å ringe. Bruk linken jeg postet. Det er samme link som du henvises til på sas.no.
     
    RoadKing liker dette
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,689
    Likes mottatt:
    32,582
    Bonuspoeng:
    293
    Konge!
    men den må da ha vært godt kamuflert på sas.no?
     
  13. hakbla

    hakbla EBG

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har også alltid opplevd at de ikke klarer å registrere EBNummer når jeg ringer inn, men oppdaget i går at løsningen er å taste nummeret litt tregere, så godtar systemet nummeret med en gang :)
     
    Misterix, Stuttfeiten and Xflipper like this.
  14. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,727
    Bonuspoeng:
    293
    Har du gått i deg selv og undersøkt hvorfor du har fått et stort minus i margen hos SAS??
    Det er helt sikkert din egen feil!!

    Jeg har hørt fra noen venner av meg at SAS aldri gjør feil ... og at all reduksjon av service bare er til det beste for oss alle ....
    Ingen aviser er et PLUS
    Ingen (tredjeparts) lounger er et PLUS
    City Lounger er et PLUS
    ... ingen kontakt med servicesenter er et PLUS

    Husk at dersom broren til kronprinsessen får hånd om bemanningen av SAS flyene på basen i London så er det helt sikkert et PLUS det også .....

    Ha en deilig dag ... heng på telefonen og unnskyld deg ovenfor SAS og vennene
     
    Mbj, RoadKing, SAS-EBP and 2 others like this.
  15. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Neida. Start søk på 0 voksne og 1 barn og se hva som skjer .. ;)
     
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,689
    Likes mottatt:
    32,582
    Bonuspoeng:
    293
    Skjedde absolutt nix, nada for meg. Bare henvisning til et dokument som beskrev sas' policy på barn som reiser alene.
    Er det en link videre fra den siden? Jeg må få meg briller :), eller ikke ha det så travelt ;)
     
  17. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,727
    Bonuspoeng:
    293
    Mitt barnebarn bor i Oslo, og når hun skal til morfar så reiser morfar og henter ... det er da ikke vanskeligere ...


    Nå har hun fått Eurobonus kort og fått EBS hos mormor ..
     
    Are and RoadKing like this.
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,689
    Likes mottatt:
    32,582
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje jeg skulle gjort det :)
     
  19. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,559
    Likes mottatt:
    4,286
    Bonuspoeng:
    113
    Evt ta veien rundt om HKG :)
     
    Are, Mbj, Travellingalf and 2 others like this.
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,689
    Likes mottatt:
    32,582
    Bonuspoeng:
    293
    :D
     

Del denne siden