100 poeng per 100 kr i forsikringspremie

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av jarnt, 18. sept 2019.

  1. jarnt

    jarnt Medlem

    Innlegg:
    52
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Har aldri hørt om Alfa Forsikring, men det er jo fristende med 30.000 EB-poeng og muligheten til å betale forsikringen med Mastercard...

    «Garantert samme pris, dekning og vilkår som du har i dag. Betal med ditt Eurobonus kredittkort og tjen enda flere Ekstrapoeng.»

    https://saseurobonus.alfa-forsikring.no

    Noen som har hørt om - eller har erfaring med Alfa Forsikring?
     
    NoLimit liker dette
  2. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    93
    Får håpe det ikke er samme folka som sto bak Alpha Insurance A/S som gikk konk i 2018.

    Selv er jeg automatisk litt skeptisk til å bytte over noe så kritisk som forsikringer til en helt ny ukjent leverandør kun for litt ekstra bonuspoeng.
     
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg så også dette tilbudet, og ble selvfølgelig svært interessert. Men, er skeptisk til selskaper jeg ikke har hørt om. Særlig når det gjelder viktige ting som dette, som @samtom også sier.

    Har prøvd (ikke veldig hardt ennå) å finne noen erfaringer, eller annen info på nett. Ikke sett noe særlig ennå..
     
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Litt skeptisk:
    upload_2019-9-18_13-49-5.png

    Ikke nødvendigvis noe problem (og jeg vet ikke om dette også gjelder andre selskaper), men jeg får ikke en veldig god følelse?
     
    Sonictravel liker dette
  5. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Har bedt om pris på mine forsikringer, får se hva de tilbyr.
     
  6. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    93
    Etter en liten googlerunde av Lev Ins Insurance Bulgaria kan det se ut som om de er eller har vært involvert i en del snusk i hvert fall. Skeptisk.
     
    Sonictravel liker dette
  7. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Dette gjelder ikke for andre selskaper som If, Frende, Fremtind, Codan osv.

    Forskjellen her er at det er ett utenlandsk forsikringsselskap som tar på seg risikoen og alt. De er ikke underlagt finanstilsynet på samme måte.
    Alfa Forsikring er en forsikringsagent for dette selskapet på lik linje med feks hvis jeg skulle kalt firmaet mitt for Paramberg Forsikring og solgt forsikringer for Frende feks.

    Man kan søke de opp i finanstilsynet hvor man vil se de ligger i agent registeret.

    https://www.finanstilsynet.no/konsesjonsregisteret/detail/?id=198367

    Utenlandske selskaper som feks If som hører til Sverige og Codan som hører til Danmark er opprettet som en filial av utenlandsk forsikringsselskap (NUF) og er noe helt annet enn å være agent for ett utenlandsk selskap :)

    Matching på vilkår og dekning er vel og bra det. Men det er jo hvordan ett skadeoppgjør blir behandlet som er det viktigste.

    Disclaimer: Jobber i If/Europeiske.
     
    markus, Leon, DanH and 5 others like this.
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Tipper dette utgår!
     
    jgroneng and Maggie like this.
  9. Radio

    Radio Medlem

    Innlegg:
    167
    Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    "Utenlandske selskaper som feks If som hører til Sverige" Sampo i Finland er eier av IF forsikring.
     
  10. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Det er helt riktig :) Men If Norge er underlangt If i Sverige. Sampo er aksjonær og ikke selskap.
     
  11. jarnt

    jarnt Medlem

    Innlegg:
    52
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg meldte interesse på deres nettsider, og ble oppringt nå.
    Tilbudet med EB-poeng ble sluppet i dag, og de opplevde veldig stor pågang. Selskapet er nytt, men eies av Tide Forsikring som har operert i Norge i over 10 år, fikk jeg opplyst. At de hadde landet en avtale med SAS Eurobonus var også et kvalitetsstempel, mente forsikringsselgeren.
    Når det gjelder betaling med kredittkort kreves det at man betaler FOR ETT ÅR I GANGEN i en transaksjon. Ikke mulig å betale hver måned eller hvert kvartal med kredittkort. Om man ønsker månedlig betaling, må man velge vanlig faktura.
     
    mgottsch liker dette
  12. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Tok de amex? ;)
     
    HaraldOslo, Sunnfjordingen and DanH like this.
  13. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Risky business mener jeg. 60 TNOK i innskutt egenkapital, 0 i inntekt i 2018 men underskudd på 1,7 mill og dermed negativ EK. Overlever på lån. Daglig leder og medeier Gunnar Andre Lunde (f 1967) har tydeligvis bakgrunn fra forsikring, men de selskapene er involvert i (i hht proff.no) har alle liten eller ingen omsetning og underskudd. Jeg risikerer ikke forsikringsoppgjøret for noen EB på dette tidspunkt. Om de overlever ett år så kan en kanskje vurdere det?
     
  14. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    kjenner selv at det ikke er vært å bytte.
     
  15. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
  16. Radio

    Radio Medlem

    Innlegg:
    167
    Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    En fordel med de store forsikringsselskapene er behovet for hjelp når en trenger det der og da. Når vatnet renner inn døra, så kan en ikke vente flere dager på hjelp. Første gang jeg har sett ett forsikringsselskap som fysisk ønsker tilgang til forsikringspapirene du har i dag! Blir spennende og se hvilke erfaringer de som bytter og evt. får skade.
     
  17. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Fristende...men nei.
     
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,594
    Bonuspoeng:
    293
    Nå er det vel slik at de fleste av oss har opptil flere reiseforsikringer gjennom jobb, kort, hus og annet.
    Hvis man kjøper en slik forsikring og den er dårlig, kan man vel snu seg til en av de andre og bare takke for poengene? (Jeg må innrømme at jeg i skrivende stund ikke kjenner prisen)
     
  19. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,228
    Likes mottatt:
    5,403
    Bonuspoeng:
    183
    Joda, men når noen snakker om titusener av poeng så er vel både bilen, huset og ungene med i forsikringen, og der er vel de færreste av oss dobbeltforsikret.

    K
     
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,594
    Bonuspoeng:
    293
    Ah, I stand corrected, jeg trodde det bare gjaldt reiseforsikring. Tsk, tsk, jeg må begynne å bruke brillene... La meg se... Hvor la jeg demo_O
     
    Storbaba and democomputer like this.

Del denne siden