6. april og det er fortsatt vinter

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 06. april 2021.

  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Mer snø i natt ..
    Snart er det sommer.. !
    63CA77F3-C4AF-46D4-9162-502D9BE378D0.jpeg
     
    Upsaker, Earl, SayWhat and 11 others like this.
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Vi skriver 6. aprildag kan snart rope våren inn med det tradisjonelle : Gunnar, Gunnar, Tyskera kommer! I år også.


    Knoppene skyter fart, men direkte vårlig er det kanskje ikke helt ennå. Selv om vårblomster og tulipanskudd er observert.

    E489BD30-E94B-41CD-8C09-8328F2D9F094.jpeg E489BD30-E94B-41CD-8C09-8328F2D9F094.jpeg
     
    Upsaker, Earl, SayWhat and 11 others like this.
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Global oppvarming
    6. april 2020 .. 18 grader og nesten sommer
    DED64853-A103-4EA3-8056-9DF9A0D5B141.jpeg
    6. april 2021..0 grader image.jpg
     
    Upsaker, Calling, Earl and 11 others like this.
  4. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,625
    Likes mottatt:
    24,745
    Bonuspoeng:
    183
    Da har ny uke startet på kontoret, mandagsfølelse til tross for tirsdag, og det lover jo bra for en kort uke. Til tross for manglende reiser til fjerne strøk var det tydelig tendelns til jetlag i familien når en plutselig skulle stå opp i tide til skole og jobb igjen,
     
    SayWhat, Earl, Kristian and 8 others like this.
  5. Bernhard2

    Bernhard2 Medlem

    Innlegg:
    113
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Vinter også på TRD. Ferden går sørover til TRF på jobb, selvfølgelig via BGO for ekstra leg/poeng ;) ha en flott dag :)
     

    Attached Files:

    SayWhat, Earl, Kristian and 9 others like this.
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen!
    Skikkelig mandagsfølelse i dag, da jeg våknet før alarmen. Det var ikke så rart, for alarmen var stilt på kl 08, ikke kl 06. Men, da fikk jeg sove litt ekstra.

    Snøen er nesten borte hos oss, i motsetning til hvordan det ser ut på "Snøkysten", borte hos @Eddie47 .
    Blåveisen titter frem, sammen med all søpla som håndverkerne har gjemt under snøen i løpet av vinteren. :rolleyes:

    Påsken var fin, nå er det bare å glede seg til sommerferien. Og i år blir den lang! Må bruke opp all ferien jeg ikke fikk brukt opp i fjor..

    Nyt tirsdagen!
     
    SayWhat, Earl, Kristian and 9 others like this.
  7. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,412
    Likes mottatt:
    21,239
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra nyinnredet hjemmekontor! Det er herlig å kunne titte over og ved siden av skjermen og se UT heller enn i en hvit vegg. Litt kjipt at det jeg ser ligner på en snøstorm, men det går seg vel til.
    Ser ut som konfirmasjonsturen i mai ligger litt dårlig an, siden to av 4 legs er blitt B737-700 med blokkert midtsete og avgangen er heller ikke bestillbar lenger... Vi får se hva SAS finner på.

    Ha en fin dag!
     
    SayWhat, Earl, Kristian and 9 others like this.
  8. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Viken

    Back on track, påsken er over og nå ventes jobb, jobb, og atter jobb. De små gledene en forventet er borte vekk, derimot i livet og covid friske er vi alle mann.

    AmEx går hard om dagen, blir noe oppussing av vinterens små underverk på husets fasader, betong og trapper. Maling innvendig, med bytte av ytterdører og noen vinduer som har gått ut på dato. CT 1 må opptjenes, men de andre liggende enda. :confused:

    Skulle gjerne hatt SAS appen full av bookinger, men slike er det ikke riktig enda, fortsatt noen mnd til Bali reisen, men om ikke ordet unødvendige reiser til utlandet fjernes spøker det, der også

    Ellers er alt som før :)

    Satser på noen gode nyheter på reise fronten
     
    Upsaker, SayWhat, Earl and 9 others like this.
  9. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    4 grader men ingen sol. Men snøen er nok borte for godt her i Larvik.

    image.jpg

    Fikk tilbakemelding fra SAS idag at min ombooking av utreisen til Hanoi i november var godkjent (var litt trøbbel da jeg endret på lørdag) og dermed flyr vi OSL-CPH-ZRH-NRT-HAN med LX og NH. Så får vi se om den effektive hjemreisen SGN-ICN-FRA-OSL blir beholdt. Tipper det.
     
    Last edited: 06. april 2021
    Upsaker, SayWhat, Earl and 9 others like this.
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Dagen i dag ble plutselig veldig fin:
    upload_2021-4-6_10-52-12.png
     
    SayWhat, Earl, Torris and 4 others like this.
  11. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Trondheim
    Her er det blitt forretningsføre så det holder og det er greit for oss det.... :):)
    Oppstart trening for begge kidsa idag , så da er det tilbake til hektisk-tirsdag igjen. Får roe seg ned på soffen i kveld tenker jeg.... :D:D

    Ha en tøff tirsdag :):)
     
    SayWhat, Earl, drsyk and 7 others like this.
  12. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Holy jesus at du gidder....æ'kke mye som henger igjen fra gamle gode tider....
    Jeg har ikke villet ødelegge minnet om gamle gode G'n R iallefall...
     
    ArthurDent liker dette
  13. Finnks

    Finnks Banushare

    Innlegg:
    239
    Likes mottatt:
    1,052
    Bonuspoeng:
    93
    Appetite for destruction fra 1987 er fortsatt beste albumet som er laget, men Guns n’roses burde egentlig tatt en James Dean/Elvis i 1992 så vi kunne huska de for det de var og ikke det de er nå. Blir sikkert kult uansett :)
     
    ArthurDent liker dette
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Det som er fint, er at jeg kan dra dit, og slippe å møte sånne grinebitere som dere. ;)

    Har sett Guns N' Roses i mange sammensetninger, og synes det er gøy hver gang. Jeg kommer til å kose meg. :cool:
     
    ArthurDent, OttoL and Sonictravel like this.
  15. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Yo fra Oslo. Innom kontoret for å printe en del greier i dag. Arbeidslysten må nok løsne utover uken for det er mye som skjer for tiden.

    Ellers skjer det fint lite på reisefronten. Gidder i alle fall ikke å bestille noe for hverken sommeren eller høsten.

    Du er vel ikke en sånn "metallica sold out" etter 80-tallet også? :D
     
    SayWhat, Earl, drsyk and 6 others like this.
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,594
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag. Her er man vel tilbake i arbeid. Tøft, men noen må gjøre det og.
    Sent i går satt vi å så på stormen noen mil lengre nord og vest og forstod at den foreløpige progresjonsplanen for hytteprosjektet nok ikke vil holde. Morgenen ble det derfor diskusjon om hva vi gjør, og det blir noen noen flygninger som må ombookes. Da lurer jeg på å at jeg dropper bonusbillett og heller tar et par Plus'er og får plusset på status med 4 gangen.
     
    SayWhat, Earl, drsyk and 5 others like this.
  17. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Ja det blir sikkert bra...det er ikke det...og jeg er ikke grinebiter engang ;)...men har vært på noen "gjenforenings-etter-25 år-konserter" og for meg gir det ingenting. Legendariske konsertøyeblikk, stemmeprakt og musikere på høyden klarer å sjelden å bli gjenskapt 25 år etter.....
    Et av de sjeldne ble faktisk opplevd i Bergen februar 2019, i Forum av alle plasser opplevde vi Simple Minds levere en kanonkonsert, der nesten ALT var ved det gamle :):)
     
    Torris, OttoL, holmen and 1 other person like this.
  18. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,702
    Likes mottatt:
    5,888
    Bonuspoeng:
    183
    ... Dømrade "lurevår" - mellom snøbygene på Bjørnafjorden. Vinterdekkene på Trillians bil av på lørdagen, og på igjen i dag .
    Er på vei til BGO for tilbakereise til reell vår på det sørlandske.
    WF-turen KRS-BGO i eco ga 4 legs og ditto statuspoeng. Dagens retur det samme. Det får være trøsten .
    Ha en fortreffelig tirsdag, - uten for mange hjulskift.!
     
    Last edited: 06. april 2021
    SayWhat, Earl, drsyk and 5 others like this.
  19. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    God middag fra et 100% snøfritt Grorud. Pluss 6 grader og en noe sjenert sol som forsøker å gjemme seg bak noen skyer, men det er jo uansett mye bedre enn det man ser fra den påståtte solkysten osv.

    Måtte tidlig opp i dag, 08:45 var det min tur til å få første dose.

    20210406_085550.jpg
     
    Upsaker, SayWhat, Earl and 10 others like this.
  20. Torris

    Torris Aktivt Medlem

    Innlegg:
    320
    Likes mottatt:
    2,503
    Bonuspoeng:
    93
    God ettermiddag fra Romsdalen

    Snødekt atter igjen, og mer skal det komme. Ikke det at jeg er overrasket, men var nå egentlig klar for våren nå.
    Påsken er overstått, og en er tilbake på hjemmekontoret som før. Var hektiske dager(les uker) før påske, så har vært fraværende på det meste som ikke omhandlet jobb og unger.

    På reisefronten ser det ikke særlig lovende ut. Selv om jeg egentlig trenger å få tatt noen 4x reiser for statusen sin del. Får se om noe interessant dukker opp og tillatelse blir gitt fra mor i heimen ;)

    Ha en strålende ny uke om det være seg i sol eller snøstorm
     
    SayWhat, Earl, drsyk and 3 others like this.

Del denne siden