Kan noen gi en forklaring på dette? Jeg har billetter BGO-CUN-BGO med AC Premium E billetter. 10:05 Bergen Bergen-Flesland (BGO), Norway 11:25 Copenhagen (CPH), Terminal 3 AC9982 1hr20 Premium Economy N Operated by:Scandinavian Airlines | CR9 AC9982: You will be seated in Premium Economy. 11:40 Copenhagen (CPH), Terminal 3 13:05 Bergen Bergen-Flesland (BGO), Norway AC9983 1hr25 Premium Economy N Operated by:Scandinavian Airlines | CR9 Jeg har fått seating på alle AC flygningene, men ikke hos SAS. Prøvde først å få seating gjennom diamantmailen i Norge og fikk til svar om å kontakte Air Canada! Sendte så mail til diamant Danmark og fikk følgende svar fra Sverige: God morgen, Jeg har givet jer pladser på række 7 a og b på vej ud og hjem. Kan desværre ikke give jer de ønskede sæder, da de er forbeholdt SAS Plus billetter og der er købt Go via Air Canada. Med vänlig hälsning/Best Regards/Med venlig hilsen/Venlig hilsen, Emilija Traveler Consultant SAS Sales and Service SAS Scandinavian Airlines System SE - 195 87 Stockholm, Sweden
Klasse N plasserer deg i Eco hos samarbeidspartnere til AC når det er tilslutning til en langdistanseflight som er i prem-eco. Det som står på AC sin hjemmeside er i beste fall misvisende. Edit: Er forresten (nesten) samme greia når du booker prem-eco med tilslutning fra for eksempel Calgary inn til YYZ og så fra YYZ til CPH. Da sitter du i eco men det står på boardingkortet ditt (PR07 elns) at du skal videre med prem-eco og får følgelig gratis mat og drikke.
Jeg vet det, men tenkte det var et forsøk på EDB statusen kunne riste ut litt ekstra service fra SAS. Det viste seg at det ikke hjalp .....
Du har kjøpt billett fra en 3. part (Air Canada), og forventer at SAS skal oppgradere deg for egen kost for å så "re-issue" billetten fra 3. part? Edit: Prøv som sagt heller å kontakte utsteder av billettene (Air Canada) å få de til å rydde opp...