Flyet skal ha en rekkevidde på opp til 8700 km og er i øyeblikket på vei over Norge etter å ha fløyet i over 7 timer https://www.airbus.com/en/a321xlr-first-flight
Snart kan narrow body fly hele veien til Bangkok på ett strekk fra ARN, så kanskje SAS bør tenke på den muligheten der
Det er nok bare å venne seg til tanken. XLR og MAX 10 er tenkt som erstattere for 757, og vil benyttes der den fløy/flyr. Interessant nok så er kabindiameteren større på A321XLR enn B757… https://knaviation.net/757-vs-a321/
Vil vi virkelig fly 10 timer i en NB? Jeg tok SVG-IAH bare for å gjøre det, det var drøyt selv med bare C. Se for deg 29tommer pitch og 10 timer, det kan bli drøyt altså. Jeg er jo klar over at det er trangt på langturer ombord i en WB også, men det føles litt bedre når det er 2 «midtganger» og romsligere
Ingen ønskedrøm med så lang tid i NB. Men om det kan åpne for å slippe mellomlanding feks mellom OSL og BKK, så ville jeg gjerne gjort det. Akkurat på den ruten kommer det vel muligens en direkte TG flight igjen etterhvert med WB, men poenget mitt er det samme Og jeg ville på den andre siden aldri gjort det hvis de ikke hadde lie-flat seter, og billetten må mao være i C-klasse
Med C og lie flat funker NB fint. Om QR006 bestemmer seg for pushback veldig snart så rekker jeg flighten til ALA, da er det A320 med 2-2 config og lie flat.