Barnemeny SAS

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Ragna Rekkverk, 03. aug 2015.

  1. Ragna Rekkverk

    Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Fant nettopp ut at man kunne bestille barnemeny på SAS plus reiser innen Europa der reiselengden er mer enn 90 minutter.
    Noen som vet hvordan man gjør dette og om pris? Vi reiser på torsdag, og jeg tenkte dette kunne være en god løsning.
    http://www.sas.no/alt-om-reisen/annet/spesialmaltider/codes/
     
  2. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Bestill
    Alle spesialmåltider skal bestilles senest 24 timer før avgang hos SAS Customer Contact Center

    Eller som det lettere betyr: ring dem eller prøv deg på chat :)
     
    Ragna Rekkverk liker dette
  3. Ragna Rekkverk

    Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Koster det noe ekstra? Husker ikke at vi betalte noe for dette da vi fløy business til NY med kidsa? Da la vi inn matbestillingen da vi ringte og bestilte billettene tror jeg.
     
  4. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Dette går vel under behov. Behov pga alder, allergi eller tro. Så vil tro at dette er gratis. Men jeg har aldri bestilt så vet ikke dessverre.
     
  5. Corleone

    Corleone Medlem

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg bestilte barnemat til vår datter på 2 år, (riktig nok 2 dager før avreise, etter at vi ble oppgradert via OT) BGO - ALC. Fikk bekreftelse på barnemat var reservert.
    Ombord i flyet fikk vi ingen barnemat selv om det var bekreftet i forkant, heldigvis ( dette var en morgen flight) spiste hun en vanlig frokost, så ingen problem.
    Vær litt obs her om dere har en tidlig avgang, jeg er usikker på om de tilbyr barnemat på morgen avganger. (selv om det blir bekreftet i forkant)
     
  6. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Det finnes også spesialmenyer for barn og spedbarn. Frokostserveringen er den samme for barn og voksne, så barnemeny kan kun bestilles på fly med avgang etter 09.00.
     
    Corleone liker dette
  7. Corleone

    Corleone Medlem

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    18
    Ok, takk for tilbakemelding. Litt rart at man da får bekreftet barnemat, selv om det ikke serveres. Er vel kanskje en "system feil".
     
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som har bestilt dette og kan si noe om kvaliteten?
    Gjerne bilder..

    Vi bestilte dette på SAS charter for et par år siden og var ikke nevenverdig imponert..
     
  9. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Kan ikke si noe om barnematen men eksen skulle alltid ha spesial mat. Da gikk hun alltid for AVML (mener jeg det var) og var stort sett alltid fornøyd. Di siste gangene mener jeg hun fikk falafel som hun var veldig fornøyd med.
     
  10. nix031

    nix031 Nytt Medlem

    Innlegg:
    26
    Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    13
    Jag beställde detta i sommar (men tog dessvärre inga bilder ;-)) men det skulle vara barnvänlig mat och en liten dessert. Maten var toppen för våra barn. Ren pasta, kyckling bitar och sås vid sidan av. Så de fick välja om de ville ha sås på eller inte. Så satt de spända på desserten efteråt....

    Tiden gick, men inget mer blev serverat. Vi frågade var desserten blev av, men ingen visste att det ingick. Så det blev en mail till sas när vi kom hem. Då sa dom att det inte ingår en dessert, men en liten "sötsak". Men det blir en helt annan historia.

    I det stora hela är det brukbart och barnen fick sin mat först. Vi satt dock i go och ingen annan hade förhandsbeställt vad jag kunde se. Kvaliteten var bra, för våra smått kräsna barn.
     
    DanH, RoadKing, Are and 1 other person like this.
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Høres jo greit ut.
    Vi flyr plus så dessert er det nok mulig å få frem ved behov :)
     
    nix031 liker dette

Del denne siden