Har havnet i en knipe. Etter tre år med Aegean gull, har jeg knapt reist i år pga boligkjøp, ny jobb og nytt barn. Fristen går ut i slutten av november, og jeg mangler 22.800 poeng uten en eneste ny tur planlagt. Jeg har også mulighet til å sikre kortet med bare 10.800 poeng, så lenge jeg har 4 flyvninger med Aegean. På toppen av det hele kan jeg også kjøpe 2000 tier miles for 100 dollar. Spørsmålet er: Hvordan kan jeg få til dette smidigst mulig, helst på én tur (ikke én flight), til en ok pris? Blir det for omfattende/dyrt, så må jeg virkelig vurdere om det er verdt det.
Beste løsning er helt klart å kjøpe et SAS gullkort for 4-5.000 NOK, særlig hvis du reiser mest med SAS.
Osl-xxx-Lhr-xxx-Osl gir rundt 6000 poeng i sas plus. Hvis du i tillegg flyr Lhr-Athen-en øy og retur så er det i boks til en OK pris. Hvis du skal fly en del om ett år igjen ville jeg satset på å beholde det. Er blitt vanskelig å tjene opp kortet np
Hva med en statusmatch? Det er jo verdt å prøve, hvis du skal fly endel neste år. Hvis ikke. så ville jeg ha droppet det
Ja, det er det jeg har tenkt også. Aegean er såpass rause hvis du først har det. Tungt å miste det og så måtte starte på nytt med doble krav. Gikk jo noen rykter for et par år tilbake om at hvis du hadde det i mange år på rad, så fikk du til slutt gull på livstid, eller i det minste en del år automatisk i etterkant. Vet ikke om dette fortsatt gjelder, de har ikke noe skriftlig info om det.
OSL-LHR-OSL Gir 2900 poeng i SAS plus, så hvor de 6000 poengene kommer fra vet jeg ikke Det er ingen grunn til å gå over til EB selv om du flyr mest med SK all den tid du får mer igjen for poengene hos A3. (90 000 poeng for en t/r i business til Nord amerika mot 100 000 hos SK) Få selskap som også lar deg beholde gullkortet for 24000 poeng i året! Anbefaler en tur til AGP via CPH eller ARN i SAS plus som gir 9862 poeng samt en tur OSL-ATH-gresk øy.
LPA i plus gir deg en god håndfull poeng. Om vi tar utgangspunkt i utreise fra OSL kan du f.eks. fly OSL-ARN-CPH-LPA og tilbake. Burde komme opp i 18-19000 poeng allerede der.
Det er vel ikke helt eple mot eple sammenlikning. A3 tillater kun en mellomlanding mener jeg, og de krever vel også at alt er samme klasse? Dvs ingen F med utreise fra Norge.
Stemmer det, så man må overveie hvilke reiser man har tenkt å bruke poengene på. Skal bonuspoengene brukes på norsk innenriks, så er EB mest gunstig
Når du registrerer en SAS Plus-flight til Aegean så får du 200% opptjening. Og til LPA er det endel miles..
200% og min. 1200 poeng for samtlige SAS Plus-klasser til Aegean, faktisk. Spesielt minimumssummen er bra.