Bestille billetter hos SAS pr. tlf? Evt. ringe reisebyrå?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av lMartin, 08. des 2016.

  1. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg driver å skal booke meg en tur hvor jeg har et budsjett jeg i alle fall må prøve å overholde, men jeg finner ingen steder hvor jeg faktisk kan gjøre akkurat den bookingen jeg vil online.

    I utgangspunktet er det ganske ukomplisert. Jeg vil reise TRD - ARN - HKG ut og SIN - AMS - OSL - TRD på retur. Det som gjøre det knotete er at jeg ønsker å reise SAS Plus Saver ut og Business tilbake. Hvis jeg booker gjennom sas.no kan mikse Plus/Business, men de lar meg ikke booke SIN - AMS - OSL - TRD gjennomgående, kun SIN - AMS - OSL. Det eneste online reisebyrået jeg finner som lar meg velge SIN - AMS - OSL - TRD gjennomgående er Flightfinder, men de har et frynsete rykte og lar meg ikke mikse Plus/Business. Ikke kan jeg betale med Amex heller.

    Burde jeg:
    A) Sprenge budsjettet, pantsette huset og stole på at ingenting skjærer seg med Flightfinder?
    B) Booke separate billetter TRD<->OSL og OSL-ARN-HKG/SIN-AMS-OSL og stole på at ikke noe skjærer seg underveis?
    C) Forkaste A350 i SIA business og heller bare booke SIA business via LHR eller CPH på sas.no?
    D) Ringe SAS eller et reisebyrå og få de til å booke turen for meg?

    Har noen erfaring med dette? Hvilke priser og evt. gebyrer kan jeg regne med?

    Jeg prøvde å lufte problemstillingen på SAS-chatten, men fikk noen svar som var helt borti natta rare...
     
  2. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg skulle egentlig poste denne under bonushjelp. Om det er ønskelig å flytte den til et mer riktig forum er det fritt fram.
     
  3. sondre

    sondre Medlem

    Innlegg:
    66
    Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    33
    Kan ikke anbefale å dele opp bestillingen i to deler. Om du da mister videre flyforbindelse, har ikke SAS noe ansvar. Reiseforsikringen kan dekke dette, men da må du lese gjennom det som står med liten skrift i kontrakten angående videre reise. Mitt forsikringsselskap krever minimum 4 timer transfertid for at de skal dekke videre forbindelse dersom noe skjærer seg.

    Jeg har gjort dette selv en gang, og sørget da for å ha 4 timer mellom flightene. Selvfølgelig skar det seg, og de ordnet ny flybillett OSL-SVG.
     
  4. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Ser den. Det er vel egentlig siste utvei og medfører en ekstra hotellovernatting om jeg skal klare fire timer transfer på OSL.
     
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,334
    Likes mottatt:
    19,543
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg hadde ringt SAS og spurt hva slags pris de kan gi deg.
    Finner du det på ITA så kan du sitere bookingklasser og flighter så burde det løse seg.
    Det kan også være mulig å søke opp med multisegment på widerøe.no eller expedia.no .
    Disse to sidene jeg hatt relativt god suksess med slikt.

    Husk at du kan også fly via DUS for å få A350 :)
     
    braathens safe liker dette
  6. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Er det ingen muligheter for å bytte OSL hjemover med CPH eller ARN?

    Vurdert Berg Hansen eller et annet oppegående reisebyrå over telefon? Hvis de nekter så er det nok en god grunn for det.
     
  7. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Finner den på ITA også, men av en eller annen grunn til dobbel pris ift Google Flights og på sas.no.
    Får den ikke opp på noen av disse dessverre. Expedia er litt køddent å søke på hvis du skal ha søk på flere flyselskaper/spesfikke connection points, men jeg tror jeg har bladd meg gjennom stort sett alle alternativene. Expedia pleier å funke bra, Widerøe gir meg overraskende lite å velge mellom.
    Vanskeligere med tanke på returdato da det bare er tre ukentlige avganger, samt at jeg ikke får opp dette som alternativ på hverken ITA eller Google Flights.
     
  8. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Jo, med fordel vil jeg nesten si, men jeg får ikke søkt opp ruta via AMS og CPH eller ARN.
     
  9. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis jeg ikke kommer noen vei med dette, vil SIA business via LHR i A380 eller 777 være en stor nedtur i forhold til A350? CPH er det vel en mer utdatert kabinkonfigurasjon etter hva jeg har skjønt?
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,334
    Likes mottatt:
    19,543
    Bonuspoeng:
    293
    777 til LHR har normalt den nye kabinen, samme som i A350.
    Det er ikke den samme i A380.

    CPH har ingen ny kabin.

    Om du ikke klarer å søke denne reisen opp på ITA ville jeg ikke hatt mye forhåpning om at det går å booke den.
     
  11. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Er ikke Google Flights streng tatt basert på ITA? Jeg får den som sagt opp i ITA også, men til en helt annen pris enn på Google Flights.

    På SIN - LHR Det ser ut som SQ322, som er den SAS tilbyr, alltid går med A380. SQ306 går med 777, men jeg får ikke booket den heller gjennom andre enn Flightfinder.

    Jeg får ta en telefon til SAS å høre.
     
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,334
    Likes mottatt:
    19,543
    Bonuspoeng:
    293
    Post rute og klasser så kan vi se om det lar seg gjøre.
    Jeg gjetter på at prisen du får er feil klasse på flights.
     
  13. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Litt jokking med søkeparameterne så dukket den plutselig opp likevel :)
    upload_2016-12-8_17-36-55.png
     
  14. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Nå føler jeg meg litt dum, men etter nok et søk på Expedia dukker denne pluselig opp i flere alternativer. Riktignok uten muligheter TRD - ARN direkte og uten mulighet for å velge SAS Plus på utreisen, men jeg synes ikke 8500,- for TRD-HKG i C er så halvgælnt også blir det jo flere poeng <3. Jeg får heller knipe litt på noe annet :)
     
  15. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,334
    Likes mottatt:
    19,543
    Bonuspoeng:
    293
    Husk viatrumf på Expedia:)
    Eventuelt kickback.no om de ikke gir noe på fly..
     
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,334
    Likes mottatt:
    19,543
    Bonuspoeng:
    293
    Forøvrig, jeg ville ikke valgt trd-arn +6 timer i Stockholm om det fantes alternativ.
    Du får jo også 1000 poeng ekstra om du flyr via Oslo, og bedre avreisetid fra Trondheim..
     
  17. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Selvfølgelig, jeg er da ikke HELT nybegynner heller ;)
    Det er sant. Sparer noen hundrelapper i Taxi også ved at jeg kan ta flybussen i stedet. Greia var at før alle SK/SQ-alternativene plutselig dukket opp hos Expedia i kveld var eneste mulighet via OSL med kun 35 min transfer, noe som gir meg litt noia selv om det sannsynligvis går bra. Nå kan jeg velge og vrake ser det ut som :)
     
    Upsaker liker dette
  18. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,334
    Likes mottatt:
    19,543
    Bonuspoeng:
    293
    Fort gjort å glemme ;)
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden