Blasert Bonusjeger?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Royal, 11. nov 2015.

  1. Royal

    Royal Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Husker godt min første long haul Business tur, det var en 12 timers reise med KLM og setet var 1A.

    Da jeg sjekket inn, fikk et personlig brev, her var detaljer som flyforhold og navnet på stewardessen som hadde ansvaret for meg. Servicen var fantastisk. Etter mange Business reiser, og etter at jeg begynte å følge Bonusfeber for halvannet år siden også 2 ferier og en nært forestående i First, føler jeg at business ikke er «business» lengre.

    Hadde akkurat en T/R BA business over dammen og følelsen av luksus er definitivt svekket, er det
    BA som er under pari, eller har jeg blitt spoilt av den ultimate luksus opplevelse i F ?

    Hvordan er deres opplevelse av kvalitetsendring i Business class?

    Uansett er det min første tur i Business med KLM for nesten 20 år siden som sitter dypest i minne og er min største flyopplevelse.
     
    samirunway and tommy777 like this.
  2. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror å sammenligne business for 20 år siden og i dag er omtrent som å sammenligne internett før og nå. Forskjellene er like store, men utviklingen har nok gått i motsatt retning.
     
  3. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Interresant spørsmål du stiller. Jeg har tenkt en del på samme. Etter jumping fram og tilbake over dammen noen turer i biz med BA dette året har jeg begynt å tenke på hvordan det er på first.
    Jeg har etterhvert begynt å sette pris på å sove godt noen timer etter maten, og jeg sover bra på biz hos BA. Jeg lurer på om jeg kaster bort opplevelsen på First hvis jeg sover for mye og ikke nyter servicen. Er ikke det noe av det hele? Er maten og drikke så mye bedre på fist hos BA?

    Nå er biz class, der jeg ønsker å sitte. Jeg kommer aldri til å tilbringe en tur over dammen bak i fjøset igjen. Har jeg ikke råd til biz, blir jeg hjemme. Men er steget opp til first verdt pengene? eller poengene? Sover jeg så mye bedre?

    Hva mener du @Royal ? Er first for de som vil sove enda bedre, eller er det en opplevelse for ganen??
     
  4. Royal

    Royal Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg sover nesten like godt i en flat bed i Biz, First gir en fantastisk total opplevelse av luksus. Kaviar, eksellent champagne, gourmet mat og fantastisk service gjør at en holder seg våken så lenge en klarer
     
    Last edited: 11. nov 2015
    RoadKing and Bjoern In America like this.
  5. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,860
    Likes mottatt:
    1,931
    Bonuspoeng:
    113
    Dette var vel ikke Royal Class muligens? KLM Royal Class var jo deres 1. klasse produkt, og klart hevet over business klasse.

    Min far fløy noen ganger med det og han husker det som rimelig dekadente greier med Beluga, Champagne, sigarettbokser, hummer og fantastiske Bordeaux og Burgund viner.

    Ser jo tålelig greit ut serveringen, selvom setene er en annen sak:
    http://airlinespastpresent.blogspot.no/2011/12/klm-royal-dutch-airlines-royal.html

    De tidene får vi aldri tilbake hvertfall, det er nå bra sikkert.
     
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,713
    Likes mottatt:
    32,633
    Bonuspoeng:
    293
    Enig!
     
    Royal liker dette
  7. braathens safe

    braathens safe NN

    Innlegg:
    486
    Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93

    Ja, det var tider. Jeg hadde noen turer over Atlanteren ifm flytrening og hadde biz billett men ble oppgradert mange ganger og har også sittet på 1A.
    Jeg satte veldig pris på den enormt gode plassen. Og så fikk vi alltid en souvenir. Et typisk Hollandsk byhus i porselen fylt med Genever. Det var litt size på det også.
    Jeg trives nå veldig bra på SAS nye biz.
    PS. Ca. 25 år siden
     
  8. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Man får fremdeles KLM delft husene når man flyr world businessclass med KLM, det er totalt 95 stykker, det siste #95 er miniatyr av Heiniken brygeriet.
    https://www.klm.com/travel/no_no/prepare_for_travel/on_board/travel_classes/klmhouses.htm
     
    braathens safe liker dette

Del denne siden