Hei. Det begynte å haste å benytte seg av CT. Min gikk utgikk ved utgangen av mars. Det normale ville vært å søke på sas.no på star alliance reiser men den er som dere vet stengt. Måtte så ta telefonen fatt. Den svensken jeg snakket med var forsåvidt veldig hyggelig å vi så frem å tilbake på mange datoer. Det var allerede mange begrensninger... 1. Thai hadde stengt for alt av business award 2. Singapore airlines hadde stengt alt av award Håpløst så dette begrenset seg jo. Endte opp med reise til sydney via BKK. På returen via HND. Alle legs var business utenom BKK-SYD. Med tanke på alle de begrensninger som er nå for tiden synes jeg dette var en ok deal? Det som ikke var så like gøy var at jeg ble belastet 450kr i service fee pga jeg fikk bistand til bestillingen over telefon. Nå har sas stengt bestilling av star alliance award over nett. Så er det rimelig at jeg skal betale dette? Hvordan for jeg dette tilbake? Har prøvd meg på danske diamant mail men de vil ikke betale meg tilbake: Tak for din email. Jeg kan godt forstå du under dig, men billetten ser helt fin ud. Dette service fee på 450 NOK er ikke et booking gebyr, men en skat du betaler som et service fee. Du ønskes en god dag.
Ikke noe uvanlig her. Service fee gjelder alle *A-bookinger siden høsten 2018, dette ble også belastet da nettløsningen var oppe. Normalt kommer også telefongebyr på kr 375 på toppen, men det slipper man nå som man ikke får bestilt på nett.
Her har du dessverre ingen sak. 450 kr. må alle betale uansett. Det er gebyr på 375 kr som alle slipper å betale nå, noe du også har sluppet å betale her. Om du vil lese litt mer om diskusjon om gebyr, kan du f.eks. ta en titt her: https://insideflyer.no/forums/threads/sas-amex-companion-ticket-ct-q-a.2844/page-369
Får man vanligvis tilbake servicefee hvis SAS kansellerer en CT reise? Fikk bare tilbake skatter og avgifter.
Dersom flyselskapet kansellerer, eller man selv avbestiller etter reiseråd fra UD skal man få tilbake gebyret. https://www.flysas.com/en/help-and-...-not-recommend-traveling-to-this-destination/ https://www.flysas.com/en/help-and-...liance-bonus-trip-is-canceled-by-the-airline/
Fikk ikke dette for 1 uke siden å support på mail var tydelig på at det gikk tapt ved kansellering gjort av meg.
Du skal få det igjen hvis du kansellerer pga reiseråd, men kanskje ikke hvis bestilling er gjort etter reiserådet ble iverksatt
Generelt nei, men i forbindelse med nedstegning at en fått tilbake service fee på bookinger til Asia, mener det gjelder fram til nyttår. Men her kan kanskje noen korrigere på sluttdato for den muligheten?
Ja. Det var en periode agentene på CT-telefonen var veldig flinke til å informere om dette. Tydeligvis er det en stund siden kurset de fikk den beskjeden, for jeg hører det nesten aldri lenger Det stemmer ja. Reiser til Asia med avreisedato før 31.12