Noen som har erfaring med bestilling av bonusreise til Widerøe sitt linjenett? Tenkte jeg skulle sende eldste datteren hjem til farmor på egenhånd i sommer. Men finner ingen plass jeg kan bestille bonusreise til Widerøe destinasjoner.. må man tinge inn kanskje?
Bestillingen tar du gjennom SAS. Kan være utfordrende å finne bonusbilletter hos WF siden det er utrolig få seter som er ute til salg, samt at det er kun det kommersielle rutenettet de kan selge billettet på. Så på en bonusreise til Sandnessjøen er jeg avhengig av direkteflyet til/fra Oslo, alle andre ruter inn til SSJ er anbudsruter.
Har selv booket et par turer til OSL-SSJ på sas.no, så det funker fint. Dog litt begrenset tilbud, som tidligere nevnt..
Har funka greitt for min del, da via 'Mine sider' hos SAS Raude ruter er sponsa av staten og EB-bruk er ikkje mogleg: http://www.wideroe.no/flybilletter/eurobonus/wideroe-ruter
Berre hyggeleg! Det er mogleg at det er ein systemleif, men dersom du søkjer på "Delbetaling med poeng", vil du kunne reise på ruter som i utgangspunktet er ein del av statens anbodsruter, så lenge start- og slutthaldeplassen er dekt av kommersiell trafikk. Dersom du berre skal betale med poeng, er det berre kommersrutene du får opp. Her er det berre å fomle litt rundt og plutseleg har du kanskje ein ok reisevariant rett framom gluggene
En annen ting jeg lurer på; hvor nært avreise kan man avbestille reisen og får man da igjen alle poeng + skatter og avgifter?