Booke hotell i Toronto som er 100% refunderbart helt til innsjekk?

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av indahla, 19. sept 2021.

  1. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,642
    Likes mottatt:
    21,688
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg skal (forhåpentligvis) til Toronto i starten av oktober. Canada krever en plan for 14-dagers karantene hvis en tester positivt ved ankomst.

    Jeg satser selvsagt på en negativ prøve men må ha en plan.

    Noen som kjenner til hvordan jeg kan booke et hotell som er 100% refunderbart helt frem til ankomst slik at jeg kan kansellere når (hvis) prøven er negativ? Jeg ser at hotellene jeg sjekker på Hotels.com og Expedia har avbestilling frem til midnatt natten før ankomst. Det er for tidlig ..
     
  2. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,103
    Likes mottatt:
    7,549
    Bonuspoeng:
    183
    Siste tilnærming høres fornuftig ut. Ville imidlertid sørget for å også ha en skriftlig bekreftelse direkte fra hotellet på at man kan beholde rommet mellom bookinger, for det kan vel fort tenkes at noen stiller spørsmål ved hvorvidt du faktisk kan oppholde deg på samme rommet når du skal være sjekket ut/før neste innsjekk.

    Ved positiv test er det vel ingen som blir videre imponert om man tilsynelatende skal henge i resepsjonen i noen timer.
     
  3. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,280
    Likes mottatt:
    3,417
    Bonuspoeng:
    113
    Kan man forresten booke hvilket som helst hotell for eventuell karantene? Ikke peiling på hvordan dette fungerer i Canada, men når jeg skulle inn i Norge i vår og spurte i grensekontroll om jeg hadde noe som helst valg (ville helst på NC eller Scandic grunnet bonusprogram) så fikk jeg beskjed om at jeg ikke har noe jeg skulle ha sagt. Mulig det ikke har noe å si ved innreise i Canada, men slik ting er akkurat nå så kan man ikke ta nok forhåndsregler i tilfelle det faktisk er mulig å booke noe som rett og slett ikke kvalifiserer som karantenehotell….
     
  4. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,882
    Likes mottatt:
    5,642
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg kan ikke se for meg at bestemmelsen om «quarantine plan» betyr at man må reservere opp rom for «14 days or longer» på forhånd i tilfelle man skulle bli pålagt karantene. Dersom alle tilreisende skal gjøre dette vil det nok skape en del hodebry for hotellnæringen.

    Trolig vil det være mer enn nok å oppgi at planen er å forlenge oppholdet på hotellet man skal bo, og at mat og andre nødvendige artikler vil bli levert på døren. Vil du være på den sikre siden kan du nok også be hotellet sende deg en bekreftelse på at du kan få bo der lengre om behovet skulle oppstå.
     
    Last edited: 19. sept 2021
  5. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,642
    Likes mottatt:
    21,688
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tolker det som at en må ha en plan for hvor en skal oppholde seg hvis en blir pålagt karantene. Jeg har nå funnet et hotell på Booking.com rett ved flyplassen der rommet kan kanselleres inntil kl. 16 på ankomstdagen. Jeg har booket ett opphold på en dag og deretter et annet på 13 dager fra dag 2.

    Flyet mitt går fra LHR kl. 13:05, så hvis jeg ikke får være med dette av en eller annen grunn kan jeg kansellere begge oppholdene innen fristen.

    Det er merkelig tider vi lever i ...
     
  6. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Før de avviklet karantenehotell ved innreise var det egne, dyre karantenepakker som måtte bestilles, men jeg er ikke helt sikker på hvordan det er nå. Kan spørre litt rundt her.

    Uansett er sjansen for at du blir testet ved ankomst fra Europa svært liten og sjansen for at du da tester positivt enda mindre. Jeg tror ingen egentlig forventer at alle ankommer landet skal ha en booking klar når de kommer i tilfelle. Jeg er ganske sikker på at det holder å oppgi at du planlegger karantene på hotell og oppgir det i ArriveCAN.
     
  7. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan feks booke et hotell med corporate code. Typisk cx frist samme dag som innsjekk. Gjerne 6 pm. Du risikerer selvsagt at de ber om corporate ID ved innsjekk, men da er worst case at de endre raten til rack.
     
  8. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, du trenger bare oppgi en gateadresse i ArriveCAN. Du trenger ikke en booking.

    Du bruker Koronasertifikatet (EUDCC) for opplasting av bekreftelse på både første og andre dose. Med på reisen tar du med dokumentasjon som viser datoer for begge doser.
     
    lMartin liker dette

Del denne siden