Booking misser...

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Fnate, 16. sept 2014.

  1. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Her sitter jeg og skal starte på et drøyt ukes langt raid til Moskva og Tokyo, avbrutt av en Bonusfeberfest i Lillestrøm på lørdag.

    Sitter og sjekker igjennom bookinger og ser at alt er i orden. Men det er det jo så klart IKKE.

    Jeg skal holde pressekonferanse (høres mye tøffere ut enn det er) i Tokyo kl 11:00 på tirsdag. Trodde jeg landet mandag. Men det gjør jeg ikke. Jeg lander 09:10 på Narita.

    Fa*N!!!!!!!

    Nå fikk jeg til slutt booket om til et fly som lander 07:20 på Haneda og en Blacklane bil derfra. Men mellomlegget dekkes av egne ukepenger og det er døvt!!!

    Noen andre som har gjort dyre ombookinger uten å forsove seg?
     
  2. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Høres enklere ut å bare flytte pressekonferansen et par timer. ;)

    Skal du gjøre et nytt forsøk på å like Japan og japansk mat?

    For min egen del har jeg sluppet ufortjent billig unna en del nestenglipper gjennom årene. Det eneste utlegget jeg kommer på er en ny billett OSL-BGO fordi vi forlenget turen med en dag, da var det billigere med ny SK-billett enn å endre DY-billetten, så det er den eneste gangen (bank i bordet) at jeg har "mistet" et fly.
     
    Fnate liker dette
  3. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Det skjer den beste. Den mest epic'e var da jeg forsøkte å sjekke inn på ett hotell i London og hadde bestilt hotellrom i London til FEIL MÅNED (!!!) og alt annet, inkludert rundt Heathrow, var utsolgt. Havna på ett råttent B&B i Hounslow med delt bad. Good times ;)
     
    jefi99, Jørgen, TOS and 2 others like this.
  4. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde jeg vært dronningen av Saba, så hadde nok det funka utmerket å flytte tidspunkt ;)

    Det ser ut til å være dårlig karma med meg og BA og Japan

    I dette tilfellet skjedde det faktisk med den værste.

    Hounslow ja... Very good times.
     
    tommy777 liker dette
  5. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp, kosta 39 pund for natta, taxi kosta 70 x 2 :p
     
    Fnate liker dette
  6. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    TripIt er forresten kjekt å ha når man har slått seg litt løs med bookingfingeren.

    - "Your trip to Barcelona is about to start."
    - Jaha, skal jeg dit...? Får vel pakke, da. Eller.. det var jo fleksibel billett pga SAS Plus. *avbestille*

    På en skikkelig idiotisk (men veldig gøy) rundreise i Asia i fjor var jeg innom Paris, Zurich, Bangkok, Koh Chang, Hanoi, Ha Long Bay, Ho Chi Minh, Siem Reap, Phnom Penh, Tokyo, Kyoto, Osaka, Hiroshima og Seoul på en måned. TripIt ble redningen, og fikk meg til de rette terminalene på de rette datoene... hadde ikke kontroll i det hele tatt. :p
     
    Last edited: 16. sept 2014
  7. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Du har sjekket at du faktisk er i Lillestrøm på lørdag?
     
    Henning and Fnate like this.
  8. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Japp. Lander med Aeroflot i 12-tiden... tror jeg. Har helt ærlig ikke sjekket, men er nokså sikker.
     
  9. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har kun blingset en gang, da jeg skulle booke en helgetur til London, og valgte de to siste dagene på kalenderen på forsiden på ba.com. Det var bare det at uken "begynte" på søndag, så jeg booket fredag-lørdag, og ikke lørdag-søndag som var planen. Men BA har jo denne 24-timersperioden hvor man kan avbestille, så det ordnet seg egentlig greit.
     
    Fnate liker dette
  10. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Inntil man får seg skikkelig jobb og er vanvittig busy ;)
     
  11. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Åpenbart (but you never know :p)
     
    Kjakan liker dette
  12. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde et lite uhell med IHG-appen da jeg landet på SFO.
    Min iphone fortsatt på "norsk" tid/dato, bestilte derfor Crowne Plaza SFO airport hotell til "kommende" døgen. Lastet opp mann og mus (2 voskne, 2 barn, 6 voksne kolli) og tok taxi ut.
    Stin-brakke, og etter 30 minutter dealing, taxi videre til SFO-downtown Holiday Inn. Dyrt, trist og surt.
     
  13. VC-10

    VC-10 Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg trodde ikke at jeg skulle klare å misse noe så enkelt som å bestille en t/r TRD-OSL, men det klarte jeg altså for et par dager siden. Skal benytte forskjellige flyselskap ned og opp og klarte faktisk å bestille billett TRD - OSL både nedover og på det jeg trodde var returen. Dessverre var det DY-flighten jeg bommet på og oppdaget det ikke før det var gått noen timer og måtte dermed ut med ombestillingsgebyr. Man har da lært at det er lurt både å dobbelt- og trippelsjekke
     
  14. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har vel bare nesten endt opp med et dyrt ombookingsprosjekt, men det ble imidlertid oppdaget i tide. Skulle på en konferanse i Santiago de Compostela i Spania en gang på 90-tallet, og ringte den gang til reisebyrået som ordnet og styrte en hel masse (jeg lurte litt på dette for jeg hadde inntrykk av at dette burde være nokså kurant). Jeg fikk beskjed per telefon at alt nå var i orden, men fikk forespeilet en pris som var mye høyere enn jeg hadde regnet med. Jeg slo meg imidlertid til ro med det, men skjønte jo fort hva som hadde skjedd når billetten kom tikkende inn med destinasjon Santiago, Chile. Heldigvis påtok reisebyrået seg ansvaret for rotet, og fikk booket meg om til en noe kortere tur til rett destinasjon... :)
     
    Flight Cancelled liker dette
  15. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Det var også den gangen jeg skulle reise utenlands og se Bruce Springsteen, og vurderte de forskjellige lørdagskonsertene mot hverandre. Endte til slutt opp med å bestemme meg for å dra til Nijmegen. Fikk så booket rom på det eneste sentrale, kjente kjedehotellet i byen (Mercure) og ble brått overrasket over både hvor billig og "enkelt" det var.

    Så fant jeg ut at jeg hadde hatt litt for mange "lørdagsdatoer" i hodet på en gang, kansellerte og forsøkte å booke på riktig lørdag. Fullbooket.

    Endte midlertid opp på et lite hotell med et ensifret antall rom, der omtrent alle var større enn leiligheten min, og hadde egentlig hell i uhell syntes jeg til slutt ;)

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    PettR liker dette
  16. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Du tenker kanskje at KristianSk må være en relativt stødig type? Det kan herved avkreftes. I det jeg satt meg på flytoget og skulle sjekke inn på "kveldens" BA flight ser jeg at den er booket på en helt annen kveld enn i kveld. Skal forsøke å smile meg til en billett, men ender vel med å dra opp kredittkortet.
     
    Last edited: 11. okt 2014
    Islending, SASDC8, Herlov and 3 others like this.
  17. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    ...jeg måtte betale, men kom ut billigere enn en ny billett. Kun 22 passasjerer på flighten så går utifra at jeg må hjelpe til med å redusere mengden alkohol ombord så flyet ikke blir for tungt til å lande. Man kan ikke vinne hver gang :)

    Forøvrig ikke musserende i loungen, fjernes den etter Emirates har dratt?
     
  18. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Booket en gang en måned feil med SAS. Kjipt å stå på OSL og måtte kjøpe to nye billetter der til Bodø. Skjer ikke igjen for å si det sånn.

    Akkurat gjennomført 7 hotellbookinger for Thailand-ferien neste måned, og tror jeg har truffet rett på alle datoene... Har synket alle bookingene med kalenderen slik at jeg forhåpentligvis er på de rette hotellene til rett tid :confused:
     
  19. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde en ny liten bookingmiks nå forrige lørdag. Skulle hente leiebil til meg og broderen i Jackson Hole, Wyoming. De fant ingen booking. Det var mye frem og tilbake, før de ba om å få se bookingbekreftelsen.

    - "Ah, there we go. Yup, you have indeed booked a car in Jackson.... Mississippi"

    Fine ting.
     
    SASDC8, PCR and Islending like this.
  20. Glean ebg

    Glean ebg Medlem

    Innlegg:
    127
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg har klart det meste når det kommer til kluss med datoer og tid på hoteller og fly. Boket hotell i feil by da jeg sto på dubletree i pitsburg og skulle sjekke in hadde jeg booket hotell et annet sted det kostet dyrt men fikk rom.
    Bestilt fly til feil mnd. Flere ganger.
    Har og klart og bestille noen smarte conections der flyet videre skulle tatt av før jeg lander.
    Møtt opp på feil flyplass har jeg og klart det var i Milano jeg var helt sikker på at det var linate da jeg landet der men det var det ikke!
    Selvfølgelig glemt å bestille hotel noen ganger og.
    Begynner egentlig å bli vant til at det dukker opp noen overaskelser.
     
    Jameson and SASDC8 like this.

Del denne siden