Hodetelefoner - samletråd

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Larata, 09. mai 2015.

  1. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Finnes det noe tilsvarende for QC3? ;)
     
  2. FastLane

    FastLane Medlem

    Innlegg:
    141
    Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Yessir :)
     
    Upsaker liker dette
  3. Icarus

    Icarus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    Samme, dog uten støpte ørepropper. QC25 og co. er sikkert greit for å fjerne støy, men man vil jo gjerne at musikken skal høres bra ut da.

    Men siden det er sånn litt on topic: har noen prøvd å bruke skikkelige in-ear med noise cancelling utenpå? Har brukt både QC25 (lånt) og Shure-proppene mine på fly, og inntrykket mitt er at begge gjør det omtrent like stille, men at det alltid blir litt rumling som ikke forsvinner. Lurer på om en kombinasjon vil fjerne "all" lyd, eller om det er samme lyd som slipper igjennom på begge deler.

    Hadde vært gøy å høre (no pun intended) om noen brukte en kombinasjon av begge deler som "daily driver", eller har lurt på det samme og prøvd det.
     
    Larata liker dette
  4. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,306
    Likes mottatt:
    2,445
    Bonuspoeng:
    113
  5. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,133
    Likes mottatt:
    7,770
    Bonuspoeng:
    183
    De nye QuietComfortControl 30 ser litt kule ut.

    Ikke fordi de er trådløse og du har en bøyle bak nakken og ser litt dust ut, men fordi funksjonen med å kunne velge grad av støydemping virker fantastisk.
    Med mine QC20 er det enten komplett isolasjon (som er litt skummelt når man hører på Danger Zone og leker jagerflypilot på bysykkel i morgenrushet), maaaaasse støy med "Aware mode" påslått eller veldig kjip lyd hvis man slår de helt av.
     
    Edvard and KristianSk like this.
  6. braathens safe

    braathens safe NN

    Innlegg:
    486
    Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Har brukt støpte + QC 25, men som du skriver, det blir aldri helt stille. Nesen er vanligvis åpen og åpner man munnen blir det enda mer lyd.
     
    Icarus liker dette
  7. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som er interresert i å kjøpe et par pent brukte QC25. Apple-config. Et år gamle, men lite brukt. Ingen bruksspor.

    Lodder stemningen i forbindelse med kjøp av QC35.
     
  8. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis man vil ha top-notch NC samtidig som man ikke ønsker å kaste lydbildet helt ut av vinduet er det AKG som gjelder. N60NC eksempelvis. Lyden er vanvittig mye bedre enn noen QC-klokker jeg har testet, og støykanselleringen er upåklagelig. Bose er litt som Apple - betaler for navn og merke...
     
  9. Henshaw

    Henshaw ID Traveller (ish)

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Hadde et par AKG engang, fornøyd sånn sett bortsett fra at de satt ganske stramt på skallen for meg som er litt tjukk i huet :p
     
  10. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    image.jpeg Endelig har headsetet mitt kommer fra USA, nå gjenstår nøye testing for å finne ut om det er verdt å bytte ut QC3.
     
    Last edited: 27. juni 2016
    Bernhard2, Petter B-C, Edvard and 3 others like this.
  11. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    511
    Likes mottatt:
    620
    Bonuspoeng:
    93
    Har også disse. Er veldig fornøyd med både NC og lyd, men synes kanskje de er litt vel stramme rundt hodet.
     
  12. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Kontakt BOSE, de har sikkert skrudd sammen spesial-sett for det amerikanske marked.
     
  13. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
  14. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har hatt mine QC35 i 1,5 måned nå og blir bare mer og mer glad i de. De har god støykansellering, god lyd og ikke minst funker de bra som handsfree. Jeg trodde ikke jeg kom til å like et around-ear-sett så bra, men akkurat nå ser det ut som det er QC3 som blir den store taperen her. At de er trådløse er utrolig deilig og de har god blåtannrekkevidde fra telefonen min. Anbefales på det sterkeste!
     
    KristianSk, Petter B-C and tommy777 like this.
  15. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Også vært i bruk her i huset siden slutten av Juni

    [​IMG]

    Hva kan man si? Digger at de er trådløse, men det er rett og slett QC25 som er trådløse. Jeg sammenligner her med QC3.

    Fordel-- Trådløst svinger, enkelt å koble til via app, dog kobler QC35 til alle enheter de er syncet med, telefon, ipad etc automatisk noe som drar batteri fra alt. Bra design, folder enkelt sammen og tar mindre plass.

    Du kan lade via USB nå, noe som svinger i forhold til QC3

    Bakdel-- Jeg bruker ofte bluetooth og tethering samtidig, det støtter ikke disse headsetene. Det vil si at dersom jeg ønsker å koble andre enheter til telefonen for å være på nett kan jeg ikke bruke bluetooth samtidig og kabelen må frem.

    Batteriet er ikke så bra som QC3

    Klamt og varmt, samt alt for mye press på ørene, samt du lever i din egne isolerte verden med slike type headset.

    Så fruen blir primary user for disse til den dagen at mine QC3 kneler
     
    Last edited: 02. aug 2016
    KristianSk and Kjakan like this.
  16. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Internettdeling kan du, hvertfall med iPhone, gjøre via wifi så det ikke kræsjer med headsetet.
     
  17. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Det kan du med Android og Windows Phone også, så det er uavhengig av OS.
     
  18. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Kjøpte QC35 på OSL på søndag.
    Bare brukt de på en tur til RHO, men merker egentlig ikke noe forskjell fra 25 annet enn at ledningen mangler.
    Følger jo med kabel, så funka på underholdningssystemet i flyet også.
     
    tommy777 liker dette
  19. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk ikke det til på mine, har iPhone. Jeg hadde koblet headsetene til iPhone via bluetooth og forsøkte å koble MacBook Air til telefonen for internet. No dice, skjedde ikke.

    Skal forsøke en annen device for å sjekke om det var en one off.
     
  20. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke sikkert det funker hvis du har paret mobilen med Mac'en. Prøv å skru av BT på Mac'en og forsøk igjen å sette opp "Delt Internett" fra innstillinger.
     

Del denne siden