Chicago - København 27 Mars 2016 Oppgradering Go-Business

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av CaptainPoint, 28. mars 2016.

  1. CaptainPoint

    CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg må skrøyte litt over Sas og Eurobonus systemet, med tanke på diamond status og fult fly.
    Hadde min bilett i Go fra Tucson og hjem til Stavanger, men da jeg landet i Chicago, sjekket jeg setevalget, og da hadde jeg plutselig blitt flytta over til Sas Pluss, fantastisk, var meget fult fly, så regnet med at det var dette som var grunnen til flyttingen.

    Da jeg kom til Loungen i Chicago, hørte jeg om prisen angåene oppgradering til Buisness, og fikk da først tilbud på 260 Dollar fra plus til Business, men ettersom biletten min egentlig var i Go, så kosta det 460 dollar, helt greit, litt stiv pris, men valgte å beholde setet mitt i Plus.

    Sjekka setekartet litt senere i appen, og da hadde jeg blitt forflytta over til Business, sammen med en aen norsk en jeg traff i loungen.

    Men skal ærlig inrømme at siste timen fra setet kom til Buisness, til jeg var inne på flyet, var sykt nervepirrendnes, etter å se alle som sto ved gaten og tydeligvis prøvde å betale seg opp.

    Tenkte å gå fram å hente den nye biletten min, så jeg hadde jallefall sikra den, men ble da bedt om å vente litt,, off, jaja, nå skjer det.. men etter 10 minutt så ble jeg spurt om hva jeg lurte på, og sa da at jeg hadde fått nytt sete, og han svarte da med: "Iwe just upgraded you" sammen med han norske jeg traff på, begge hadde Diamant status, så var vel det som var grunnen til det pga fult fly.


    Megakult! Men da jeg skulle boarde flyet, så kom hjærta i halsen, igjen!
    Sto plutselig "Unable to bord" da di la boardingpasset på maskinen"; Faaa..... tenkte jeg, ikke la det skje nå..Men så sa fyren ved dataen "your good" YEss! fantastisk =D

    For en hærlige tur, syns det er utrolig kjekt når det kommer sånne små uventa overraskelser iblant
     
    Petter B-C, yukho, Jørgen and 5 others like this.
  2. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, nå kan du i hvert fall ikke klage på at du ikke får nok oppgraderinger lenger ;)
     
    CaptainPoint and Are like this.
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Mulig det er bare meg men virker som du har fått en bra mengde oppgraderinger.
    Tilsynelatende langt mer enn mange andre EBD som er ute å farter..
     
  4. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Regner meg du reiser litt over gjennomsnittet, men må si hu har vært heldig meg oppgraderene. :)
     
    CaptainPoint liker dette
  5. CaptainPoint

    CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Du har helt rett, klager ikke ;)
     
    Jan Fredrik liker dette
  6. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Var det LN-RKP (ex-LAN) du fløy fra ORD?
     
  7. CaptainPoint

    CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Der spør du godt.. Fikk ikke med meg navnet, men var jaffal en A330
     
  8. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Nevermind, ser den flyr CPH-IAD nå. Tenkte at denne maskinen, som i praksis mangler Plus-avdeling, kunne være årsak til oppgradering videre, men du hadde altså dobbel oppgraderingsflaks ;)
     
  9. CaptainPoint

    CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Ja hadde virkelig flaks der med dobbel oppgradering, e vel sånt så bare skjer en gang iblandt...husker jeg tok ett innleid A340-300 til Chicago en gang det hadde ikke pluss seter, men var seter, men ingen fikk lov å sitte i plus avdelingen... merkeligt..
     
    Last edited: 09. april 2016
  10. CaptainPoint

    CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Kan det vær pga poengsaldoen som hoper seg opp, tur etter tur? ;)
    Sparer denne til CTen skal brukes opp...

    Unner alle andre også sånne overraskelser så jeg får meg i blandt, absolutt,, men rettåslet må jeg inrømme jeg får meg en skikkelig utav meg selv opplevelse assså når jeg finner ut at jeg blir flytta frem.
     
  11. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Herlig! Erfaringsmessig har jeg/vi 4 av 5 gangene blitt oppgradert ved å ikke velge sete eller sjekke inn i det hele tatt på fullt fly.
     
  12. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du f.eks flyr via CPH sjekker du da inn kun til CPH og må hente bagasjen når du lander på CPH?
     
  13. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har bare spilt dum og gått til manuelt innsjekking i OSL, også spurte jeg pent om de kunne ordne bedre sete (samtidlig som jeg "flasher" diamant-taggen på kofferten eller smartpass bak mobilen diskret...), i de tilfellene det er transfer feks. CPH, så sier dem i OSL at de ikke kunne gjøre noe, men de sier de ser at det fullt, og jeg ikke har fått sete, da ligger det mest sannsynlig et oppgradert billett og venter i CPH, og det gjorde det som oftest. ;)

    Siste gang fikk vi (familie på 4) courtesy upgrade på vei ned til NY, men ikke tilbake, gjorde nesten det samme da, fjernet de setene vi fikk tildelt, plasserte oss randomly rundt, gikk i loungen spurte pent om de kunne hjelpe å plassere oss sammen, det klarte de ikke, da havna vi i Plus... ;P Men man tar en sjanse her da, jeg var klar til å oppgradere med poeng om det ikke gikk...
     
    Last edited: 11. april 2016
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Haha. Mr high roller:D
     

Del denne siden