Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

  1. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    @Maggie jeg er 99% sikker på det du skriver stemmer.

    FOREX:

    http://forex.timezoneconverter.com/

    Der får du undersøkt ditt reisemål.

    Teknisk sett ja mtp. Norwegian, poeng usikker da bruker ikke Norwegian :D
     
  2. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    @Erlingni :oops:AmEx:confused: er den hellig gral :eek:.

    At du tørr å påstå egne prinsipper fremfor opptjening av CT, er enhver IF`ers synde, der fandens verk forventes sin straff i de sydligere strøk :rolleyes:
     
    Storbaba and Erlingni like this.
  3. Elninjos

    Elninjos Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    13
    Vil man kunne spare Cashpoints ved å koble Norwegian kortet til Curve?
     
  4. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har sjekket om man får cashpoints fra norwegiankortet knyttet opp til Curve?

    Samt,vet noen om det 1% helgegebyret også gjelder røde dager??
     
  5. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke bekreftet, men får poeng og annen bonus på flere forskjellige kort, Curve sender med riktig bransjekode så ingen grunn til at man ikke skal få Cashpoints. Det blir det samme som PayPal eller Google Pay.

    Helgegebyret er kun oppgitt til helg, og jeg tror ikke Forex markedet følger norske røddager, så er eventuelt internasjonale dager som kan slå ut.
     
    Maggie liker dette
  6. snik

    snik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    556
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, uttak vil ikke lønne seg, fordi Norwegian kortet vil bli trukket i NOK, og dermed er det andre vilkår som gjelder ved uttak. De har gebyrfritt uttak i utenlandsk valuta, ikke NOK. DNB student MC for eksempel har gebyrfritt uttak i innland og utland uavhengig av valuta, så det er det jeg bruker.
     
  7. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Det er mulig å trekke i annen valuta i Curve, man velger det under kortets innstillinger. Jeg har gjort det på Revolut kortene mine, og også prøvd det på andre.
     
    drsyk liker dette
  8. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,306
    Likes mottatt:
    2,445
    Bonuspoeng:
    113
    Men om man da gjør uttak med BN Visa via Curve vil man da (i verste fall) få 1(?)% for Curve og deretter valutapåslaget fra BN (1,75%), i stedet for å kun få valutapåslaget for BN om man gjør uttak i utenlandsk valuta...

    Så det vil nok være mer lønnsomt å da gjøre uttaket direkte via BN...
     
  9. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,672
    Likes mottatt:
    6,659
    Bonuspoeng:
    183
    Norwegian-kortet vil hvis det oppfører seg likt som SAS Mastercard oppfatte dette som en helt vanlig korttransaksjon og ikke et kontantuttak. Dermed får man ingen gebyrer med mindre man går over en av grensene til Curve eller tar ut i helg.
     
    Maggie liker dette
  10. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    De kortene man har liggende i appen skal ha innstilt NOK når man handler i utlandet? Eller snakker vi valutaen i landet man er?
     
  11. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,672
    Likes mottatt:
    6,659
    Bonuspoeng:
    183
    NOK ja. Valutaen du velger blir den som Curve belaster kortet i. Og med mindre du har utenlandske kort eller valutakonto på kortet du trekker fra er det NOK som gjelder.
     
    Maggie liker dette
  12. gert

    gert Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    18
    DNB student MC har vel renter fra første dag ved kontantuttak? I tilfelle er det neppe et godt valg.
     
  13. Logiflyer

    Logiflyer Aktivt Medlem

    Innlegg:
    344
    Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Ja det er igrunn tanken min, bruke Curve for å få max inn på amex kortet på steder der de ikke tar amex i norge. Valuta delen blir bare en bonus når jeg ferierer, saken er bare om det er verdt evt gebyrer for EBP. Jeg drar 200K på hotell i året (i jobben) og der tar alle amex, så jeg tenker at det er fint mot en 2CT nr 2 å få inn litt ekstra.
     
  14. snik

    snik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    556
    Bonuspoeng:
    93
    Har du kilde på dette? Jeg finner ikke noe om det når jeg leter. Dersom det stemmer må jeg legge om taktikken :)
     
  15. gert

    gert Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    18
    Nei, ikke utover at jeg mener det var sånn før, og at "alle" har renter fra dag én med mindre de laster opp med godt med andre gebyrer. Men du ser jo på fakturaen om de beregner renter eller ikke, kan jo være at de faktisk er så greie med studentkunder. Da tror jeg i tilfelle det er det eneste kredittkortet i tillegg til NMC (og der gjelder det bare i utlandet) som er så snille på akkurat det punktet.
     
  16. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    De 500 pund som ikke blir belastet gebyr på. Nullstilles de hver mandag? Eller 7 dager etter du startet forbruket? Noen som vet? Vil man se i appen når man betaler gebyr?
     
  17. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Nå venter jeg nok en gang på en refusjon som er "lost in space".
    Refusjonen er fra PayPal til Curve kortet, og det har så langt gått en uke uten at den har dukket opp i Curve appen. Dette tok tidligere ca. en virkedag til vanlig Amex. Har kontaktet kundeservice igjen, så er det bare å smøre seg med tålmodighet. Heldigvis bare småpenger denne gangen.

    Jeg liker Curve og konseptet deres veldig godt, og synes derfor det er veldig synd at de er helt udugelige på refusjoner og reservasjoner (pre-authorizations). Det begrenser dessverre bruken veldig, - i hvert fall for meg.
     
  18. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Når man skal bruke disse 5pund ganger x antall man har fått i vervebonus.
    Er det bare velge curve kortet som tap to select & pay?
    Hva om beløpet er høyere en pengene man har til gode hos Curve?
    Antar at man må prøve å time mest mulig summen man har utestående.

    Noen som har erfaring på problemstillingen?
     
  19. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Bare å velge Curve Rewards kortet i appen, ja.
    Akkurat samme som med et vanlig gavekort. Kjøpesummen må være det samme som, eller lavere enn saldo. Er kjøpesummen høyere enn saldo, blir kjøpet avvist.
     
    Last edited: 23. jan 2019
    Maggie and Upsaker like this.
  20. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Vedrørende rewards opptjening o_O? Noen forsøkt å fylle med Curve på Shell med shell MC valgt i appen og se om trippel dipping er mulig:confused: +Blå trumfen seff.:D
     

Del denne siden