Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

  1. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk senest 11. Juli på PB MC.
     
  2. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    707
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kjenner ikke DNB MC, men kan bekrefte at Santander Flexi Visa IKKE fanger opp at jeg har handlet på bensinstasjon. Bonus har følgelig uteblitt, og jeg har måttet begynne å bruke Flexi Visa direkte på bensinstasjoner.

    Man kan vel da ikke se bort fra at samme problematikk gjelder DNB MC, formodentlig fordi MCC ikke videresendes korrekt.
     
  3. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,307
    Likes mottatt:
    2,448
    Bonuspoeng:
    113
    Kan godt være, men ser @Chrisljo fikk senest 11. juli. Jeg fikk sist den 17. juni. Så noe må ha blitt endret siden jeg ikke får lengre...

    Får etterlyse hos DNB og høre hva de sier.
     
  4. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Mulig jeg dobbelposter denne :

    i forbindelse med delbetaling av Perureise via Gadventures. Et britisk? reisebyrå som ikke tar Amex og tar betalt i Euro gjorde jeg en innbetaling med SASMc direkte. Begge kort belastes med 1000Euro. Og en innbetaling belastet på mitt Curve kort med SASMc som underliggende kort. Belastningene ble gjort i løpet av samme telefonsamtale.

    Når beløpene så ble belastet i appen så det slik ut :

    ved reservering.jpg

    Mens etter et par dager forandret ikke helt overaskende summene seg noe til dette :

    belastet.jpg


    Så da sitter jeg igjen med en forskjell på 158kr i + og et "tap" på 10 eb poeng per 100kr på Curve belastningen kontra direkte belastning på SASMc kortet gjort i Euro.
     
  5. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Ble innbetalingene gjort i helgen, siden de er bokført på en mandag?
    I så fall vil vel helgepåslaget til Curve jevne ut fordelen (og vel så det i akkurat dette tilfellet).
    For større transaksjoner i helg er Revolut bedre, da du kan veksle på forhånd.
     
  6. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, de var gjort mandag formiddag. Så det er ikke noe helgepåslag på belastningen på Curve. Begge innbetalingene ble reservert mandag 22 og bokført i løpet av tirsdagen på kortet med belastningsdato 22.
     
  7. Drua

    Drua Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Vet ikke om jeg forsto deg riktig, men slik jeg ser det ser det så lønner det seg fortsatt med Curve på den transaksjonen?

    • På transaksjonen du gjorde direkte med SAS MC så får du 1972 poeng. (20p per 100)
    • På transaksjonen med Curve så får du 1455 poeng siden det er belastet i NOK? (15p per 100)
    Forskjellen er som du sier, 158 kroner og poengforskjellen er 517. (Det betyr 0.30 kroner poeng, som må sies å være "dårlig" ifht. at du kan kjøpe poeng på SAS for rett under 0.20 kroner per poeng)

    EDIT: Eller har du sommerkampanje på SAS MC i Utenlandsk valuta?
     
    Maggie liker dette
  8. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,663
    Bonuspoeng:
    183
    Ser du anførselstegnene rundt "tap" ;)
     
    samtom liker dette
  9. Drua

    Drua Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Ser ut til at SAS Mastercard har brukt valutakursen fra 23. Juli + påslag på 2% på transaksjonen. (Får ikke postet link pga. 10 posts regelen, men ligger valuta inne på SEB MC sine nettsider)

    22 Juli = 9.6504859836
    23 Juli = 9.6684063966

    9668 + 2% = 9861.76 som du har blitt trukket.
    Grunnen til at Curve har trukket 9704 kroner er kanskje muligens pga. de bruker "real interbank rate" som muligens var noe høy akkurat i det du fullført handelen? (Ser at Revolut oppdateres valutakursen hele tiden, mulig Curve opererer på samme måte)
     
  10. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293

    Jeg tror du oppsummerer detaljene helt rett.
     
  11. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tror du har misforstått litt ja.

    Jeg viser jo AT det lønner seg å bruke Curve. Og viser omtrent hva en kan forvente i forskjell mellom å belaste SASMc direkte og indirekte.

    Utregningen din på EB blir forøvrig litt feil i og med at det er 30poeng på utenlandstransaksjoner hos SEB for tiden ( mulig en targeted kampanje) mot 15 ved å belaste kortet i Curve. Men normalt så stemmer den ja.
     
    Drua liker dette
  12. Drua

    Drua Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Med 30p på utelandstransaksjon så ville jeg personlig benytte meg av SEB direkte istede for Curve ja. Ca 0.10 krone per poeng er innafor:D 2958p vs 1455p. Uansett, takk for oppklaring hvor vi ser eksakt forskjell på de to kortene!:cool:
     
  13. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Og helt generelt. Om andre skal gjøre innkjøp av like produkter og kan legge inn 2 separate kjøp, hadde det vært spennende å se belastning både på andre kort og om gebyr forskjellen holder seg omtrent lik.
     
    Maggie liker dette
  14. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Nullstilles curve blue limiten ved hvert månedsskifte?
     

    Attached Files:

    Last edited: 30. juli 2019
    CowboyDan liker dette
  15. pepsi555

    pepsi555 Nytt Medlem

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Hvis det med Curve koster 100,- så vil det med andre kort koste ca 102,- (om du unngår helge-gebyret).

    Da betaler du 1 krone for 7,5 poeng, sammenlignet med de kort som nå gir 30 poeng på utlands-valute.

    Eller 0,133,- krone pr poeng.

    Så det synes jeg er for mye å betale.
     
  16. vruppert

    vruppert Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Nå har jeg endelig fått Curve-kortet mitt. Jeg er dog litt skuffet over hvordan det fungerer. Har kun DNB MC og DNB Visa debit koblet til, men har første dagen opplevd og få avvist i kortterminaler. Virker som at det fungerer etter å ha fått avvist et par ganger på samme sted... Noen som har opplevd det samme?
     
  17. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, ofte problemer i begynnelsen. Blir bedre etterhvert.
     
  18. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan være greit å gå igjennom sikkerhetsinnstillinger osv og se hva du har godkjent og sperret. Opplevde det samme i USA og da handlet ikke om kortet men om valgte sikkerhetssperrer.
     
  19. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    93
    Sliter fælt med å bruke Curve kortet på nettbutikker som har kortbetaling via Klarna. Er det bare meg, eller er det noe innstillinger et sted jeg ikke har sett? Har fått godkjent kanskje bare 2 av 5 kjøp de siste par ukene. Har måttet bruke valgt kort direkte istedet for via Curve...
     
  20. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Hmm, jeg har brukt Curve mye via Klarna. Ingen betydelig problemer.
     

Del denne siden