[*]Viatrumf er som regel hvor de store poengene sitter. Kombiner dette med ønskede bonusordninger i butikk, for maksimal opptjening (sett at det er noe du faktisk skal ha. Om du ønsker å sponse for å få god Trumf-opptjening så er det også mulig. Et eksempel er Kinoklubben som gir 42% trumf for et medlemskap som koster ca 150 kr, men er tilnærmet ubrukelig for meg f eks).
[*]Når du skal bruke viatrumf, er et godt tips å klikke deg inn på butikken på viatrumfoversikten, åpne en inkognitofane (som regel ctrl + shift + n) og kopiere linken inn i inkognito fanen -> logg på trumf -> gå inn på nettbutikken (og logg deg evt inn med bruker der). Handle så som normalt. Dette nærmest garanterer korrekt viatrumf-registrering, da det hindrer programtillegg (som adblock f eks) å kjøre, samtidig som det er samme løsning som f eks å rense cookies, som viatrumf selv anbefaler, men vesentlig enklere.
[*]Vær obs på kampanjer, og bruk dem flittig. F eks handler jeg all min småelektronikk hos CDON. De pleier veldig ofte å ha rabattkoder, men da får man generelt ikke trumf. På black friday har de alltid fri frakt for kjøp over 100 kr, og man får da full trumf-uttelling og varene til en ganske så lav pris.
[*]Alle butikker på viatrumf har en del standardforbehold knyttet til seg, men ikke alle følger disse. Jeg vil forsøke å lage en liste, så meld gjerne inn her (jeg vil også sende denne til TS i viatrumf-trådene). F eks så gir vanligvis ikke moms, skatter, avgifter, eller bruk av rabattkoder rett til Trumf. Har du likevel fått registrert et kjøp, så gi en lyd her.
[*]Ang listen:
(NB, jeg feilstaver og deler opp butikkene litt, da det kan finnes søkealgoritmer som gjør at butikkene finner tråden gjennom google og endrer policy. Dette skjedde meg da jeg spurte om en rabatt knyttet til bruk av studentkortet.no - 2 dager senere hadde de opprettet konto på diskusjon.no og svart på spm mitt).
[*]
Ali x Press - Gir.
Bli vak(k)er - Gir.
Cd o n - Gir trumf selv ved bruk av rabttkoder. Trekker dog fra moms.
Kul shop - trakk ikke fra moms på kjøp av ps plus abb til 359 - regnes som digitalt gavekort. Skal momslegges fra 2012 av, mulig feil. CDON tok moms for tilsvarende digitalt gavekort til 500 kr (400 som trumf-grunnlag).
L y ko - Gir trumf ved rabatt.
Sport s deal - Gir trumf ved bruk av rabattkode. Kan også bytte i lik vare i Sport 1-butikker (veldig fint hvis du vil ha trumf og de er utsolgt for din str f eks).
Ta n u m - gir trumf ved bruk av rabattkode.
Uni spo rt- Gir.
Vista Prt - Pepeu fikk trumf ved bruk av rabattkode ved handel (creds til Pepeu).