Dialogmøte med Sas representanter

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av CaptainPoint, 10. aug 2015.

  1. CaptainPoint

    CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Har noen noen synspunkter,meninger om ting, emner og diverse SAS kan forbedre/gjør noe med?
    Så er det bare å skrive di ned her under, så kan vi som har fått invitasjon til Lunshen med di den 4 September i Stavanger, ta det opp for di da og fortelle hva folket syns, (ros, ris, mangler, forbedringer,)

    "Du er en viktig kunde som reiser mye, og derfor ønsker vi en dialog med deg.
    Vi vil gjerne høre dine spørsmål og ta del i dine synspunkter over en lunsj.
    Under lunsjen vil du treffe representanter fra ulike avdelinger i SAS."
     
    Last edited: 03. sept 2015
    NoLimit liker dette
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Følgende burde vurderes må fikses:
    1. Man kan ta med familie men ikke foreldre i lougen - Hva er det for noe tull? Hvor mye mer skade gjør ikke det å nekte en EBD å ta med seg begge foreldre i loungen når han forran i køen har med seg 4 unger som bråker og søler mens han med sine to foreldre skal grådig forsyne seg med 3 kopper kaffe.
    2. Man får ikke et glass vin med SAS Go på long haul - Hvor mange seriøse selskap gir ikke et glass vin å drikke på langtur?
    3. Drikke inkludert vann på flyet - Server fra store flasker, drit i 0,5 liter og kjøp større flasker. Alle forstår at de ikke får en 2 liters flaske selv i Plus, men de forstår ikke at de ikke kan få en 0,5 liter som selges bak i flyet.
    4. Få orden på servering på lenger flyturer, et knekkebrød til Tromsø og Svalbard er bare trist..
    5. Øk prisen litt på SAS Plus og gi alle ledig midtsete.
    6. Implementer tiltak så ikke EBG blir flyttet fra 6C til 25B.
    7. Få orden på priority boarding eller drit i hele konseptet.
    8. Alle ønsker forutsigbarhet og det gjelder også de som flyr ukentlig, få gode rutiner på servicekonseptet på alle flights med alle ansatte, det kan og skal ikke være forskjell.
    9. De som flyr mye trenger ikke å bli håndhilset på av purser, men de har ikke lyst til å krangle om de har rett på en eller to boka med EBD, ei heller diskutere glass vs flaske i plus.
    10. Definer konkurrenten, er det virkelig DY som er målet? Også på LH?
    11. Kaffe og te på korte ruter burde reinnføres. Det gir stor forskjell i følelsen av å få en kopp kaffe på eksempelvis OSL-KRS. Austrian klarer å servere full meny på MUC-VIE med A321..

    Jeg sa for en stund til min sjef at han har en trygg ansatt om jeg ikke får tilbud av SAS til å forbedre produktet, og det står jeg ved.. Er dette for vanskelig å fikse så er jeg klar til å ta utfordringen, det kan da umulig være så vanskelig som det ser ut til.

    *Grr*
     
    Dash, Islending, Robert H and 3 others like this.
  3. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Mulighet for å bestille bonusreiser og ikke minst Companion Ticket reiser med Star Alliance partnere på nett (i alle klasser). Viss bl.a. United og ANA klarer det så burde det vel være mulig for SAS også?
     
    Ruby and Are like this.
  4. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,832
    Bonuspoeng:
    183
    Roll-over points. Poeng over kvalifiseringsgrense får du med deg til neste periode, det hadde vært greit.

    Og, dialogmøte klinger dårlig. Det er det som finner sted mellom NAV, fastlege og arb.giver ved langtidssykemelding.
     
    mhsalv, rkvalvaa, Jørgen and 6 others like this.
  5. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    5 er jeg uenig i, greit at de med status får soft block.

    Alt det andre er jeg helt enig i, mye av dette er spot on og viktig, og bør prioriteres av SAS!
     
  6. _Tobias_

    _Tobias_ Reiselysten student

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    Få orden på priority boarding, gratis drikke også til EBG i SAS GO, få på plass en mulighet til å bestille billett og oppgradering i samme klikk, så man slipper å måtte håpe på flaks ved gaten.
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Softblock har vi i dag, er klar over at noen sier det ikke funker men for meg fungerer det meget meget godt og er en viktig grunn til at jeg alltid velger SAS over DY.
     
  8. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Du kan få være med meg på tur et par ganger da, SVG-LHR på kort varsel eller andre EU destinasjoner. 6.000-10.000kr for plus der det kun er mulig å få midtsete.... Jippi!

    Alle som reiser veeeeeldig mye verdsetter ledig midtsete!
     
    Last edited: 10. aug 2015
    Islending, Fnate, kiev and 2 others like this.
  9. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har hatt dialogmøte med en ansatt og det var ikke spesielt festlig..

    Er det flere som sliter med tidspunktet? Tre timer midt i arbeidstiden.. Hvis jeg skriver dialogmøte i kalenderen min blir det sikkert liv på ryktebørsen på kontoret hehe
     
    rkvalvaa, BMG and CrotchRocket like this.
  10. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,933
    Likes mottatt:
    6,786
    Bonuspoeng:
    183
    Enig, og hadde de fikset dette, da er en av mine drømmer oppfylt :)
     
    Reiseglad gutt and Travellingalf like this.
  11. airbus3xx

    airbus3xx EBG / Hilton Diam/Melia Plat/IHG Plat/Sixt Diam

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Enig med Are på det meste!
    Jeg kunne tenkt meg litt mer variasjon i innenriksloungen når det gjelder snack/suppe
     
  12. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Helt enig! Det jeg mente var at softblock for statuspassasjerer er tilstrekkelig, og at man ikke trenger fast blokkert midtsete i Plus.

    Kan forstå at det er kjedelig, er forsåvidt det samme når man har et bra sete i Go og blir OT-oppgradert til Plus og havner i midtsete…
     
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er ingen oppgradering i min verden og burde vært unngått..
    Jeg har en gang opplevd dette, heldigvis *bank i bordet* så kom ikke vedkommende med 1F og jeg kapret dette setet fra 1E.
    Heller vindu i Go enn midtsete i Plus.

    Forskjellen er bare at de som allerede sitter i Plus har betalt mye mer for billetten enn jeg har, og de får uansett en nær nabo.
    Har sett gjentatte ganger at jeg har ledig midtsete 1-3 rader bak skillet til Plus mens de foran skillet ikke har det.
    Det er rett og slett tøvete og dårlig kundebehandling..

    Ser jo de gangene jeg flyr Lufthansa at det er stort sett fullt også i business selv om det koster en arm, så betalingsvilje er det tydleigvis for ledig midtsete.
     
    RedLine liker dette
  14. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Mye bra opplistet...Are dekker jo mye bra. I tillegg til roll-over points er mitt dillemma er langrutene (på jobbreiser) til Asia...det er jaggu ikke lett å rettferdigjøre å fly i C med SAS sine gamle kabiner lenger. Har lidd meg gjennom 5-6 turer til NRT og PEK i sliten C-klasse det siste året i de gamle kabinene...ser ikke ut som de prioriterer å sette inn oppgradert metall på de rutene. På kommende reiser i Sept/Okt viser deg også at LH er plutselig billigere og det med gode flytider/connections og 380 på langstrekket. Nå legger jo LH ned FRA-SVG, og det er kanskje guds gave til SAS.... Inntil da er det ikke mulig å velge SAS ettersom de rett og slett ikke leverer i nærheten av ett konkurransedyktig produkt på noe de har kommunisert å være "core" business og høyt prioritert. Skuffende, men la oss ta dialogen (og kanskje en fredagspils) 4. sept:)
     
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,591
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo en fillesak, men kan du spørre om de har tenkt å reintrodusere skikkelig bestikk i business? De greiene de har i dag er rett og slett trist.
     
    Jan Fredrik liker dette
  16. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Kom på en ting til; Flere bonus-seter tilgjengelig i langdistanse Business med SAS. I alle fall for EBG, EBD og EBP.
     
    view liker dette
  17. CaptainPoint

    CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Veldig bra!
    Skal skrive ut tingene her, å levere di til folka, så ska di få se ka folk meine som bør gjørs noe med
     
  18. KainBenwi

    KainBenwi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    317
    Likes mottatt:
    906
    Bonuspoeng:
    93
    Det er merklig at de rekker å servere kaffe på morgenflyet mellom KRS - OSL, men når man flyr tilbake på ettermiddagen så rekker de bare å dele ut sjokolader. Da jeg fløy OSL - KRS i går ettermiddag satt crewet for det meste på mobiltelefonen etter at sjokoladen var utdelt. Mer enn nok tid til servering.
     
  19. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    CaptainPoint, TOS, pacman123 and 2 others like this.
  20. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    93
    Egentlig det viktigste punktet, og helt utrolig at et større selskap ikke klarer å fatte at dette er viktig. Og selv vi som ikke flyr ukentlig synes det er greit å vite hva som er SAS sitt konsept. Forutsigbarhet er jo ett av de aller viktigste fortrinnene en stor og etablert aktør har å tilby sine kunder. Men på mange måter kan en si at DY er bedre her. Kanskje ikke like bra produkt, men jeg vet hva jeg får og de virker å være konsekvente (har dog ikke testet long haul).
     

Del denne siden