Din jævligste flytur?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Herlov, 25. juli 2015.

  1. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, spørsmålet er enkelt ... Hva er din jævligste flytur?

    Selv holder jeg en knapp på IAD-CPH med SAS i april 2014. Midtsete på midterste rad i SAS Go, flanket av to mer enn fullvoksne menn på hver side og nærmeste nabo til dassene. Det ble noen svært lange timer, og jeg håper jeg aldri befinner meg i en tilsvarende situasjon igjen. Enough said ... Jeg vet imidlertid at dette helt sikkert bare er peanuts i forhold til hva andre har erfart. Fyr løs!
     
  2. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Ble utfordret i 1988 om å fly PIA til New York... Kan skrive en bok eller lage en film om den opplevelsen. Men i ettertid så er jeg jo fornøyd med turen...
     
  3. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    To timer med lysende "fasten your seatbelts" på Thai i et midtsete, samtidig som jeg måtte på dass.
     
  4. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    TOS-OSL i -98. Bråvåknet 40 min før avgang,i fremmed leilighet etter en heidundrende eksamensfest. Jeg hadde billettene til to andre.... Nødskrik at jeg rakk det, midtsete langt baki en stappfull BU-balje, fyllesjuk som f*** og to dritaktive 8-åringer som sloss i setet bak meg..... Uff.....
     
  5. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Kunne jo sagt PIA jeg også (DC-10 Athen-Roma-Køben), men turen Honolulu-San Fransisco midt i femseteren i en PanAm 747 scorer nok høyere. Særlig etter en brutal goaround før landing ..
     
  6. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Tror det var etter en 3 dagers jobbeøkt i Tromsø, kronet med en 24 timer sammenhengende slutt push. Sånt ble som regel kronet med forkjølelse. Satte meg på vindussete på en stupfull SAS-balje ned til OSL. Knasket en hel pose Fishermans m/salmiak mot halsvondt'en... Jeeeez. Veldig dårlig ide

    En god nummer 2, dog flighten i seg selv var fin... var BA First til Tokyo. Hadde booket helt feil, men fikk kastet med på en morgenflight ut fra LHR til Haneda. Jeg skulle i prinsippet rekke en presseevent med et lite kusehår's margin. Kl 09:00 om morran i Tokyo Center. Jeg gikk all in for å klare å sovne på flyet (ved hjelp av vin). Feilet, og det ble helt krise. Var så sinnsykt trøtt og fyllesjuk som jeg noensinne har vært i jobb. Jeg var hvit i ansiktet og svettet som en gris. Skal aldri prøve noe sånt igjen.

    Ellers er de fleste flighter greie, selv om vi sklir av rullebanen og sånt.
     
    Robert H and Islending like this.
  7. Henshaw

    Henshaw ID Traveller (ish)

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Tror jeg var en gammal LH B744 FRA-JNB på en tid hvor jeg hadde strukket meg over 190cm. Midtsete, to voksne karer på hver side og TV i taket. Kom fram uten kneskåler og med kink i nakken sånn ca. Tok en del år å rette opp inntrykket mitt av Lufthansa
     
  8. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Har to som utmerker seg.

    Finnair HEL-SFO på en MD-11med finsk fjernsynsteater på skjermene i taket, ved siden av en russisk baburska som luktet død og dæven. Har ikke flydd Finnair siden.

    Northwest DC-10 OSL-MSP langt bak i midten, med en kjæreste som var redd for å fly. Havnet i holding før landing i MSP grunnet thunderstorms, problemet var bare at holdningen var i utkanten av stormen, og det ristet nå helt grønnjævlig. Dette kombinert med legendarisk amerikansk "service" gjorde dette til en uforglemmelig tur...
     
  9. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    En tur i Economy Extra BKK-CPH for en del år siden. Hadde bulkhead midtgang på midtre 3-seter og det var ikke en sjangs i helvete for en oppgradering, mot poeng, sjarm eller annet. Smekk fullt. Over midtgangen kom det et par med en hylerunge som aldri klarte å finne roen. Dette var bassinet baby, og den måte ha hatt vondt i ørene hele veien. Kun en stakket stund før frokost var det stille. Det var naturligvis ingen steder i hele flyet å flytte seg til heller. Jeg var dermed fullstendig slakt ved ankomst CPH og tryna rett inn på soverommet i CPH gulloungen så jeg gikk glipp av Oslo-flyet mitt. Hadde heldigvis en flex billett så kom med et fly ut på dagen når kropp og sjel hadde fått stabilisert seg.

    Forøvrig kom jeg fra Hong Kong den kvelden (HKG-BKK-CPH-OSL) og på øvre dekk på en Thai 747 i business (ja, det var den gangen man fikk Thai business connection når man booked SAS Eco Extra via Bangkok) kom jeg bak en fullstendig kanon dritings nordmann på vei hjem. Han må ha vært en avdanka sjømann, basert på tattoveringene. Nå gikk det mest i overstadighet. Kona hans var formodentlig Thai og tok masse bilder med blitz på ut av vinduet (ble sikkert fint, det var bekmørkt ute). Han hylte ned velkomstchampis og ba om Johnny Walker Red Label istedenfor, "for detta var ikke noe særlig". Midt under safety demo gikk han på dass mens han snakket til seg selv. Dette skapte litt oppstandelse fordi flight deck ligger jo også der på øvre dekk, og han slet med å få opp et par dører. I mens ble kabinsjefen tilkalt opp og det ble flittig diskutert. Da nordmannen kom tilbake ble han informert om at han måtte ta seg sammen og at han ikke fikk en dråpe til med alkohol på turen. Dette ble det krangel og diskusjon av. Synes de var alt for høflige og burde pælma han ut. I det vi taxer før take-off legger han business setet helt flatt for å sove, igjen kommer CC stormende til…. Kona var ellers opptatt av sitt, ordne neglelakk og ta bilder av ting inkl nylakkerte tær. Good times.
     
    Petter B-C, SASDC8, Kjakan and 6 others like this.
  10. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Hm har ikke hatt noen særskilt dårlige flyturer jeg -sånt rent bortsett fra å fly med influensa hjem fra Tokyo en gang. Var helt jævlig selv på Lufthansa F. Alt ble et himla ork. Da jeg kom hjem var det bare rett i seng. Ellers kan jeg nok nevne et litt høyt inntak av Warsteiner på Lufthansa før landing i FRA og glemt å gå på do og fjernpark i pokkerivold.
     
  11. Yeager

    Yeager Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Husker noen ganske røffe innflyvninger mot gamle Fornebu, sving over Oslo og skikkelig risting og humping på vei ned. Ved en anledning gikk det opp for meg hvorfor de små papirposene i stollommen fantes ( slapp heldigvis å bruke dem).
    Ellers var det den gangen jeg hadde planlagt vinterferieuke hos foreldrene mine i hjembyen Haugesund, skulle fly over med tre barn på 3, 6 og 9 år. Vanligvis intet problem. Så brakk jeg armen like før avreise, men fant ut at det kunne gå likevel, far skulle jo plukke oss opp ved ankomst HAU. Jeg dro avsted med friskt mot. Så skjedde det som skjer av og til på værhardt vestland, vinterstorm gjorde det umulig å lande på Karmøy. Flyet gikk til SVG istedet. Der sto jeg med tre barn, masse bagasje og brukket arm. På en eller annen merkelig måte gikk det likevel. Bagasje hentet, buss til sentrum av Stavanger og ny buss, Kystbussen, inkl fergetur, videre til Haugesund. Kan ikke huske at SAS var behjelpelig på noen som helst måte, men mulig jeg var for beskjeden til å spørre om hjelp også.
     
  12. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Hoff da tenk å få ødelagt en tur i F på den måten , surt :mad:
     
  13. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    554
    Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Har en tendens å sove lite før lange flyginger og kroppen har enkelte ganger respondert med meget høy puls (opptil 130) ombord. Hadde detter C på Thai OSL-BKK rett før jul 2014 og lå i setet med puls på 100-130 i over 7 timer. Var rent helvete. Hadde det samme nylig igjen og ble da innlagt på sykehus i Frankfurt etter å ha gått ut av LH flyet. Allergisk reaksjon mot mat var det sagt til meg. Med 120-140 flyginger i året skjer det relativ sjelden men et tegn på at jeg flyr altfor mye og må lytte mer til råd om å fly mindre. Er bare 30 år selv.

    Ellers må det være Dubai til New Delhi i EK A380 Business. På trodd av kjempe produkt så luktet det helt ****** medkrydder av andre passasjerene.
     
  14. Jeltzin

    Jeltzin EBD, BA Sølv

    Innlegg:
    42
    Likes mottatt:
    66
    Bonuspoeng:
    18
    Fikk også delvis ødelagt en F- tur m/Lufthansa A340 fra ICN til MUC for noen år siden.. Røk på en lett matforgifting etter en fire-fem timer ut I flighten og det ble svært hyppige toalettbesøk etterhvert.. Forøvrig kun 3 pax i F kabinen (blant annet hun 'EU utenlandssjefsdama' Fru C. Ashton som satte foran på 1A ..) Uansett, jeg kom meg etterhvert; fikk stabilsert 'systemet' før landing i Tyskland via et par piller fra Purser og inntak av Cola og Loff !! Hører med til historien at 'mageproblemet' mest sannsynlig kom fra en litt heavy seafood dinner med Koreanske kolleger kvelden før... (Kan ikke tenke meg det kom fra den Russiske kaviaren som ble fortært ombord i og med at den ble skylt ned med store mengder Vodka.!!.)
     
    SASDC8 liker dette
  15. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, man må passe på helsa. Jeg regner med at du valgte noe annet enn Chicken Tikka Masala til hovedrett? ;)
     
  16. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Inntil nylig trodde jeg ikke det kunne bli verre enn en tur jeg hadde fra Las Palmas til Oslo. Det var forøvrig min egen skyld, forsov meg i Playa Del Ingles etter en alt for fuktig og sen tur på byen(skulle ikke drikke siste dagen var planen)
    Våknet opp brisen og måtte bare hive meg rundt og fyke i en taxi opp til Las Palmas. Turen til Oslo var fæl pga fyllesjuke selvsagt...Aldri mer tenkte jeg! Og det har jeg også holdt ;)

    Men nå i vinter skulle jeg som vanlig til Bangkok og kvelden før begynte jeg å føle meg litt varm i planeten. Var vel i ok form om morgenen etter, men kjente det i bihulene att noe var på gang så jeg ladet innpå en paracet.
    Dessverre var det en del snø denne dagen så det varte å rakk før flyet kunne ta av, det gikk tregere å laste inn cargo og det var kø på de-icing. Så flyet tok av 1 t 45 min etter planen.
    Fikk i meg middag, men kun et lite rødvinsglass. Utover turen ble det bare verre og verre med feber og generelt nedsatt allmenntilstand. Husker jeg satt med Boseklokkene på og hettegenseren trekt over hodet og forsøkte å sove, men ikke f...Tiden gikk utrolig sent! Å fly så langt med "manflu" var ikkje brraa. Håper jeg slipper det en gang til :eek:
     
  17. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Hoff dårlig start på ferien, håper den ble bedre utover
     
  18. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Huff... Kjenner meg igjen i den. Hadde samme på vei til Calgary i fjor. Ble progressivt dårligere igjennom flighten, og det var så vidt jeg slapp inn i Canada. Var hvit som et laken og svetten rant når jeg stod i imigration. Det ble mytji ekstra spørsmål. Ikke noe kult opplegg.
     
  19. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Åh nå kom jeg på en til!! Twin Otter i snøstorm fra Værnes til Mosjøen en vinternatt i februar slutten av åttitallet. Var ikke fylt ti år og reiste seff alene som UM, det var vinterferie og jeg skulle besøke besteforeldre. Twin Otter har aldri vært en behagelig opplevelse i mye vind, men dette tok virkelig kaka. Først ble flyet utsatt flere ganger fra ettermiddag til en avgang nærmere midnatt. Det humpet og hoppet hele veien og jeg brukte opp spyposen min og til sidemannen. "Vel" fremme i Mosjøen var det oppkast på setet og klærne og jeg regelett stinket spy. Hoho… det var min klart jævligste flytur. Hadde bare fortrengt den.
     
    KainBenwi and Hawkwind like this.
  20. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    For en del år tilbake ( hakke sjekket logbook ). DY 733 på finale til Pisa. Rett inn I helvete ( sier :eek:jeg som allerede da hadde flydd mye ).

    Rett inn i en tordenbyge, ubeskrivelig . De verste bergogdalbaner jeg har "fløyet" er peanuts.

    Hadde trøbbel med å trøste de som satt rundt meg ( var ikke red, utrolig nok ) om at de ikke skulle dø.. Kapteinen "syklet ut" på en fantastisk måte. ( "sykle" er et begrep piloter bruker av og til )

    Han kom ikke med info før etter noen minutter. Han måtte sikkert puste ut. MEN, da klaget folk på manglende info. Da ba jeg disse "shut up, heller takk crewet !! ".

    Da han kom på med info forklarte han at FR hadde landet like før uten problem.

    Vi gikk så til Genova en laaang stund. De mest livredde hoppet av flyet og tok togetr...
     
    NordicLane and Fnate like this.

Del denne siden