DY forsinket 6.5 time ut fra Oslo, krav på hva?

Tråd i 'Norwegian Reward' startet av Chrisbgg, 08. mai 2018.

  1. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Hallo godtfolk!

    Svogers skulle til Roma med DY fra OSL i ettermiddag, kl 18.00, flyet ble først forsinket til 23.40, og nå så sent som til 00.30 estimert.

    Hva har man krav på i en slik sinnsyk forsinkelse?

    DY skylder på streik i Italia... så sitter de da bare med mulighet for en matkupong på OSL, eller er det annet de kan kreve i en slik situasjon?


    Takker for alle tips og råd.


    C
     
  2. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
  3. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Takker.

    Oppfølgingsspørsmål..

    Hva tror dere er sjangens for at flyet snur på OSL når det lander i natt kl 00.30, og så flyr rett til Roma kl 01.00ish?
    Er crew klar for det? Eller blir det problemer pga for lang ventetid? 7 timer er jo rimelig lenge forsinket..

    C
     
  4. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,112
    Likes mottatt:
    114,461
    Bonuspoeng:
    350
    Har en kollega som skal med samme flyet også.
    Det har stått 11 timer i Roma før det reiste mot OSL, så tipper Mario er uthvilt.

    I utgangspunktet får man ikke erstatning ved streik som årsak. Og det er det jo her...
     
  5. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Streik. SK kansellerte sine to fly fra FCO i går, så ingenting å hente.
     
  6. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor i all verden finner man skjema man kan sende inn krav om refusjon etter EU 261 til Norwegian??
    Nevøen min ble forsinket fra Larnaca lørdag, og skal sende inn....
     
  7. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
  8. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Jaggu......de gjør det ikke enkelt for folk...
    Makan til tungvint opplegg, men det er vel en mening med det vil jeg tro... :rolleyes:
     
    KVTL, Shyneno and jgroneng like this.
  9. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du vil ikke jobbe for mye med dette på egen hånd, så kan andre gjør det for deg. Jeg har brukt et tilbud der du få hjelp med prosessen mot en del av erstattingen du får skulle du "vinne".

    I mitt tilfelle er det innstilt fly fra CPH der grunnene er angitt som stengetid på den andre flyplassen og hviletid samt været (da får man ikke noe) på en av avgangene flyet hadde 12 timer før min avgang. Etter 2 x nei fra SAS sitter nå jurister der og kjører en prosess - uten at jeg må bry meg. Taper jeg så har jeg i hvert fall prøvd :)
     
  10. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Har sendt inn skjema, men mangler tilbakemelding på mail....kommer vel etter en tid.
    Gidder ikke benytte eksterne leverandører for slike tjenester. Har såpass standhaftighet....;)
     
    pineapple_juice liker dette
  11. pineapple_juice

    pineapple_juice Aktivt Medlem

    Innlegg:
    368
    Likes mottatt:
    588
    Bonuspoeng:
    93
    Jepp, det tar ikke særlig mye mer tid å punche alle opplysningene i en klage til Transportklagenemda (etter først å ha rettet kravet mot DY), enn det tar å drive med slike eksterne leverandører.
     
  12. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    469
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Skulle likt å sett avslags prosenten hos 3. partene kontra når pax selv har sendt inn selv via selskapenes egne kanaler. Innbiller meg at 3. partene har en lavere avslagsprosent (de lever tross alt av dette) og at de sees på som en større "trussel"/vanskeligere motpart. Samtidig hvis man er standhaftig nok så kan man ordne dette selv.
     
  13. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Litt stuss her nå....
    Min nevø ble forsinket fra Larnaca , etter at flyet som skulle fra Oslo til Larnaca ble forsinket etter en hendelse under take-off ( usikker på hva som skjedde, men har hørt mulig tail-strike...? ).

    Han ble forsinket over 4 timer og sendte inn krav om kompensasjon etter EU261. Her er svaret han fikk :
    Jeg leser dette som at de ikke vil innrømme noen hendelse med flyet og at de ikke vil ta dette som en hendelse innenfor selskapets kontroll. De skriver IKKE hva som skjedde med flyet og dekker seg bak at de ikke trengte å skifte noen deler.....?.?

    På meg virker dette som tåkeprat og forsøk på trenering. Vil gjerne ha deres mening og hva dere ville gjort videre.
     
    Chrisbgg liker dette
  14. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Føles som tåkeprat.. ;)

    C
     
  15. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Høres ut som en sak for transportklagenemda. Norwegian retter seg stort sett etter avgjørelser der.
     
  16. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    596
    Likes mottatt:
    764
    Bonuspoeng:
    93
    Har vanskelig for å se at de skal komme unna med den.
    Hvis teknisk feil ligger på carrier, må vel å bruke 4 timer på å finne ut at et fly ikke har teknisk feil definitivt gjøre det.
    Hvis ikke er det jo en veldig lett manøver for de å bruke ved riktig anledning.
     

Del denne siden