Erfaringer med Radisson Rewards

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 11. sept 2013.

  1. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Radisson Blu Atlantic, Stavanger
    Min status: Gull
    Rom booket: Standard
    Oppgradert: Nei, de sa at det var fullt.
    Andre fordeler: Noen sjokoladebiter og jordbær som velkomstgave.

    Ok, høres lovende ut. Og setter jo uansett pris på Concierge fremfor gull (som jeg allerede har).

    Apropos CC Gold, til alle som ikke er med på charteren - det er ganske enkelt å matche til CC om du har status andre steder. Har ikke noen oversikt over hva de godtar, men tror at de fleste gullstatuser (eller tilsvarende) hos både flyselskap og andre hotellkjeder skal gå.
     
  2. Nilsjorg

    Nilsjorg Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Hotell: Radisson Blu SkyCity Arlanda, Stockholm
    Min status: Gull
    Rom booket: Standard, booket med poeng
    Oppgradert: Ja, til oppusset Business Class rom
    Andre fordeler: En eske med sjokolader og 2 vannflasker
    Frokost: Nei
     
    tommy777 liker dette
  3. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Naa som alle paa MegaDO charteren vil motta Concierge, vil vi jo snart kunne faa noen rapporter paa hvordan den statusen fungerer. Blir spennende aa se
     
  4. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Radisson Blu Royal Hotel Copenhagen
    Min status: Concierge
    Rom booket: Cash & Points, billigste rom.
    Oppgradert: Oppgradert til "familierom" som i realiteten er like stor som en suite Det er to bad her og en sofagruppe. Rom # 306, saa lavest mulig etasje. Suiten/familierommet er rimelig fresh og overraskende bra standard
    Andre fordeler: Ikke noe recognition fra hun som sjekket meg inn. De kom i 16 tiden med en liten flaske vann, noetter og litt frukt.

    Internet er forresten stinkaroo her, saann det ofte er med eiendommer der internet er gratis for alle

    Noen andre som har noe benchmark fra denne eiendommen? Selv om rommet er huge og det er to bad, foeler jeg at det omtrent er som Gold statusen
     
    Last edited: 18. sept 2013
  5. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Booket du etter at du fikk Concierge-statusen? Har hørt at IT-systemene til CC ikke er de fresheste, og at statusoppgradering mellom booking og oppholdet ikke blir oppdaget.
     
  6. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg avbestilte og gjorde en ny booking etter at statusen var oppgradert.
     
  7. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har sendt en mail til hotellene jeg har booket på om endring i Tier-nivå. Får se hva de presterer å svare :)
     
  8. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk en suite på Radisson Scandinavia etter en høflig request.
     
  9. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Skulle gjerne likt å gjøre det jeg og, men jeg har en 2for1 reservasjon inne i Dublin i november, og jeg er redd om jeg avbestiller denne, at jeg ikke vil få det samme tilbudet igjen. Et kjapt søk nå på de aktuelle datoene, viser at det tilbudet ikke er tilgjengelig den helgen. Burde kanskje heller kontakte hotellet direkte og opplyse om endring av status?
     
  10. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Yes, da kontakter du heller hotellet.
     
  11. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Radisson Blu Scandinavia København
    Min status: Concierge
    Rom booket: Billigste
    Oppgradert: Ja, til familierom (liten suite)
    Andre fordeler: Velkomstgave: vann, juice, sjokolade og mandler.
     
  12. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Radisson Blu EU Hotel Brussels
    Min status: Concierge
    Rom booket: Billigste
    Oppgradert: Vet ikke
    Andre fordeler: Ingen

    PS! Rommet ble booket etter at Concierge statusen var oppdatert.

    Ankom loerdag i 5 tiden etter Travel Magic der en rett og slett uhoeflig kar tok i mot oss med ett skikkelig holdningsproblem.

    "You have booked a room without breakfast, I can add it for you". Jeg fortalte da at jeg var concierge da herremannen sa "No, you are not".

    Jeg ba han om internetkode slik at jeg kunne dra opp kontoen min paa laptopen siden jeg ikke hadde nummeret. "No, only after you have checked in. No internet is given for non guests". Jeg ba han dra opp nummeret mitt, slette det og legge det inn paa nytt. "No"

    Jeg ga deretter fra meg passet og ba han bare sjekke meg inn og etter ett par minutter slamring, slang han ett ark paa bordet der han ba meg fylle inn en masse info, inkludert pass #. Jeg sa "you have all this info in my profile and also my passport, why don't you fill it in?" svaret var graverende "It's not my job". Jeg ba om en manager og han nektet aa hente manageren til jeg hadde sjekket inn.

    Da hadde jeg faatt nok.

    Jeg ba han avbestille rommet som var innenfor kansellering uten penalty perioden, tasset bort til en sofagruppe og booket Renaissance paa andre siden av gaten for 20 Euro mindre. Da jeg spaserte ut av doeren med fruen, kom han ut med manageren.

    Jeg sa at jeg ikke var interessert og at hotelledelsen kom til aa hoere fra meg paa mandag.

    Da jeg sjekket kontoen, hadde selvsagt min nye bestevenn ikke avbestilt rommet, men jeg fikk gjort det akkurat foer kl 1800

    Rocky start paa det nye forholdet. Paa de 4 hotellene jeg har bodd paa den siste uken, er det helt aapenbart at CC har mye aa jobbe med.
     
    milehigh liker dette
  13. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    ^:eek::eek::eek:
     
    tommy777 liker dette
  14. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er heller ikke veldig imponert så langt, verken som Gold eller Concierge. Ba om sen utsjekk på Scandinavia i Køben, og det var mye sukk og stønn, sjekking med bakrommet osv før jeg fikk 15:00 (først 14:00). Haakon og Mats hadde for det første booket Megado-raten, som inkluderte frokost, og begge er Concierge, men likevel fikk de beskjed om at de måtte betale for frokost begge dagene (regner med at de fikk fikset det ved utsjekk).
     
  15. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Kom over en FAQ om Concierge-tjenesten: http://www.clubcarlson.com/offers/displayDetail.do?offerId=4357509&hotelBrandCode=&

    What is Club Carlson Global Concierge? Club Carlson Global Concierge is a virtual hotel concierge service line that provides assistance to Club Carlson Concierge Elite members around the world. This service assists with a variety of needs, including providing entertainment, dining, and travel information. A Club Carlson Global Concierge will listen to your request and locate information and resources to help you.
    How quickly will Club Carlson Global Concierge process my request? Response time and method will depend on the nature and urgency of your request. Some requests will be fulfilled quickly over the phone. Others might require research, in which case you will receive a phone call or email response from the concierge who will work hard to process your request in a timely manner.
    Who is eligible to use Club Carlson Global Concierge?
    All Club Carlson Concierge Elite members have complimentary access to this service.
    How much does it cost to use Club Carlson Global Concierge?
    There is no cost to Club Carlson Concierge Elite members for using Club Carlson Global Concierge. Members can use this complimentary service whenever and wherever they desire. However, members are responsible for all costs associated with reservations, tickets, or other purchases that the concierge makes on their behalf.
    Can the concierge purchase services for me?
    Yes, in addition to helping you find services, the concierge can also complete authorized credit card transactions for these services on your behalf.
    How is my personal and payment information protected?
    Club Carlson Concierge Elite member’s use of the service is strictly confidential, and all requests are recorded in a secure environment. Credit card information given to agents to make purchases on your behalf is secure.
    When is your service available?
    The Club Carlson Global Concierge is available 7 days a week, 24 hours a day.
    Is there a limit to how many times I can call?
    Access to the Club Carlson Global Concierge service is unlimited.
    Can the concierge help me with international requests?
    Yes. Club Carlson Global Concierge provides research, recommendations, and assistance at locations throughout the world.
     
  16. Nilsjorg

    Nilsjorg Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Helt utrolig behandling, uavhengig av hvilken status man har.
    Tydelig at CC har en jobb å gjøre. Håper du fikk navnet på vedkommende som du prøvde å sjekke inn hos, slik at du kan ta det videre.

    Når det er sagt, fikk jeg god behandling både hos Plaza & Scandinavia CPH som Gold, faktisk ble jeg oppgradert til Junior Suite på sistnevnte.
    (fortsatt kun Gold da Concierge ikke er lagt inn ennå ser det ut til)
     
  17. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Grompf... Ser ut som om CC har fjernet overføringsbonusen for airline miles. Tidligere fikk du 18.000 EB/BAEC poeng når du flyttet 100.000 eller flere poeng. Nå får du 10.000. Det er nokså kjipt.
     
  18. TOS_EBG

    TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

    Innlegg:
    455
    Likes mottatt:
    492
    Bonuspoeng:
    63
    Det skjedde vel i juni, og er en bummer ja.
     
  19. pgaa

    pgaa Bygdetulling

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    969
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Radisson Blu Royal Hotel Copenhagen
    Min status: Concierge
    Rom booket: Billigste
    Oppgradert: Ingen aning
    Andre fordeler: Vann, ett eller annet med mandler

    Fikk poeng på konto idag.

    Hotellopphold - Sep 20 2013 Til Sep 21 2013
    Room Points 2 659
    Food and Beverage Points 1 165
    Promotion Points - Online Booking Bonus Points 3 000
    Room Points - Concierge 75% Bonus 1 995
    Food and Beverage Points - Concierge 75% Bonus 874

    Totalt: 9 693
     
  20. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Du verden for oppdateringer fra Kongens by for tiden :p

    Hotell: Radisson Blu Royal Hotel Copenhagen
    Min status: Concierge
    Rom booket: Billigste
    Oppgradert: Ja, til Business Class room i 24.etasje
    Andre fordeler: Vann, noe selvlysende orange juice (turte ikke å prøve) mandler og noe sjokkis-greier

    Hotellopphold
    Sep 20 2013 Til Sep 21 2013 -
    Radisson Blu Scandinavia Hotel, Copenhagen

    Room Points 2 659
    Food and Beverage Points 277
    Promotion Points - Online Booking Bonus Points 3 000
    Room Points - Concierge 75% Bonus 1 995
    Food and Beverage Points - Concierge 75% Bonus 208

    Totalt: 8 139
     

Del denne siden