Erfaringer med Radisson Rewards

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 11. sept 2013.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,907
    Likes mottatt:
    57,564
    Bonuspoeng:
    293
    Haha.. Skulle inn og sjekke medlemsnummeret mitt hos Radisson rewards, da fant jeg ut at jeg allerede var gold,i to år til. :rolleyes:

    Et annet spørsmål:
    på Viatrumf står det
    upload_2020-6-29_10-53-5.png

    Hva betyr det? At man ikke får Radisson poeng når man bruker ViaTrumf? Eller hva? Må ikke bomme her, og gå glipp av Trumf. :)
     
  2. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,367
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Radisson er risikosport med ViaTrumf. Det skal vel i utgangspunktet fungere om du unngår medlemspriser. Jeg vet ikke om Trumfpoengene kompenserer for prisforskjellen. Forumet er full av skrekkhistorier, så du bør booke via Expedia om Trumf er viktig for deg.
     
    Last edited: 29. juni 2020
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,907
    Likes mottatt:
    57,564
    Bonuspoeng:
    293
    Aha.
    Jeg har jo lest litt om de som mangler Trumf for massevis av bookinger. Glemte å huske på det. :rolleyes:
     
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,907
    Likes mottatt:
    57,564
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tenkte jeg skulle høre med Radisson om det faktisk var mulig å booke gjennom ViaTrumf, og samtidig få fordeler som Radisson Gold.
    Det har hittil vist seg å ikke være så lett å få svar på.

    Sendte dette spørsmålet:
    Da fikk jeg dette svaret:
    Kan ikke si at jeg var fornøyd med det svaret, men jeg sendte samme spørsmål til ViaTrumf, for å se hva de svarer. (Har ikke hørt noe fra dem ennå)
    Radisson fikk dette svaret:
    Fikk et noe uklart svar tilbake. Tror ikke vedkommende vet hva ViaTrumf er..
    Det er faktisk ikke mulig å opptjene ViaTrumf poeng gjennom Radisson.. Lurer på hvorfor de da ligger tilgjengelig på nettsidene til ViaTrumf?

    Sendte et nytt svar, hvor jeg ber om svar fra noen som faktisk vet hva de svarer på. Venter i "spenning" på svaret denne gangen. :confused:
     
    CowboyDan and haifinn like this.
  5. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,653
    Bonuspoeng:
    183

    Jeg har konsekvent fått trumf for mine radisson opphold når jeg velger "standard" prisene, velger du medlem / radisson rewards prisene blir kjøpet avvist.

    Standard prisene er noe dyrere, så det er alltid en vurdering om det lønner seg.

    Fordelene får du uansett

    Dette er iallefall min erfaring basert på ett dusin bookinger.

    Screenshot_20200707-105550_Samsung Internet.jpg
     
    holmen liker dette
  6. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,653
    Bonuspoeng:
    183
    Ser foresten at man nå får 5000 ekstra poeng pr opphold frem til nyttår, det tilsvarer vel litt over 700EB poeng ved konvertering. I tillegg til 20 poeng pr 1 USD du betaler for rommet, dette bør vel gi mint 1000 EB pr natt. På toppen av evt viatrumf opptjening

    Man må manuelt registrere seg https://www.radissonhotels.com/no-no/belonninger/tilbud/bonuspoeng-5000
     
    Last edited: 07. juli 2020
    holmen liker dette
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,907
    Likes mottatt:
    57,564
    Bonuspoeng:
    293
    Det er det jeg har tolket ut av teksten på ViaTrumf, men jeg tenkte jeg skulle se om jeg faktisk fikk et svart på hvitt svar som kan henvises til i en eventuell disputt om hvorvidt jeg burde få Trumf i etterkant.
     
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,907
    Likes mottatt:
    57,564
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk svar fra Trumf:
    Skjønner ikke hvorfor Radisson vil være på ViaTrumf, egentlig..
     
  9. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,367
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Eller hvorfor ViaTrumf vil ha dem. De tar jo en del av kommisjonen selv og det blir dårlig butikk når Radisson avviser i øst og vest. For ikke å snakke om hvor mye tid de må bruke på klager og oppfølging.
     
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,907
    Likes mottatt:
    57,564
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp.
    Det blir spennende å se hva Radisson svarer på siste mailen min.
    Jeg bor ikke nok på Radisson til at jeg kommer til å opprettholde Gold, så det blir nok til at jeg heller booker gjennom Expedia. Lurer på om det er det Radisson vil?
     
  11. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    469
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Noen upgrade erfaringer her? Har Gold fra EB statusmatch. Booket en natt i Köln i dag, ligger inne på min konto på viatrumf...men ingen status fordeler, booket Superior...fikk Superior, hotellet er nesten helt tomt. Booket ny natt i Düsseldorf i morgen, får se hva som skjer der.
     
  12. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Forsøkte meg på statusmatch. Fikk besked om å sende inn dokumentasjon på SK gull på nytt i bedre oppløsning. Gjorde det, og siden har det vært stille fra Radisson. Hvor lenge skal jeg vente på svar?
     
  13. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    469
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk i utgangspunktet ingen oppgradering i Düsseldorf heller, spurte derimot om det var mulig for oppgradering, fikk nytt romnummer og et lite superiorrom. Hotellet er slitent, alt stengt ikke mulig å få isbiter heller. Ikke spesielt overbevisende av Radisson i Tyskland, riktignok lave rompriser og covid19.
     
  14. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som vet hvordan det er med radisson gullkort og gratis frokost på plaza i Oslo? Var typ 300kr natten forskjell i pris.. så da er det dumt å betale 600kr for frokost om den skulle være inkludert..

    C
     
  15. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er Platinum hos Radisson og bodde akkurat 3 netter i Stavanger på Radisson Blu og 2 netter i Kristiansand på Radisson Blu Caladonien. Jeg fikk ikke noe oppgradering på noen av hotellene, Litt skuffet over det altså, pleier normalt sett å få oppgradering. Jeg føler at Choice er litt mer rause med oppgradering enn Radisson. (Jeg har ikke loggført, så det er mulig at det bare «føles» slik)
     
  16. Wendel

    Wendel Medlem

    Innlegg:
    198
    Likes mottatt:
    511
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde nylig 2 overnattinger ved Radisson i Bergen. Hadde i utgangspunktet bestilt 1 overnatting, men pga sen ankomst på dag nr 1, ønsket vi å bli en natt ekstra. Jeg hadde bestilt et standard rom, men pga min Gullstatus ble jeg oppgradert til Junior Suite! Meget fornøyd med dette. Da jeg kom med ønske om å bli en natt til, fikk jeg beholde samme rommet til samme pris jeg hadde betalt for første natten (1100,-). Så må si meg veldig fornøyd med Radisson i Bergen.

    Hadde 1 natt ved Radisson i Stavanger etterpå og der ble det ingen oppgradering og hun bekreftet ikke gullstatusen min ved innsjekk. Så ikke så mye å skryte av der.
     
    Supersergei and RoadKing like this.
  17. puckno

    puckno Medlem

    Innlegg:
    231
    Likes mottatt:
    270
    Bonuspoeng:
    63
    Er Gold hos Radisson. Bodde en natt på Radisson Blue Tromsø sist uke. Booket Standard, ble oppgradert til Superior.
     
  18. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Har merket meg at poengprisene i Trondheim og Stavanger ser ut til å ha økt med mellom 30% og 50% siden april. Cash-prisene er uendret så jeg mistenker at det er veldig mange som reiser på ferie for poeng i disse dager og hotellene prøver å øke poengprisene for å få mer cash.

    Jeg har ikke oppdaget det samme på Plaza i Oslo.

    Siden det var nevnt over så er Radisson i Bergen svært rause med oppgraderinger allerede ved Gold. Hvis de har ledig kapasitet så får jeg og de tar vare på sine statusgjester, spesielt dersom du faktisk bor hos dem en del (som jeg egentlig forventer fra alle hoteller).
     
  19. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Har nå også sett det samme på Plaza og på Scandinavia i Oslo. Før Covid-19 kostet disse 70k poeng mens nå må en ut med 87,5k. En økning på 25%.

    Samtidig har Radisson innført mer poeng per opphold som en "kampanje" ut året. Det lukter en skjult devaluering.
     
    RoadKing liker dette
  20. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Wow! Er det mulig å gjøre et lojalitetsprogram kjipere og mindre interessant enn det Radisson Rewards allerede er?
     

Del denne siden