Får ikke poeng etter endret klasse fra I til S

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av indahla, 04. aug 2020.

  1. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg hadde booket fire EB-billetter OSL-EVE t/r for meg og familien i juli.
    Fordi dette var EB-billetter la jeg ikke inn EB-nummer for de tre andre.
    Flyvningen OSL-EVE ble kansellert og vi ble flyttet til et fly senere på dagen. Dette passet oss ikke så jeg fikk endret til dagen før. Bookingklasse på billettene hadde da endret seg til S. Jeg betale ingenting for denne endringen.

    Jeg har selv fått poeng for denne flyvningen men de andre har selvsagt ikke det (EB-nummer ikke registrert).
    Sendte mail til [email protected] og fikk følgende svar:
    Thank you for your request for retroactive EuroBonus points for flight activities.
    We regret to inform that we are unable to credit points as requested on this occasion.


    Please note that EuroBonus members earn points on applicable flights in accordance with the class originally booked and paid for, regardless of upgrades or downgrades unless otherwise stated. Discount tickets of the type e.g. Industry Discount, Agent Discount, Award tickets, Standby tickets and Charter tickets as well as certain discounts do not entitle members to earn points. In the case of upgrade to another class, points are earned according to original booking class.

    Points are credited to your account according to the rules specified in the EuroBonus Membership Conditions.

    For information, how SAS handles your personal data, please visit SAS Website.


    Har jeg bare vært uheldig? Hører jo stadig om folk som mottar EB-poeng etter at bookingklasse er blitt endret (og jeg fikk det jo selv). Kanskje det bare gjelder når EB-nummer allerede ligger inne?
     
  2. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    I februar vart eg grunna forsinkelse ombooka med SQ via CPH, hadde eigentleg SQ via LHR. Då fekk eg nye billettklasser (var eigentleg på bonusreise), C på SK til CPH og D vidare med SQ.

    Fekk poeng med SQ, men SK hadde lagt inn ei sperre som gjorde at eg ikkje fekk bonus på OSL-CPH, sjølv om eg normalt skulle fått det med denne billettklassa. Før fekk ein vel alltid poeng ved slike ombookingar, men det er mogleg at dei har endra noko i systema sine. Eg låg i det tilfellet inne med nummer i bookingen, so det kan hende at du har vore heldig i dette tilfellet.
     
  3. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Stang-ut det der, og det hjelper ikke å prøve å krangle ballen over streken etterpå. Reglene er klare.
     
    veeegard and vegardg like this.
  4. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Nope, det hjelper ikke.
    Lesson learned: Legg inn EB-nummer på alle reisende selv om det er en bonus-reise =)
     
    Travellingalf, Are and Maggie like this.
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Har samme opplevelse selv.
    Vi ble ombooket til klasse C og jeg fikk registert EB nummer for å sikre lounge, FastTrack blablabla..

    Fikk poeng og forsøkte å etter registrere de andre, det gikk ikke..

    Så alltid registrer alle kort just in case.
     

Del denne siden