Finne booking klasse/kode hos Momondo, Travellink m/flere ?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Arcticflyer, 02. april 2014.

  1. Arcticflyer

    Arcticflyer Reis med komfort :)

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    Når man går inn og søker på billetter hos de store søkemotorene som nevnt ovenfor, hvordan finner man ut hvilken booking klasse (bokstavkode) man får billett i?

    Jeg tenker konkret på at noen koder ikke gir bonus poeng eller veldig lave poeng hos flyselskap.

    Jeg greier ikke å finne de kodene selv på flyselskapenes booking sider.
     
    tommy777 liker dette
  2. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Heisann og velkommen til Bonusfeber!

    Mange flyselskaper (de jeg bruker oftest) har disse tilgjengelig, som f.eks. SAS (til høyre under firkanten som viser prisen stor det: "Se EuroBonus-poeng for valgt pris" klikk på den og bookingklassen kommer opp), United Airlines, står veldig klart ved siden av alle søk, American Airlines, likeså. Hos BA, klikker man på flightnummeret for å se bookingklassen.

    Når det gjelder andre bookingsiter, finnes bookingklassene på wideroe, expedia etc. Enkelt å finne.

    Finnes de ikke, bruker jeg ITA for å sjekke bookingklasse. Er prisen tilnærmet det samme på feks Momodo som på ITA, kan du se hva bookingklassen er

    Sjekk denne: http://matrix.itasoftware.com/
     
  3. Arcticflyer

    Arcticflyer Reis med komfort :)

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for info Tommy, kjekt å bruke Expedia og ITA for å sjekke opp mot de andre tilbyderne.

    Bortsett fra innenlandsreisinga i Norge så reiser jeg til Taiwan to ganger i året, og har derfor mest fokus på de selskapene som flyr mest den veien, og da var det noe vanskelig å finne info.

    Tror jeg går for Thai Airways til min høsttur.

    Hvis jeg bruker mitt fremtidige Thai Royal Orchid bonuskort når jeg flyr med andre Star Alliance partnere, les SAS innenlands, hvordan blir oppsamlingen av miles for å få gullkort med dem, hva blir godskrevet det programmet når man flyr innenlands hjemme ?
     
    tommy777 liker dette
  4. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
  5. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Hei!
    Du vil opptjene poeng i henhold til distanse flydd i miles, minimum 500 poeng. Flyr du i billettklassene som er business J/D/C får du 25% mer.
    Men det er noen billettklasser hos SAS som ikke gir bonus på ROP, og det er G/ K/ L/ O/ T/ U/ W

    Du finner mer info her:
    http://www.thaiairways.com/en/rop/rop_frequent_flyer.page?

    På den siden finner du en egen link hvor du kan gå over til Star Alliance opptjening. Jeg får dessverre ikke linket til denne.

    Håper dette hjalp deg litt på vei?
     
    Arcticflyer liker dette
  6. Arcticflyer

    Arcticflyer Reis med komfort :)

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    Hjertelig takk, ble en del klokere nå :)
     

Del denne siden