Siden IC business har høyt belegg, mens de "kaster tilbud etter oss" i eco (både betalbar og award): Hvorfor øker de ikke antallet business seter i ny kabin (er vel faktisk redusert med 1-2-1)? Er det teknisk- eller kostnadsårsak?
Det er bare 2 mindre C seter på den nye innredningen 32 mot 34 før, i tillegg så har de jo økt kapasiteten i PLUS fra 35 til 56 seter, så det er jo en økning i premiumseter
Biz setene er kostbare. De vil derfor helst ha igjen maks for dem. Problemet er at det er unntaket som er villig til å betale de 30 laken ++ som SAS drømmer om. Det beste for forretningsmodellen til SAS ( og andre selskaper ) er at kundene ikke bruker poengene, men betaler for seg. Og da skal man helst betale full pris. Når slike som jeg, bare kjøper biz når det er på salg, blir for mange, så er det ikke regningssvarende for SAS (og andre) og dermed reduserer de den kabinen, får flere seter og dermed flere betalende der folk er villig til å betale. Samtidig slipper de billigere unna på poengene. Det er alment kjent at du får mest bang for the buck på å bruke poeng for å reise i biz.