Hei, Jeg ser at UA39 fra OSL til EWR i dag ble atter en gang diverted to Goose Bay i Canada for det som ser ut som refueling. Jeg skal fly med dem til helgen og lurer igjen på om det blir en ekstra fuel stopp i Canada for refueling. Flyertalk har en interessant debatt om dette problemet: http://www.flyertalk.com/forum/unite...-2015-a-8.html Ser ut at United har hatt over 100 landinger i Canada for refueling av deres 757 flåte: http://mashable.com/2015/01/09/boein...ht-diversions/ Er dette noe som egner seg under EU 261 ? Det er jo United sin feil at bruker 757 på OSL - EWR ruten og ikke har nok drivstoff til å gjennomføre flygningen på grunn av motvind, mens alle andre selskaper flyr uten problemer.
Spørsmålet her vil bli hvor grensen mellom ekstraordinær og ordinær går, og det står det ikke noe om i den aktuelle lovteksten. Det som derimot står er at meteorologiske forhold som ikke er kompatibel med den aktuelle flyvningen er et eksempel på ekstraordinære tilfeller. Teksten henviser også til forsinkelse i forhold til avgangstid, så forsinkelse underveis er strengt tatt ikke en del av teksten.
Hvor ser du det? Er inne og sjekker status på UA39 på united.com, og ser ingenting om hvorfor de diverted.
Står i skjermbilde: "Operational difficulties". Men håper det ikke var noe alvorlig med personen som ble syk
Det er bra å høre. Rent praktisk så må det være livstruende for at flyselskapet skal foreta en nødlanding har jeg rett ? Har opplevd en gang at vi måtte nødlande med EK pga syk passasjer.
det var visst ganske dramatisk, men det var visst en kirurg ombord som fikset biffen. Detaljer kommer trolig på en Fly&Øl nær deg Lillestrøm ...
Joda, Reidar har vært på tur igjen. Nå vel i SFO . Ganske dramatisk men vanvittig fantastisk service fra UA . Vil bruke tid til å beskrive dette i detail når jeg er hjemme igjen. Oppe og hopper i favorittbyen min igjen. Kom 2 timer forsinket til EWR, men UA booket oss videre vel to timer senere. Heldigvis beholdt F. Trengte det, sliten.
Godt å høre Reidar! Mile High klubben er jo barnemat å regne i forhold til dem som er i klubben for "diverted flight reasons".