Forsinkelser hos United

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av gregas85, 11. mars 2015.

  1. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    554
    Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Hei,

    Jeg ser at UA39 fra OSL til EWR i dag ble atter en gang diverted to Goose Bay i Canada for det som ser ut som refueling. Jeg skal fly med dem til helgen og lurer igjen på om det blir en ekstra fuel stopp i Canada for refueling.

    Flyertalk har en interessant debatt om dette problemet: http://www.flyertalk.com/forum/unite...-2015-a-8.html

    Ser ut at United har hatt over 100 landinger i Canada for refueling av deres 757 flåte: http://mashable.com/2015/01/09/boein...ht-diversions/

    Er dette noe som egner seg under EU 261 ? Det er jo United sin feil at bruker 757 på OSL - EWR ruten og ikke har nok drivstoff til å gjennomføre flygningen på grunn av motvind, mens alle andre selskaper flyr uten problemer. UA39.JPG
    United_diverted.JPG
     
  2. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Spørsmålet her vil bli hvor grensen mellom ekstraordinær og ordinær går, og det står det ikke noe om i den aktuelle lovteksten. Det som derimot står er at meteorologiske forhold som ikke er kompatibel med den aktuelle flyvningen er et eksempel på ekstraordinære tilfeller. Teksten henviser også til forsinkelse i forhold til avgangstid, så forsinkelse underveis er strengt tatt ikke en del av teksten.
     
  3. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    I dag var det medical.
     
  4. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    554
    Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Hvordan vet du det? Jeg ringte UA som sa det var refueling. Det samme står på deres side.
     
  5. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor ser du det? Er inne og sjekker status på UA39 på united.com, og ser ingenting om hvorfor de diverted.
     
  6. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Fordi jeg og MOW er god venn av personen som var medical :)
     
  7. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    554
    Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Står i skjermbilde: "Operational difficulties". Men håper det ikke var noe alvorlig med personen som ble syk
     
    LN-MOW and Fnate like this.
  8. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Han er oppe og hopper igjen. Takk for omtanken :)
     
    Travellingalf liker dette
  9. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    554
    Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Det er bra å høre. Rent praktisk så må det være livstruende for at flyselskapet skal foreta en nødlanding har jeg rett ? Har opplevd en gang at vi måtte nødlande med EK pga syk passasjer.
     
  10. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    det var visst ganske dramatisk, men det var visst en kirurg ombord som fikset biffen. Detaljer kommer trolig på en Fly&Øl nær deg Lillestrøm ... ;)
     
    Reidar, SASDC8 and Fnate like this.
  11. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Joda, Reidar har vært på tur igjen. Nå vel i SFO . Ganske dramatisk men vanvittig fantastisk service fra UA . Vil bruke tid til å beskrive dette i detail når jeg er hjemme igjen. Oppe og hopper i favorittbyen min igjen. Kom 2 timer forsinket til EWR, men UA booket oss videre vel to timer senere. Heldigvis beholdt F. Trengte det, sliten. :)
     
    Dash, Islending, Fnate and 4 others like this.
  12. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Godt å høre Reidar!
    Mile High klubben er jo barnemat å regne i forhold til dem som er i klubben for "diverted flight reasons". ;)
     
    Islending, Edvard, Christian and 4 others like this.
  13. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Ha ha ha. Dagens
     

Del denne siden