Hei Skal straks ut og reise, og i farten har jeg vært litt lite gjennomtenkt opparbeidet meg 5 1/2 time transfer i Frankfurt. Noen som har noen gode ideer på å underholde seg selv i den tiden? Jeg har *A Gold og flyr biz med TK.
Guida tur rundt på flyplassen. https://www.frankfurt-airport.com/e...html/service/airport-tours/airport-tours.html
Gå til loungen ved A26, opp rulletrappen. Ikke panorama loungen i første etasje. Det var tidligere first class lounge og har beholdt de samme dusjene, baren med bartender osv. En av de bedre loungene på frankfurt etter min mening iallefall i den terminalen
Tid til dusj, øl og drinker. Men husk at sikkerhetskontrollen mellom de ulike gatene kan varierer mye. Sist gang brukte jeg 30 min i sikkerhetskontrollen da jeg skulle tilbake til gate etter å ha sjekke ut Air Canada sin Maple Leaf Lounge. Dette var med "fast track".
Tiltredes! Meget bra lounge og fantastisk utsikt til rullebanen for de som er interessert i fly og slikt
Kan man gå til Air Canada-loungen selv om man bare skal fly i Schengen? For den er vel utenfor Schengen, eller?
Jeg hadde ikke noen problemer sist sommer da jeg skulle til Roma. Ga passet i passkontrollen og vandret rett bort til loungen. På vei tilbake til Schengen-gatene må man gjennom sikkerhetskontrollen også!
Jeg likte Lufthansa sin senator-lounge ved B-gates bedre enn Maple Leaf. Førstnevnte har betjent bar og champis, mens sistnevnte har bedre utsikt.
Helt enig! Det er den jeg pleier å gå på når jeg er på FRA. Det er også badekar på det ene badet, som man kan benytte seg av. Stopp innom der ved ankomst, så gå til loungene ute ved B-terminalen etter noen timer. Det er der Turkish flyr fra.
Badekar!!! Hvilken av dørene er det man skal åpne for å få badekaret :O Av 6 dører så har jeg bommet 3 ganger?
Sitter I Panorama loungen nå, her er det masse plass og deilige lenestoler og sofa,. Oppe er det bar, men kjipe stoler og lite plass. Liker denne bedre.
Forøvrig enig i det med lenestolene og sofaen. Men de to siste gangene jeg har vært innom der har det vært stappa fullt :O
Nå var det motsatt. Men jeg kunne tenkt meg en drink.. Forrige gang jeg var her var det nesten ingen mennesker, og jeg og kona hadde hele den innerste "leiligheten" for oss selv. Det kom noen mennesker innom og tittet, men de ville heller ha eget rom, og gikk videre.