GHA/THON Sleip markedsføring

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Mr.FastTrack, 12. jan 2017.

  1. Mr.FastTrack

    Mr.FastTrack Medlem

    Innlegg:
    172
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    28
    faktum:
    Jeg var Thon/GHA platinum medlem. Har bodd mellom 20 og 25 døgn på Thon hotell de tre siste årene. I 2016 bodde jeg 23 døgn og kvalifiserer til fortsatt platinum.

    Tror det var i november fikk jeg en "hyggelig" overraskelse st jeg hadde blitt oppgradert til black status som er nivået over.

    Når jeg nå sendte en forespørsel å lurte på hvorfor jeg ikke hadde fått en ny "local expirience" var svaret at jeg siden hadde blitt oppgradert til black status by promotion og ikke bodd inn black så fikk jeg ikke dette.

    Hadde jeg bare beholdt platinum status og ikke fått automatisk oppgradering ville jeg fått en ny local expirience nå, som faktisk kan være ganske verdifull. Mellom enn 500 og 1000 kr typisk. Black statusen går ut i februar.

    Noen som er enige med meg at det er litt på kanten?
     
  2. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Be pent om å få platinum experience. Eller eventuelt nedgradere deg til platinum igjen om de ikke vill. Syns ikke forksllellen på Black og platinum er helt det store i realiteten.

    Brukte just en platinum reward og fikk 2 personer på 3 retters middag inkludert alkohol. Enig i at de har bra verdi :)
     
  3. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Kan legge til at når jeg ble oppgradert til Platinum (manglet 1 natt) så fikk jeg ikke local experience.
     
  4. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det er ikke litt på kanten, det er over. Dersom du re-kvalifiserte deg til Plat, har du selvsagt krav på det.

    Forskjellen mellom Black og Plat er rimelig liten, så jeg hadde nok bedt om å bli nedgradert siden local experience egentlig er det kuleste benefit programmet har

    BTW, de liker å ikke gi bekreftede benefits som sen innjekk, utsjekk, oppgradering mv?

    Hvordan er dette programmet?
     
  5. Mr.FastTrack

    Mr.FastTrack Medlem

    Innlegg:
    172
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg har som sagt kun erfaring med Thon og aldri blitt oppgradert automatisk. Spurte en gang jeg hadde med samboer om det var mulig med oppgradering, og da fikk jeg det største rommet de hadde. Så det var jo bra:) Fruen synes det nye designet til Thon var vel sprekt. Med sebrastripet sofa, rosa vegger og tiger på veggen på soverommet.

    Har gjort som dere foreslo og fyrt avgårde en request til GHA. Gir tilbakemelding her på forumet.
     
    Xflipper liker dette
  6. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Om
    Blir stor sett alltid oppgraderet til Superior rom og jobben bestiller alltid enkelt rom. Så har god erfaring med det på de Thon hotellenne jeg har brukt. Sen utsjekk er aldri et problem :)
    9 av 10 ganger har Thon klart og hoste opp et brukbart rom med "FULT" hptellu.
    Stor sett fornøyd. Og local experience er egentlig et kult konsept som omtrent kan brukes over hele verden der GHA har hotell. Platinum får du et he r bare 10 netter så rimelig enkelt å oppnå brukbar status. Matchet fra scandic rett til platinum uten problemer
     
    tommy777 liker dette
  7. Mr.FastTrack

    Mr.FastTrack Medlem

    Innlegg:
    172
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    28
    Da har jeg fått svar. Løsningen ble å downgrade til Platinum. Så nå er local experience på plass. Tenkte å bo på noen nye kjeder iløpet av året og da får jeg ennå flere av de:)
     
  8. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Bra det løste seg. Hvordan funker egentlig dette. Du kan vel umulig få en experience på en overnatting hos en av de andre kjedene? En Black experience kan jo en verdi på 1-2 tusen o_O
     
  9. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,933
    Likes mottatt:
    6,786
    Bonuspoeng:
    183
    OK program, Local Experience og rask opptjening av poeng (på noen av hotellene) er Supert. Også det at du kan tjene opp på SAS EB er positivt.
    Savner Upgrade rettigheter ved tilgjengelighet.
    Medlems siden via Thon.no derimot, er katastrofal. Har ikke klart å logge meg på de siste 6-8 måneder.
     
    tommy777 liker dette
  10. Olelink

    Olelink EBP

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    128
    Bonuspoeng:
    43
    Plagdes selv med dette nå i høst, laget meg ny bruker med nytt medlemsnr og fikk kundeservice til å slå sammen ny og gammel bruker. Viste seg at mitt gamle medlemsskap hang igjen fra før GHA tiden og lagde kluss. Nytt medlemsnr og laaaaaang behandlingstid hos GHA så var overnattinger registrert og status på plass :)

    Ellers har jeg inntrykk av at upgrade (dobbel når man er Black) er avhengig av mer enn tilgjengelighet. Står å faller mye på service innstillingen til de i resepsjonen og der er det store veriasjoner. Fikk forresten senest igår kveld upgrade fra billig rom til ett nydelig business rom på ett Thon Hotell i Stavanger. Typiskt nok kom jeg sent og reiste tidlig :p
     
    Last edited: 14. jan 2017
  11. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Lol. Så løsningen var å nedgradere en god kunde for han skal få en benefit han har tjent?

    Dette lukter det god, gammeldags Norsk kundeservice av :p
     
    miura liker dette
  12. Mr.FastTrack

    Mr.FastTrack Medlem

    Innlegg:
    172
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg sier meg veldig enig i at det er spesiell kundehåndtering. Rart jeg ikke kan beholde black status og samtidig beholde en platinum local experience. Så ikke helt fornøyd.
    Slik jeg forstår GHA for du en ny local experience hver gang du bor på en ny kjede i GHA alliansen. Så det har absolutt en verdi.
     

Del denne siden